• 19-02-2021, 14:59:00
    #10
    Doğru değil gerçek. İnsan neye ne kadar inanıyorsa zamanını ona göre harcar. Örneğin 24 saatin %20 sini dini için harcıyorsa %20 inanıyordur.
    • Seyit25
    Seyit25 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 19-02-2021, 15:05:06
    #11
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Depresyona girmiş eğitimli bir insan ile eğitimsiz bir insan arasındaki farkı ortaya koymuş doktor.
    Depresyon beyin kimyasındaki bir hastalıktır, kişinin beyni zevk alma işlevini yapamaz, bu durumda da geriye sadece acı çekme kalır.
    Ve kişi sadece acı çeker ve dünyanın kötü, acı veren noktalarına odaklanır.
    Eğitimsiz bir adam sevgilim beni terketti diye depresyona girip canına kıyabilirken, eğitimli bir adam kendine daha felsefi daha komplike nedenler bulur.
    Ama ortadaki gerçek şudur, hayat zifiri karanlık veya nurlar içinde aydınlık değildir.
    Dünyanın kötü bir yer olduğunu düşünen bu doktoru seven insanlar var, bu doktor Kanuni Sultan Süleyman'ın tatmadığı kadar güzel yemekler yiyebiliyor.
    Bu doktor Kanuni Sultan Süleyman'ın görmediği kadar çok şehir, kültür görmüştür.
    Bu doktor hastalandığında Kanuni Sultan Süleyman'ın tedavi edildiğinden daha hızlı tedavi edilmiş.

    Yani bu forumda herşey çok kötü, zamlar mamlar diye şikayet eden ergen kardeşlerimiz Osmanlı Padişahlarından iyi bir hayat sürüyorlar.
    Padişahlar sıcak duş alamadı hiç bir zaman, hayatında hiç patates domates yemeyen, bugün marketlerde satılan yiyecek ve içeceklerin 50 de biri çeşit ile beslendi padişahlar.
    Bugün en dandik sağlık ocağı geçmişteki bir padişahın hekiminin hastanesinin yanında muhteşemdir.

    Yani hayat öyle kötü değil.
    Sabah kalkıyorsun, duşunu alıyorsun, kahvaltını ediyorsun.
    Ve çalışıp geleceğini inşa edeceğin 24 saatin var.
    Her gün bu döngü yeniden başlıyor.

    Forumda intihar konular çok sık açılmaya başlandı.
    Bu çok tehlikeli.
    Hele hele böyle intihar edip arkada bıraktığı mektupla dünyanın yaşanmaz bir yer olduğunu anlatan bir adamın fikirlerinin takdir görmesi çok tehlikeli.
    Depresyonda olup cesareti olmayan gençlere yol gösterir cesaret verir.

    Forumda intihar içerikli mesajlar ve intihar temalı konuların açılması kesinlikle yasaklanmalı.
    İntihar hakkında konu açan meyilli olan kişiler de hemen de aileleri ile iletişime geçilerek ihbar edilmeli.
    Profesyonel eğitimi olmayan insanların intihar hakkında konuşması çok tehlikelidir.


    İntihar konunuza gerçekten hak veriyorum, bence de yasaklanmalı. Ama bugünün insanı ile geçmişin insanını karşılaştırmanız tuhaf olmuş(padişahtan daha iyi beslenme vs..). Her şeyi zamanın şartlarına göre değerlendirmek lazım.
  • 19-02-2021, 15:19:02
    #12
    Üyeliği durduruldu
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Depresyona girmiş eğitimli bir insan ile eğitimsiz bir insan arasındaki farkı ortaya koymuş doktor.
    Depresyon beyin kimyasındaki bir hastalıktır, kişinin beyni zevk alma işlevini yapamaz, bu durumda da geriye sadece acı çekme kalır.
    Ve kişi sadece acı çeker ve dünyanın kötü, acı veren noktalarına odaklanır.
    Eğitimsiz bir adam sevgilim beni terketti diye depresyona girip canına kıyabilirken, eğitimli bir adam kendine daha felsefi daha komplike nedenler bulur.
    Ama ortadaki gerçek şudur, hayat zifiri karanlık veya nurlar içinde aydınlık değildir.
    Dünyanın kötü bir yer olduğunu düşünen bu doktoru seven insanlar var, bu doktor Kanuni Sultan Süleyman'ın tatmadığı kadar güzel yemekler yiyebiliyor.
    Bu doktor Kanuni Sultan Süleyman'ın görmediği kadar çok şehir, kültür görmüştür.
    Bu doktor hastalandığında Kanuni Sultan Süleyman'ın tedavi edildiğinden daha hızlı tedavi edilmiş.

