Seyit25 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam; "daha konforlu", çoğu şeye daha kolay ulaşılıyor kısmına tabi ki de katılıyorum ancak hayat daha güzel değil maalesef veya yaşadığımız dönem en azından.
Güzel göreceli bir kavram olduğu için onun üzerinde tartışmayacağım.
Ama konfor daha az zahmet daha az acı demektir.
Daha az acı olan yerin güzel olmadığını, daha zahmetli ve acılı bir zamanın daha güzel olduğunu düşünmek benim için mantıksız.
Bu tarz tartışmalarda nesnel olmayı severim.
Dediğim gibi zevk beklentisi yükseldikçe birim zevkten alınan mutluluk düşer.
Norveç'te yaşayan bir kız için uzun erkek sözü ile Türkiye'de yaşayan bir kız için usun erkek sözü aynı değildir beklentiler yargılara ölçüttür.
Bu devirde insanlar daha talepkar ve daha fazla beklentiye sahip oldukları için daha az mutlular.
Ama yüksek beklentiler yüzünden bugünkü şartların güzel olmadığını iddia etmek büyük haksızlık.
Çünkü tarihin hiç bir döneminde bu insanlık bu kadar rahat ve acısız yaşamamıştı.