• 23-08-2021, 21:55:07
    #1
    Çok basit bir kaç kural var. Bunlara uyalım. Cevremizdekileride bu kurallara uyduralım. Sonra cennet vatanın keyfini süreriz.

    1- Müslümanlık veya müslüman iyi insan demek değildir. İlk olarak bunu bilmek gerekiyor. İyi insan iyi insandır kötü insan kötü insandır.
    2- X partiye oy atıyorum diye o partiyi, o partiyi yönetenleri tanrı gibi görmeyin. Eğer bir yanlış görürseniz muhaliflerinizden önce siz hesap sorun. Kimse tanrı değil, tanrının atadığı valide değildir.
    3- Milliyetinizden utanmayın. Milletinizi sevmek faşistlik değildir. Siz milliyetinizi söylediğiniz de sizi faşist diye damgalayanlar gerçek faşistlerdir.
    4- İnsanlara hak ettiği değeri verin. Hoşgörü sadece, düşünce dünyası için geçerlidir. Yanlış yapana, hırsızlık yapana, insan hakkı yiyene, kadına şiddet uygulayana, din, ideoloji adı altında her türlü çirkinliği hak görenlere hak ettiği gibi davranın. En büyük hatamız davranışlara hoşgörü göstermemizdir. Hoşgörü davranışlara değil fikirlere ve farklılıklara gösterilir. Davranışlarıyla hoşgörü duvarını yıkana hoşgörü gösterilmez.
    5- Hakkınızı arayın. Yasalar çerçevesinde sonuna kadar hakkınızı arayın. Kimse hakkını aramayana hakkını vermez.

    "Bir ülkede namuslu insanlar, en az namussuzlar kadar cesur olmazsa, o ülke mutlaka batar." İsmet İnönü.
    • ak4y
    • t0t0
    • enisyavuz
    ak4y, t0t0, enisyavuz ve 7 kişi bunu beğendi.
    10 kişi bunu beğendi.
  • 23-08-2021, 21:58:08
    #2
    Bana göre her şeyin başı eğitimdir. Bu toplum eğitildiği sürece ve iyi bir eğitim verildiği sürece Türkiye çok daha iyi yerlere gelebilir.

    2) Laikliğin ne olduğu çok daha iyi anlayanlar oldu bu yarım asır süre içerisinde ve bu toplum da farkına varmıştır. ve laik ve demokratik sosyal hukuk devleti olduğunu öğrenmeliler.
  • 23-08-2021, 21:59:42
    #3
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bana göre her şeyin başı eğitimdir. Bu toplum eğitildiği sürece ve iyi bir eğitim verildiği sürece Türkiye çok daha iyi yerlere gelebilir.

    2) Laikliğin ne olduğu çok daha iyi anlayanlar oldu bu yarım asır süre içerisinde ve bu toplum da farkına varmıştır. ve laik ve demokratik sosyal hukuk devleti olduğunu öğrenmeliler.

    Bilmediğini, bilenler öğrenebilirler. Bilmediğini bilmeyenler hiç birşey öğrenemez. Zira onlar kendilerini biliyor bilirler.
  • 23-08-2021, 22:00:09
    #4
    Bu kadar uzatmanıza gerek yoktu. Sadece “okuyun” deseniz de yeterdi aslında. Tarihi, dini, bilimi, hayatı okuyun!
  • 23-08-2021, 22:02:36
    #5
    orhansengun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu kadar uzatmanıza gerek yoktu. Sadece “okuyun” deseniz de yeterdi aslında. Tarihi, dini, bilimi, hayatı okuyun!
    Okuyun demek yeterli değil. Kimi okuyacaklar ? Hangi tarihi, hangi dini hangi bilimi ? Tarihi, Kadir mısrıoğlundan, dini tarikat mesellerinden, bilimi ensar vakfından okuyanlar neyi bilecekler. Okumanın yeterli olması için okuyacak birşeyler olması lazım.
    • YusufMeric
    bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 23-08-2021, 22:03:11
    #6
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Okuyun demek yeterli değil. Kimi okuyacaklar ? Hangi tarihi, hangi dini hangi bilimi ? Tarihi, Kadir mısrıoğlundan, dini tarikat mesellerinden, bilimi ensar vakfından okuyanlar neyi bilecekler. Okumanın yeterli olması için okuyacak birşeyler olması lazım.
    Siyaset yapmayın
  • 23-08-2021, 22:04:43
    #7
    orhansengun adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siyaset yapmayın
    Hakeret etmiyorum. Siyaset r10 da hakaret olmadığı sürece serbest. Ayrıca siyaset yapmıyorum. Okuyun diyorsunuz ya , okunmayacakları yazdım. Bunun neresi siyaset ?
  • 23-08-2021, 22:07:28
    #8
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hakeret etmiyorum. Siyaset r10 da hakaret olmadığı sürece serbest. Ayrıca siyaset yapmıyorum. Okuyun diyorsunuz ya , okunmayacakları yazdım. Bunun neresi siyaset ?
    Bilim ve Ensar Vakfı’nın alakası nedir? İnsanlara tarafsızlığı önerirken yandaş medya haberleri ile konuşmaya devam ediyorsunuz. Tarikat ve din? Geçmiş dönemlerde özellikle Hz. Muhammed zamanında bilinmeyen din tarikatlarla yayılmıştır ve Kuran-ı Kerim gerçekleri topluma ulaştırılmaya gayret edilmiştir. Okumadığınız ve kökenine hakim olmadığınız kavramlarla ilgili olarak yorum yapmış olmanız ilk açıklamanızla çelişmedi mi?
    Neyi okusunlar demek ve ayrım yapmak doğru değildir. Zira doğruya ulaşmak da sürekli okumakla olur. Bahsettiğiniz yazar da okunur tam zıttı da. İnsan akıl sahibidir bu ikisi arasındaki farkı anlar, muhakeme eder ve doğru düşünceye varır. İşte o bahsettiğiniz dar bakış açısı sadece seçerek okunan kitaplarla oluşuyor.
  • 23-08-2021, 22:07:59
    #9
    Hocam ülkenin IQ ortalaması 90, maymunlarda bile türüne göre 85'e çıkıyor. Benim yakın çevrem zaten bu mantalitede ama sokaktaki dayıya bunu anlatamazsın. Toplumun geneline bu mantığı yayamazsın çünkü insanlar düşünmüyor.