• 22-03-2021, 11:38:27
    #1


    https://twitter.com/mahfiegilmez/sta...050941957?s=21


    Ekonomide Depresyon Nedir?

    Depresyon, ekonomikaktivitede ciddi ve uzun süreli bir krizdir. Ekonomide depresyon genel olarak üç veya daha fazla yıl süren aşırı bir durgunluk/resesyon olarak tanımlanır veya gerçek gayri safi yurtiçi hasılada (GSYİH) en az % 10'luk bir düşüşe yol açmasıyla anlaşılır.



    DEPRESYON ÖRNEĞİ: BÜYÜK BUHRAN

    Büyük Buhran yaklaşık on yıl sürdü ve yaygın olarak sanayileşmiş dünya tarihindeki en kötü ekonomik kriz olarak kabul ediliyor. 24 Ekim 1929'da, Kara Perşembe olarak bilinen ABD borsa çöküşünden kısa bir süre sonra başladı. Yıllarca düşüncesiz yatırım ve spekülasyondan sonra borsa patladı, büyük bir satış başladı ve rekor işlem (12.9 milyon hisse) gördü.
    Birleşik Devletler halihazırda durgunluk içindeydi ve ertesi salı, 29 Ekim 1929'da Dow Jones Industrial Average, Büyük Buhran'ın başlamasını tetikleyen bir başka toplu satışta % 12 düştü.
    Büyük Buhran ABD'de başlasa da, ekonomik etkileri on yıldan daha uzun bir süre dünya çapında hissedilmeye devam etti. Büyük Buhran; tüketici harcamalarında ve yatırımlarındaki düşüşle, çok yüksek bir işsizlik oranıyla, yoksulluk, açlık ve politik huzursuzluklarla karakterize edildi. ABD’de işsizlik oranı 1933’te neredeyse %25’e yükseldi. 1941’de ise çift hanelerde kaldı ve en sonunda % 9.66’ya düştü.
    Büyük Buhran sırasında işsizlik % 24,9'a yükselmişti. Maaşlar % 42 oranında azaldı, emlak fiyatları % 25 düştü. ABD'nin ekonomik üretimi neredeyse 55 milyar dolara geriledi ve birçok yatırımcının portföyü tamamen değersiz hale geldi.
    Franklin D. Roosevelt’in 1932’de cumhurbaşkanı seçilmesinden kısa bir süre sonra, mevduat sahiplerinin hesaplarını korumak için Federal Mevduat Sigorta Kurumu (FDIC) kuruldu. Ek olarak, ABD borsalarını düzenlemek için Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu (SEC) kuruldu.
  • 22-03-2021, 11:49:57
    #2
    Bu millet çok nankör 18 sene önce avrupa dan anadolu yakasına yüzerek geçiyordunuz. Şükür artık herşey var ister deniz altından geç ister köprüden geç. Hastaneye gittiğinizde steteskop bile yoktu doktor kalbinizi kulağını koyarak dinliyordu. Bu kadar nankör olmayın.
  • 22-03-2021, 11:51:30
    #3
    Üyeliği durduruldu
  • 22-03-2021, 11:52:17
    #4
    aynen öyle tüb kuyruğuna giriyorduk şimdide papates kuyruğuna giriyorurz nolmuş yani

    Ultigvn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu millet çok nankör 18 sene önce avrupa dan anadolu yakasına yüzerek geçiyordunuz. Şükür artık herşey var ister deniz altından geç ister köprüden geç. Hastaneye gittiğinizde steteskop bile yoktu doktor kalbinizi kulağını koyarak dinliyordu. Bu kadar nankör olmayın.
  • 22-03-2021, 11:52:38
    #5
    fâni editör.
    Arkadaş burası webmaster formumu ekonomi formumu dakka başı bir konu yok dolar yok enflasyon yok ıvır yok zıvır hayır bir de birbirimize düşüyoz sıkıntı orda
  • 22-03-2021, 11:53:05
    #6
    Ultigvn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu millet çok nankör 18 sene önce avrupa dan anadolu yakasına yüzerek geçiyordunuz. Şükür artık herşey var ister deniz altından geç ister köprüden geç. Hastaneye gittiğinizde steteskop bile yoktu doktor kalbinizi kulağını koyarak dinliyordu. Bu kadar nankör olmayın.
    Lütfen bu tür mesajları ironi olup olmadığını belirtin. Kime ne cevap yazacağımızı şaşırıyoruz.
  • 22-03-2021, 11:55:11
    #7
    Ultigvn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu millet çok nankör 18 sene önce avrupa dan anadolu yakasına yüzerek geçiyordunuz. Şükür artık herşey var ister deniz altından geç ister köprüden geç. Hastaneye gittiğinizde steteskop bile yoktu doktor kalbinizi kulağını koyarak dinliyordu. Bu kadar nankör olmayın.
    Haha 😂
  • 22-03-2021, 11:55:48
    #8
    MiqeZeLLa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Lütfen bu tür mesajları ironi olup olmadığını belirtin. Kime ne cevap yazacağımızı şaşırıyoruz.
    Hangisi yalan hocam ? Örneğin 18 sene önce Renkli TV mi vardı ? Kumanda bile yoktu Kanal değiştirmek için sürekli git gel yapardık. Şükür artık Renkli Tv de var Kumanda da var.
  • 22-03-2021, 11:56:33
    #9
    NymO adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaş burası webmaster formumu ekonomi formumu dakka başı bir konu yok dolar yok enflasyon yok ıvır yok zıvır hayır bir de birbirimize düşüyoz sıkıntı orda
    hocam bilgi birikimi işte, hepimiz bilgilenelim sadece hocanın attığı tiviti paylaşmadım aynı zamanda belirttiği şeyin ne olduğunu paylaştım. Hepimiz birlikte bilgilenelim işte kötü mü yaptım 😊

    ayrıca ticaretin döndüğü her yerde ekonomi konuşmak lazım 😂