edebiyat kolay ezberleme yöntemleri nedir??
16
●35.756
- 02-12-2008, 21:29:24evet gerçekten de okumadan calısmadan zor ki herşey böyle en azından 1 haftadır.. ezberliyorum ve testler çözüyorum dedıgınız gıbı yanlıslarım cıkıyor zamanla gıderecegıme ınanıyorum. en güzelide sanırım her birine kendı aklımca lakaplar takıp unutmamam =) bakalım neler yapacagız.. o kitabı merak etmıstım belkı daha once kullanananız vardır diye.. teşekkürler
- 02-12-2008, 21:39:37bende fizik dersinden bise anlamıyom anlıyom hoca yapıyor ama sınavda veya bir baska soruda yapamıyom
ne yapmam gerek - 15-03-2009, 15:16:36Çılgın Aristo, İlahi Dante, Kurtar beni Tasso
Divan Edebiyatının Sanatçılarınıda
13.YY Sanatçılarına= HAMŞİŞ Hamsinin Sonuna "Ş" Getirerek Aklımızda Tutuyoruz.
Hoca Dehhani: Selçuklu Şehnamesi
Mevlana: Divanı Kebir, Fihi Mafih, Mektubat
Sultan Veled:
Şeyyad Hamza: Yusuf ve Zeliha
14. YY Sanatçıları= GAASK kask'tan aklımıza getiriyoruz.
Gülşehri : Kuşların Dili Atalarını Arayan A.. Kuşlar
Aşık Paşa : Garipname, Fakir Çok Vs vs gibi düşünerek aklımızda tutuyoruz
Ahmedi : ahmedinin sonundaki "i" harfi ile iskendername ve cemşid ü hurşidi tutuyoruz..
Seyyid Nesimi : Ozamanların Nuri Alçosu Diyoruz =)
Kadı Burhanettin : Bunu ezberden başka bişi bulamadık
16. YY= FB Dedik
Fuzuli=
Baki=
16, düzyazı, 17,18YY Malesef Birşeyler Uyduramadık Ezbere Dayalı
Divan Edebiyatını Sağ'dan Sol'dan Toplayarak Özet Şeklinde Toparladım..
RapidShare: Easy Filehosting
Halk Edebiyatını Aynı Şekilde Özetledim..
RapidShare: Easy Filehosting
Şimdilik Bukadar Çoğuna Birisürü Şeyler Taktık Zamanla Burdan Yazmaya Çalışacağım Faydalı Olduysam Ne Mutlu Bana
- 16-03-2009, 00:24:04devamlı pratik yapman şart sanırım ben sözel bölümü olduğum için pek bişi diyemiyorum...HazarHizmet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 16-03-2009, 19:31:50En güzel yol aslında kitapları okumaktır.O eserleri okursan yazarı falan unutmazsın.En azından ben lise boyu kitap okuduğum için hepsi aklımda.Ama tabi iş işten geçtiyse bol bol tekrar şart.Kodlama yap.Kodlama yöntemi bende de çok işe yaramıştı.Ama ezbere dayalı değildi benim sınav.Bol bol anlatım bozukluğu çıkmıştı.
- 16-03-2009, 19:50:19Şahsen müfredatta olan yazarların kitaplarını okumaya ömrüm yetmezteknohaberci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 16-03-2009, 20:16:312 sene öncesini hatırladım şimdi
bak öncelikle güzel bir kağıda şair isimlerini yaz 1 saat bunları iyice oku ondan sonra bunları tekrar büyük bir kağıda daha yaz büyük punto
büyükce yaz yani ondan sonra tekrar bunları oku en az 5 kere içinden tekrar et sonra kagıdı kapıya duvara görebileceğin bir yere as ertesi gün hepsini takır takır söyleyecek duruma gelirsin
bak öncelikle güzel bir kağıda şair isimlerini yaz 1 saat bunları iyice oku ondan sonra bunları tekrar büyük bir kağıda daha yaz büyük punto