• 29-04-2021, 00:09:56
    #19
    Üyeliği durduruldu
    Ben ramazanda alkol kullanmam bu yaşıma kadarda hiç bir ramazanda içtiğimide hatırlamam. Ama birisinin içtiğinede karışmam neticede her koyun kendi bacağından asılacak.

    Alalade içmek belki birini rahatsız edebilir ama müdahale etmek saçmalık ötesi. şunu söyleyebilirim ama kanıtlayamam o karışanların hiç biri oruç tutmuyordur.
  • 29-04-2021, 00:09:59
    #20
    AZADE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nüfusun çoğunluğunu rahatsız mı etmiş içip kavga mı çıkarmış etrafa küfürler mi çığırmış, varsa ek yaptığı bir şey yorumunuza katılmak isterdim ama nezlimde boş bir düşünce olmuş kusura bakmayın.
    Hocam amacım polemik çıkarmak değil o nedenle bu mesajdan başka mesaj yazmayacağım.

    Nüfusun çoğunluğu Müslüman bir ülkede yaşıyoruz ve İslam dinine göre alkol içmek haramdır. Ve çoğu kişi bu konuda çok hassas. Siz bunu bile bile gidip sokağın ortasında sallana sallana içiyorsanız tepkilerin geleceğini biliyor olmalısınız. Kimse size evinizde içemezsiniz demiyor ki? Bu konuda özgürsünüz. İsterseniz evinizde aralıksız 5 koli için bu kimseyi ilgilendirmez. Ama milletin dini değerleriyle dalga geçer gibi sokak ortasında içki içmek özgürlük değil saygısızlıktır.
  • 29-04-2021, 00:14:43
    #21
    Maskeyi cenesine indirip milletin yuzune bagirip cagiran adama ceza kesilmesi gerek.

    Ayrica alkolu tuketen adam keyfine tuketiyor, ne taskinlik yapiyor ne de birilerini rahatsiz ediyor. Turkiyenin kanunlarinda sokakta alkol tuketmek yasak ise ihbar edersin, polis gelir islem yapar, kimse kimseye birsey dayatmak zorunda degildir. Hele de boyle tehdit ederek bagirarak hic degildir.
    O maskeyi cenesine indiren yarim akilli arkadas yatip kalkip dua etsin ki bir serseriye denk gelmedi ve sakagindan bir bicak darbesi yemedi...
    • rarely
    • LETTERS
    rarely ve LETTERS bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 29-04-2021, 00:14:48
    #22
    adamın yaptığı terbiyesizlik bence, ramazan olur başka bir gün olur kimse kimsenin ne içtiğine karışamaz isteyen ramazanda da içer isteyen kadir gecesinde de vs içer tamamen kişinin bileceği iş. Ama böyle bir ayda başkalarının inancına saygı duyulması gerekir bırakın ramazan ayını normal zamanda bile adamın yaptığı rezillik berduşluk bence.
  • 29-04-2021, 00:14:51
    #23
    Bu tip olaylar provakasyondan başka birşey değil. Alıyor eline 1 bira ramazan ayında kalabalık bir yerde oturup içiyor. Biri gelip 2 tokat atsada haber olsam diye. Boş beleş şahıslar.
  • 29-04-2021, 00:16:59
    #24
    nmnkra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam amacım polemik çıkarmak değil o nedenle bu mesajdan başka mesaj yazmayacağım.

    Nüfusun çoğunluğu Müslüman bir ülkede yaşıyoruz ve İslam dinine göre alkol içmek haramdır. Ve çoğu kişi bu konuda çok hassas. Siz bunu bile bile gidip sokağın ortasında sallana sallana içiyorsanız tepkilerin geleceğini biliyor olmalısınız. Kimse size evinizde içemezsiniz demiyor ki? Bu konuda özgürsünüz. İsterseniz evinizde aralıksız 5 koli için bu kimseyi ilgilendirmez. Ama milletin dini değerleriyle dalga geçer gibi sokak ortasında içki içmek özgürlük değil saygısızlıktır.
    Nüfusun çoğunluğu X dini olsun ben Müslüman olayım. X dini yılın bir ayında çıplak ayakla dolaşmayı farz kılsın. Sen müslümansın ve bunu yapmak istemiyorsun, ayakkabı ile geziyorsun sokakta ve X dininde biri gelip sana atar gider yapıyor zorbalık yapıyor. Bu durumda hangisi haklı sence?

