Araba ile otobüs hızı büyük tartışma
33
●752
- 20-02-2021, 16:08:26Karşılaştırdığınız şey hız değildir. 100km/h için iki aracın ihtiyacı olan gücü karşılaştırıyorsunuz. Gittiği yol / süre = hız. İkisi de aynı yolu aynı sürede alıyorsa aynı hızdadır. Hız farklı olursa aynı sürede gidemezler. Ama eğer gaza bastıktan sonra 100 km/h'ye sabitlenip bitiş noktasına kadar hiç durmayacak şekildeyse tabi ki araç diyebiliriz ama demeye de biliriz. Çünkü iki taşıtın özelliklerini bilmiyoruz. Belki otobüsün 100km/h'ye çıktığı süre araçtan daha kısa bir süredir.
- 20-02-2021, 16:13:50savaş uçakları yakıt ikmali yaparken tanker uçakla aynı hızda uçarak ikmal sağlanır. soru da aynı mantık biri savaş uçağı(araba) diğeri tanker uçak(otobüs) aynı hızda giderek beraber gidiyorlar beraber varıyorlar.
- 20-02-2021, 16:15:14Üyeliği durdurulduBurda tartışılan ne, Hız aynı işte
Sürtünmeyle motor gücüyle ağırlıkla vs. ilgili bişey yok, boş yere kafanızı karıştırıyorsunuz. Yada sormak istediğini tam anlatamıyorsun. - 20-02-2021, 16:28:19100 km / h. Diyosun bak.
Bu 100 kilometre / hour (saat) demektir.
Ikisi de saatte 100 kilometre yol kat ediyor. O hız birimi aslinda 1 saatte kat edilen yolu gosterir. Birinin tekerlegi atiyorum saniyede 10 tur dönüyorsa digeri 6 tur doner..vs giibi - 20-02-2021, 16:29:56Otobus soforu anlamamis ya da yalnis anlatmis. Ikisinde de ibre de hız da aynidir. Biri 100 gosterirken digeri 120 gosterirse 120 gosteren 100 degil 120 km yol almis demektir.mustafa63 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-02-2021, 16:30:46Aynı surude giderler lakin arabanın hız kadranı senkeranozyonu ile misal tırın aynı değildir tır tekeri 2 tur atınca 1 km hız olursa araba misal 4 tur atınca 1 km yazar zaten ona göre km sayaçları dizayn edilir ama hız aynı yol aynı ise surede aynıdır
- 20-02-2021, 17:04:13Soru tamamen yanlış sorulmuş.
Soru şu şekilde olmalıydı.
Kadran 100km gösterirken araba mı daha hızlı gider otobüs mü daha hızlı gider.
Çünkü siz 2 aracın da 100 km hızla gittiğini söylüyorsanız aralarında bir hız farkı yoktur.
Teorik olarak hız eşitse kesinlikle aynı hizada giderler.
Temel fizik kurallarını görmezden gelemezsiniz.
Ama kadrandaki hızı baz alırsanız, kadranın hız ölçümü ile ilgili bir sürü fark olabileceği için aslında 2 aracın gerçek hızları 100km olmayacaktır.
Kadranın hız ölçümü o kadar çok yanılabilir ki o yüzden trafik polisleri radar uygulamalarında aracın kendi hız ölçümünden ve polisin kendi ölçtüğü aletin ölçümünden kaynaklanabilecek hatalara karşı %10 hata payı uygularlar.
Çünkü kadrandaki hız lastiklerin dönmesi yani toplam katettikleri mesafeden hesaplanıyor.
Yani normalde küçük adım büyük adım gibi bahaneler yersizdir. Çünkü otobüsün hızı büyük lastiğe arabanın hızı küçük lastiğe göre hesaplanıyor.
Kadran ölçümüne yani hıza etki edecek fark lastiklerdir.
Lastikler orjinal ebatlarda değilse, lastik hava basınçları ideal düzeyde değilse, ya da lastiklerin yol tutuşunu azaltan bir etken söz konusu ise kadran hızı yanlış ölçer.
O zaman da 2 aracın kadranı 100 km gösterirken hangisinin hızı yanlışlıkla daha fazla ölçülüyorsa o araç geri kalır.
Herkes otobüsün geri kalacağını düşünüyor ama arabanın lastikleri kabaksa lastikler bir miktar boşa döndükleri için çok uzun mesafede araç geride kalır.
Ya da karşıdan ciddi rüzgar geliyorsa araba aerodinamik olduğu ve otobüs daha geniş alanda hızın karesine tekabül eden rüzgar direnci ile karşılaştığı için lastikler bu dürenci yenmek için bir miktar boşa dönebilir ve otobüs geri kalabilir.