Soru tamamen yanlış sorulmuş.
Soru şu şekilde olmalıydı.
Kadran 100km gösterirken araba mı daha hızlı gider otobüs mü daha hızlı gider.
Çünkü siz 2 aracın da 100 km hızla gittiğini söylüyorsanız aralarında bir hız farkı yoktur.
Teorik olarak hız eşitse kesinlikle aynı hizada giderler.
Temel fizik kurallarını görmezden gelemezsiniz.
Ama kadrandaki hızı baz alırsanız, kadranın hız ölçümü ile ilgili bir sürü fark olabileceği için aslında 2 aracın gerçek hızları 100km olmayacaktır.
Kadranın hız ölçümü o kadar çok yanılabilir ki o yüzden trafik polisleri radar uygulamalarında aracın kendi hız ölçümünden ve polisin kendi ölçtüğü aletin ölçümünden kaynaklanabilecek hatalara karşı %10 hata payı uygularlar.
Çünkü kadrandaki hız lastiklerin dönmesi yani toplam katettikleri mesafeden hesaplanıyor.
Yani normalde küçük adım büyük adım gibi bahaneler yersizdir. Çünkü otobüsün hızı büyük lastiğe arabanın hızı küçük lastiğe göre hesaplanıyor.
Kadran ölçümüne yani hıza etki edecek fark lastiklerdir.
Lastikler orjinal ebatlarda değilse, lastik hava basınçları ideal düzeyde değilse, ya da lastiklerin yol tutuşunu azaltan bir etken söz konusu ise kadran hızı yanlış ölçer.
O zaman da 2 aracın kadranı 100 km gösterirken hangisinin hızı yanlışlıkla daha fazla ölçülüyorsa o araç geri kalır.
Herkes otobüsün geri kalacağını düşünüyor ama arabanın lastikleri kabaksa lastikler bir miktar boşa döndükleri için çok uzun mesafede araç geride kalır.
Ya da karşıdan ciddi rüzgar geliyorsa araba aerodinamik olduğu ve otobüs daha geniş alanda hızın karesine tekabül eden rüzgar direnci ile karşılaştığı için lastikler bu dürenci yenmek için bir miktar boşa dönebilir ve otobüs geri kalabilir.