    Çoğunluğu müslüman olsun olmasın Türkiye Cumhuriyeti laik bir ülkedir ve isteyen istediği gibi yaşar. Nezaket gösterip göstermemek kişi hürriyetidir. Gözüne sokup da içtiğini düşünmüyorum ki gözüne soksa bile karşısındakinin canı alkol mü çekecek? Ya da haramsa kendisine haram adama ne karışıyor? Ki, bu gibi örnekler çok fazla zaten. Twitter'da, sokakta dondurma yiyen çocuklara zorbalık yapan sakallı bir yaratık vardı.
  • 29-04-2021, 00:17:40
    #25
    Peki olayın gerçek yüzü başka bir şey ise napacağız ? Benim aklıma geliyor başka şeyler olabileceği. Kişi çevredekilere farklı yönden rahatsızlık vermiştir sonra Kişiler uyarmıştır. Belki bunun Ramazan ve oruç ile alakası yoktur. Detayını ve yaşanılanı ‘kesin‘ bilmek mümkün değil. Belli tarafları karşı karşıya getirmekten başka bişey değil.
  • 29-04-2021, 00:18:12
    #26
    bu namussuzlar yüzünden insanlar dinden soğuyor. giyiminle kuşamınla yaşamınla konuşmanla iyi bir müslüman ol önce derler adama. müslüman demek kendinden emin olunan güvenli demektir.

    Şu da var zaten öteki de alenen bira içiyorsa o kalabalıkta o insan değil insan suretinde dolaşan bir maldır ondan ibadete saygı beklemek akılsızlık olur .
  • 29-04-2021, 00:18:27
    #27
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    nmnkra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Daha önceki konuya şu cevabı yazmıştım. Buna da o cevabı yazayım (linki bırakarak yazmış olayım)

    https://www.r10.net/1079997435-post8.html
    nmnkra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam amacım polemik çıkarmak değil o nedenle bu mesajdan başka mesaj yazmayacağım.

    Nüfusun çoğunluğu Müslüman bir ülkede yaşıyoruz ve İslam dinine göre alkol içmek haramdır. Ve çoğu kişi bu konuda çok hassas. Siz bunu bile bile gidip sokağın ortasında sallana sallana içiyorsanız tepkilerin geleceğini biliyor olmalısınız. Kimse size evinizde içemezsiniz demiyor ki? Bu konuda özgürsünüz. İsterseniz evinizde aralıksız 5 koli için bu kimseyi ilgilendirmez. Ama milletin dini değerleriyle dalga geçer gibi sokak ortasında içki içmek özgürlük değil saygısızlıktır.

    Olaya şimdi şöyle bakmalısın. Yurt dışından bir insan bu ülkeye gelip bu ülkenin dini inançlarını bilmiyor ve bu şekilde alkol içiyorsa ona da tepki göstermek gerekir mi ?

    Yada siz yurt dışına çıktınız dini bilmediğiniz bir ülkede o gün yanlış bir davranış yaptınız ve size bu şekilde zorbalık yapılıyor. Kabul eder misiniz. Ben bulunduğum ülkenin dini inancını ayrıntısına kadar bilmem gerekmez. Olaya böyle bakmalısınız. Bu şahış Türk olabilir. Fakat ülkenin dini inancını bilmek zorunda değil.

    Ben 44 yaşımdayım. İnsanlara karışma zamanı yıllar önce bitti. İnsanları kendi haline bırakın. Bir şey söylemek veya yargılamak bize düşmez. İçebilir yiyebilir. Toplum müslüman olabilir. Ateist olabilir. Hristiyan olabilir. Bunları herkesin bilmesi gerekmez.

    Benim düşüncem hiç kimseye zararı yok ise, o kişinin yanına gidipte tartışma çıkarılmaz. Adam da çıkarıp bıçağı silahı boynuna dayarsa o zaman durumlar değişir. Gerek yok böyle şeylere. Her zaman barıştan yanayım.