Bu çok uzun bir konu.
Türkiye'de özelleştirme hiç bir işe yaramaz.
Bizim sorunumuz sistem sorunu değil.
Bizim kanunlarımızın çoğu Avrupanın gelişmiş ülkelerinden alınmadır.
Ama onlarda işleyen sistem bizde işlemiyor çünkü toplumun kültürü farklı.
Hakimler, savcılar, polisler, siyasetçiler hepsi bu toplumdan çıkıyor ve bu toplumun kültürüne uygun şekilde davranıyorlar.
Şimdi siz özelleştirme olunca verimlilik artacak liyakat olacak sanıyorsunuz.
Size basit bir örnek vereyim.
Türk Hava Yolları. hisselerinin %51'i halka açılmıştır. Varlık fonu yani devletin payı %49.
Ama bu özel şirket zarar etme pahasına hükümetin siyasi kararları sonucu abuk sabuk ülkelere uçuş düzenlemektedir.
Ya da uçaklara iktidarı eleştiren gazeteler alınmamaya başlamıştır.
Yani özelleştirme ile bir sonuç alacağınızı düşünüyorsanız bu ülkenin kültürünü hiç anlamamışsınız demektir.
Özelleştirilen kurumlar o anki iktidarın destekçilerine düşük fiyattan satılır.
Ve satın alan da satana diyetini öder.
Bakın yap işlet devret projeleri birer özelleştirme projesidir.
Devletin yolları özelleştirilmiştir, üzerine geçiş garantisi verilmiştir.
Şimdi bu yolların vatandaşın işine yaradığını, daha verimli olduğunu iddia edebilir misiniz?