• 27-04-2021, 03:01:30
    #19
    PATRON54 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kes sesini, sen kimsin de senin sayende dini bir şeyi öğreneceğiz?
    Ailen sana ahlaki değerleri de öğretmemiş anlaşılan ezik büyümüşsün bes belli.
    ezik senin babandır. dini bir şey öğretiyorum mu dedim ben. belki yanlış bildiğin bir şeyi öğrendim dedim. hiç bir şeyi okumaktan zarar çıkmaz. hadi sen git orucunu boz 61 gün ceza tut sonra sebebini bilmeden. emin ol hristiyan olarak doğsaydın gidip papaz olurdun burda en büyük benim havalarına girme kendini akıllı sanma
  • 27-04-2021, 03:02:22
    #20
    berkribas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    şuan ramazandayız ve ben ailem ile kavga etmemek için bütün gün zorla aç kalıyorum hocam şuan benim için en büyük olay bu. yoksa tabii ki %40 enflasyon var dolar 8.50 ve faiz %19. ülkenin battığını söylemekten ve konuşmaktan bıktım ben
    O zaman yazılım öğren sende
    Forumlar iyi öptüm bay
  • 27-04-2021, 03:02:39
    #21
    Boş yapmış, boş konuşmuş cahili cühela kafasına göre fetva yazmış buraya. Şey var ya hani herkes s.... göre hoca arar buda aynı inanan varsa bu kategoriye girer
  • 27-04-2021, 03:02:41
    #22
    Ülke yargılamayan insanlarla dolu.
  • 27-04-2021, 03:03:49
    #23
    aydınlattınız teşekkür ederim oruç neden farz çalıyor ama çalışıyor arasındaki bağlantıyı düşünüyorum konunun dolara ne ara kaydığı cabası hayırlı sahurlar )
  • 27-04-2021, 03:05:01
    #24
    fâni editör.
    Hocam r10’da ticaret kategorisine 2 satış konusu açmak caiz mi
  • 27-04-2021, 03:05:23
    #25
    Üyeliği durduruldu
    Üzülerek okuyorum. Oruç tutamıyorsan gizli bir şekilde tutanlara rahatsızlık vermeden tutmayabilirsin; fakat tutmadığın halde herkesin önünde yemek içmek her şeyden önce ahlaksızlıktır. Nasıl ki bir açın önünde yemek yemek hoş değilse, bu da aynı şekilde değerlendirmeli. Herkes istediğini elbette yapar fakat bu bakış açısı çok yanlış. Domuz eti kesinlikle haramdır, sadece başka yiyecek bir şeyiniz olmadığında 'hayatta kalabilmeye yetecek kadar' yiyebilirsiniz; nasıl olsa yiyecek bir şey yok mecburum diyip tıka basa da yiyemezsiniz. İslamda her şey en ince ayrıntısına kadar yer alıyor, her okuduğunuz cümlenin altında derin anlamlar yer alıyor. Mantıklı olan birisi inanır ve uygular; tersini yapan ise anlamasına rağmen sırf inat ya da başk şeyler uğruna inkar eder. Allah sonumuzu hayır eylesin inşallah...
  • 27-04-2021, 03:08:12
    #26
    Kuran'ı Kerim evrensel bir nitelik taşır. Müslüman olan bir kişi, ilk olarak Allah'ı sonra Peygamberi, daha sonra da Peygambere indirilen Kuran-ı Kerim'i kabul eder. İçerisindeki 6236 ayet de bu dine tabi olan herkes için geçerlidir. Yani "sizlere de farz kılındı" ibaresi bizler için de net olarak geçerlidir. Eğer o zamanın şartlarına göre hitap edilecek olsaydı "Ey iman edenler!" yerine , "Ey Kureyş'in" , "Ey Mekke'nin", "Ey Medine'nin "inananları" şeklinde hitap ederdi. Kuran o zamanın şartlarına göre çok fazla mecaz ve dil sanatları ile süslü bir ayetler topluluğudur. Kullanılan her kelime de yerinde olacak şekilde tasarlanmıştır.
    Kuran'da hiçbir ayette bir ibadetin nasıl yapılacağı detaylı şekilde anlatılmamıştır. Kevser Suresi'nde "namaz kıl ve kurban kes" emri yer alır ancak namazın ve kurban'ın nasıl gerçekleştirileceğine dair bir ibareye yer alamazsınız. Bunun detaylı anlatımını ancak ve ancak Peygamberimizin sünnetlerinde, hadislerinde bulabilirsiniz.
    Konuşmanızın tamamını - yanlış anlamadıysam - dine tabi olan kişiler üzerinden sürdürmüşsünüz. İslami açıdan baktığınızı düşünmüyorum. Yanlış yapan kişiler üzerinden anlatım yapıp, zorla ibadet görünümünde bulunmuşsunuz.
    İlmihal, fıkıh, hadis kitaplarını incelemenizi tavsiye ediyorum.
  • 27-04-2021, 03:09:33
    #27
    Arkadaşım ayeti ne guzel kendi kafana gore yorumla mıssın


    Hani Peygamber efendimiz 23 yıl boyunca uğraşmış - anlatmış tek tek

    sunnetini ortaya koymuÅŸ

    her kim Hz. Peygamberin yaşantısını aradan çıkarır Kuran bana yeter derse , işte o sıkıntıya duşer doğru bildiğiyle amel ettiğini zanneder...

    ama oyle olmuyor...

    Kuranı kerim Rehberdir bir dunyadır , o dunyanın anahtarı Hz Muhammed Mustafadır.... Tefsirler ve o silsileden gelmiş izahatlar mucburidir....