    Yani bu forumda herşey çok kötü, zamlar mamlar diye şikayet eden ergen kardeşlerimiz Osmanlı Padişahlarından iyi bir hayat sürüyorlar.
    Padişahlar sıcak duş alamadı hiç bir zaman, hayatında hiç patates domates yemeyen, bugün marketlerde satılan yiyecek ve içeceklerin 50 de biri çeşit ile beslendi padişahlar.
    Bugün en dandik sağlık ocağı geçmişteki bir padişahın hekiminin hastanesinin yanında muhteşemdir.

    Yani hayat öyle kötü değil.
    Sabah kalkıyorsun, duşunu alıyorsun, kahvaltını ediyorsun.
    Ve çalışıp geleceğini inşa edeceğin 24 saatin var.
    Her gün bu döngü yeniden başlıyor.

    Forumda intihar konular çok sık açılmaya başlandı.
    Bu çok tehlikeli.
    Hele hele böyle intihar edip arkada bıraktığı mektupla dünyanın yaşanmaz bir yer olduğunu anlatan bir adamın fikirlerinin takdir görmesi çok tehlikeli.
    Depresyonda olup cesareti olmayan gençlere yol gösterir cesaret verir.

    Forumda intihar içerikli mesajlar ve intihar temalı konuların açılması kesinlikle yasaklanmalı.
    İntihar hakkında konu açan meyilli olan kişiler de hemen de aileleri ile iletişime geçilerek ihbar edilmeli.
    Profesyonel eğitimi olmayan insanların intihar hakkında konuşması çok tehlikelidir.
    Hocam haklısınız. Ayrıca intihara özendirmek de bir suç. Uyuşt urucu gibi intihar konusunda da uzmanların usulüne uygun şekilde uyarı yapması gerekiyor.
    Ancak sosyal medya özgürlük adı altında çöplüğe dönmüş durumda. Buna karşı tepkiler de ayrı bir suç ve karakter hastalığı örneği. Burada sizin yaptığınız yorum gibi örneklere maalesef ben daha önce rastlamadım. Bilgili yetkili uzman çok ama bu şekilde yönlendiren yok.
  • 19-02-2021, 15:20:01
    #13
    Seyit25 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İntihar konunuza gerçekten hak veriyorum, bence de yasaklanmalı. Ama bugünün insanı ile geçmişin insanını karşılaştırmanız tuhaf olmuş(padişahtan daha iyi beslenme vs..). Her şeyi zamanın şartlarına göre değerlendirmek lazım.
    Elbette her şey zamanına göre değerlendirilir.
    Ben sadece dünyanın giderek yaşanmaz bir yer haline geldiğini iddia edenlere ironi olarak yazdım onları.
    Dünya giderek daha kolay yaşanır bir yer haline geliyor.
    Bugünün insanı bir padişahtan daha fazla seyahat edebiliyor, beslenebiliyor, başı ağrıdığında alabileceğir bir hap bulabiliyor.
    Hatta 30 sene önce ben çocukken kombimiz yoktu, haftada bir kez pazar günü salonda leğende yıkardı annem bizi.
    Şimdi o zamanlar daha kolay ve güzel miydi?
    Sen bir de onu anneme sor, sobaya kömür taşı, yak, külünü temizle, su kaynat, etrafa su sıçratmadan, çocuklarıu üşütmeden soba yanında çocuklarını yıka. )))

    Şimdi doğal gaz parası pahalı diye şikayet ediyoruz evet pahalı.
    Ama kömürün tonu 1500 lira odunun tonu 700 lira. Bir kış bir odayı ısıtmak için tutumlu olursanız 1,5 ton kömür ve odun yakarsınız mutfak ocağına da ayda bir tüp alırsınız 120 lira.
    Senede 5 bin lira bir odada ısınmak ve haftada bir yıkanmak için verilen yıllık para.
    Bugün doğalgaz da ortalama yıllık bu paraya denk geliyor ve evin tüm odaları ısınıyor, tüm musluklardan 24 saat sıcak su akıyor ve ocak sınırsız şekilde yanıyor.

    Yani geçmişle kıyaslandığında hayat daha güzel, daha kolay, daha konforlu.
    Sadece yeni nesiller fazla dopamin bağımlısı ve hedonist yetiştikleri için bu konfor ve zevk onlara yetmiyor.
    Zevk eşikleri çok yüksek olduğu için mutsuz oluyor dünya kötü bir yer sanıyorlar.
  • 19-02-2021, 15:28:09
    #14
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elbette her şey zamanına göre değerlendirilir.
    Ben sadece dünyanın giderek yaşanmaz bir yer haline geldiğini iddia edenlere ironi olarak yazdım onları.
    Dünya giderek daha kolay yaşanır bir yer haline geliyor.
    Bugünün insanı bir padişahtan daha fazla seyahat edebiliyor, beslenebiliyor, başı ağrıdığında alabileceğir bir hap bulabiliyor.
    Hatta 30 sene önce ben çocukken kombimiz yoktu, haftada bir kez pazar günü salonda leğende yıkardı annem bizi.
    Şimdi o zamanlar daha kolay ve güzel miydi?
    Sen bir de onu anneme sor, sobaya kömür taşı, yak, külünü temizle, su kaynat, etrafa su sıçratmadan, çocuklarıu üşütmeden soba yanında çocuklarını yıka. )))

    Şimdi doğal gaz parası pahalı diye şikayet ediyoruz evet pahalı.
    Ama kömürün tonu 1500 lira odunun tonu 700 lira. Bir kış bir odayı ısıtmak için tutumlu olursanız 1,5 ton kömür ve odun yakarsınız mutfak ocağına da ayda bir tüp alırsınız 120 lira.
    Senede 5 bin lira bir odada ısınmak ve haftada bir yıkanmak için verilen yıllık para.
    Bugün doğalgaz da ortalama yıllık bu paraya denk geliyor ve evin tüm odaları ısınıyor, tüm musluklardan 24 saat sıcak su akıyor ve ocak sınırsız şekilde yanıyor.

    Yani geçmişle kıyaslandığında hayat daha güzel, daha kolay, daha konforlu.
    Sadece yeni nesiller fazla dopamin bağımlısı ve hedonist yetiştikleri için bu konfor ve zevk onlara yetmiyor.
    Zevk eşikleri çok yüksek olduğu için mutsuz oluyor dünya kötü bir yer sanıyorlar.

    Hocam; "daha konforlu", çoğu şeye daha kolay ulaşılıyor kısmına tabi ki de katılıyorum ancak hayat daha güzel değil maalesef veya yaşadığımız dönem en azından.
  • 19-02-2021, 15:34:14
    #15
    Seyit25 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam; "daha konforlu", çoğu şeye daha kolay ulaşılıyor kısmına tabi ki de katılıyorum ancak hayat daha güzel değil maalesef veya yaşadığımız dönem en azından.
    Güzel göreceli bir kavram olduğu için onun üzerinde tartışmayacağım.
    Ama konfor daha az zahmet daha az acı demektir.
    Daha az acı olan yerin güzel olmadığını, daha zahmetli ve acılı bir zamanın daha güzel olduğunu düşünmek benim için mantıksız.
    Bu tarz tartışmalarda nesnel olmayı severim.
    Dediğim gibi zevk beklentisi yükseldikçe birim zevkten alınan mutluluk düşer.
    Norveç'te yaşayan bir kız için uzun erkek sözü ile Türkiye'de yaşayan bir kız için usun erkek sözü aynı değildir beklentiler yargılara ölçüttür.
    Bu devirde insanlar daha talepkar ve daha fazla beklentiye sahip oldukları için daha az mutlular.
    Ama yüksek beklentiler yüzünden bugünkü şartların güzel olmadığını iddia etmek büyük haksızlık.
    Çünkü tarihin hiç bir döneminde bu insanlık bu kadar rahat ve acısız yaşamamıştı.