• 09-01-2021, 20:29:28
    #10
    Arkadaşlar konunun ilk mesajında belirtildi zaten.

    EVET, KABUL ETSEK DE ETMESEK DE BÜTÜN VERİLERİMİZE ZATEN SAHİPLER
    EVET, BU VERİLERLE NELER NELER YAPIYORLAR BİLEBİLMEMİZ MÜMKÜN DEĞİL.

    Konu bunlar değil. Yeni bir şey söylüyormuş gibi tekrar tekrar yazmayın lütfen.
  • 09-01-2021, 20:39:50
    #11
    Zaten bunu aylar önce bildirmişlerdi. Yapilan her konuşma herşey dahil whatsapp da yetkili merciler rahatlıkla ulaşabiliyor.

    Var mı önerebileceğiniz whatsapp şeklindeki özel bilgi biriktirmeyen uygulamalar? Alırız bir dal
  • 09-01-2021, 20:47:47
    #12
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zaten bunu aylar önce bildirmişlerdi. Yapilan her konuşma herşey dahil whatsapp da yetkili merciler rahatlıkla ulaşabiliyor.

    Var mı önerebileceğiniz whatsapp şeklindeki özel bilgi biriktirmeyen uygulamalar? Alırız bir dal
    Açık kaynak kodlu olması nedeniyle "Signal" şimdilik iyi bir alternatif gibi görünüyor.
  • 09-01-2021, 20:54:58
    #13
    emrahguner52 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Açık kaynak kodlu olması nedeniyle "Signal" şimdilik iyi bir alternatif gibi görünüyor.
    10M indirme ve yorumlara baktığım da, hep türkler whattsappı bırakıp bu uygulamaya geçtiklerini görüyorum.

    Whatsapp gizlilik sorumlusu, işten çıktıktan sonra bu uygulamayı gizliliğe dayalı yapmış. Gerçeklik payı doğrudur umarım.


    Editleme: Uygulamayı kurdum telefona doğrulama kodu gelmiyor.


    • emrahguner52
    emrahguner52 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 09-01-2021, 21:17:46
    #14
    Aslında siz, kızdığınız, sinirlendiğiniz tavra hemen her gün, her yerde maruz kalıyorsunuz fakat farkında değilsiniz. Fırına gidiyorsunuz, bir ekmek alacaksınız. Fırıncı diyor ki "Bu ekmek 2 lira. Ver iki lirayı, al ekmeği. Yoksa güle güle..." Şimdi siz fırıncıya "Bu fiyatı bana zorla dayatıyorsun. Bu cesareti nereden buluyorsun?" diyebilir misiniz?

    Whatsapp da aynı şeyi söylüyor size: Benim gizlilik şartlarım bunlar. Ya bunları kabul et ya da güle güle...

    "Ben, sürekliliğini sağlayabilmek için bizlerin kullanımına muhtaç olan bir uygulamanın..."

    Siz de iletişim için bu uygulamaya muhtaçsınız. Bu olmasa da benzer başka bir uygulamaya muhtaçsınız. Karşılıklı bir muhtaçlık söz konusu. Yani burada dönen olay aslında alış veriş. Tek fark para yerine sizden paraya çevirebileceği bazı bilgileri istiyor.

    Bence bu durum çok gereksiz yere büyütülen bir mesele. Varsa gizlilik ile bir problemi olan, iletişim kuracağı kişi ile direkt telefonla görüşsün, sms ile mesajlaşsın. Olmadı mektup göndersin. Dumanla haberleşmeye kadar yolu var. Ama günümüz teknolojisi dahilinde anonim kalmak imkansız gibi bir şey. Zevk almaya bakın, yıpratmayın kendinizi
  • 09-01-2021, 21:53:17
    #15
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence bu durum çok gereksiz yere büyütülen bir mesele. Varsa gizlilik ile bir problemi olan, iletişim kuracağı kişi ile direkt telefonla görüşsün, sms ile mesajlaşsın. Olmadı mektup göndersin. Dumanla haberleşmeye kadar yolu var. Ama günümüz teknolojisi dahilinde anonim kalmak imkansız gibi bir şey. Zevk almaya bakın, yıpratmayın kendinizi
    Yok hocam bunun için kendimizi neden yıpratalım. Mesele fikir alışverişinde bulunmak. Sizi bilmem ama ben zevk almayı düşünmüyorum hoşlanmam böyle dayatmalardan.

    Farklı bir bakış açısı olmuş ama tam olarak katıldığımı söyleyemem.

    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında siz, kızdığınız, sinirlendiğiniz tavra hemen her gün, her yerde maruz kalıyorsunuz fakat farkında değilsiniz. Fırına gidiyorsunuz, bir ekmek alacaksınız. Fırıncı diyor ki "Bu ekmek 2 lira. Ver iki lirayı, al ekmeği. Yoksa güle güle..." Şimdi siz fırıncıya "Bu fiyatı bana zorla dayatıyorsun. Bu cesareti nereden buluyorsun?" diyebilir misiniz?
    Diyebilirim hatta alışveriş yaptığım fırını değiştirir gerekirse de kendi ekmeğimi kendim yaparım. Eğer kastettiğiniz devlet eli ile ortaya konulacak zorunluluklar ise bu iki durumu birbiri ile kıyaslamak doğru olmaz.

    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Siz de iletişim için bu uygulamaya muhtaçsınız. Bu olmasa da benzer başka bir uygulamaya muhtaçsınız. Karşılıklı bir muhtaçlık söz konusu. Yani burada dönen olay aslında alış veriş. Tek fark para yerine sizden paraya çevirebileceği bazı bilgileri istiyor.
    Bu dayatmayı yapan uygulamaya muhtaç değiliz hocam. Karşılıklı bir muhtaçlık asla söz konusu değil. Muhtaç olmadığımızı onlar da biliyor ve buna rağmen böyle bir davranışta bulunuyorlar. Şu an üzerimizde belki ilk denemelerini yaptılar ve imkânlar el verdiği ölçüde buna yeterli derecede tepki göstermediğimiz takdirde millet olarak bizi şu şekilde kodlayacaklar; "Bu adamlar tepki vermez aga ver odunu korkma...".

    Eğer bilgi doğruysa Avrupa Birliği ülkelerinde yasalar nedeniyle bu uygulamayı yapamıyorlarmış. Belki bizim ülkemizde bunun yasal zemini henüz olmayabilir ancak gösterilecek olan tepki gereken sonucu doğuracaktır.

    Bu girişimde bulunmalarının ana sebebi muhtemelen bizlere daha nokta atışı reklamlar sunabilmek. Yani diyorlar ki eğer senin üzerinden bu yolla para kazanamayacaksam benim ürünümü kullanma. Tabii ki bu firmalar bu işi para kazanmak için yapıyorlar ve kazanmalıdırlar da ancak para kazanabilmeleri için tek yol bu değildir. Eğer bulundukları girişim beklediklerinden daha olumsuz bir etki yaratırsa geri adım atacaklar ve farklı bir gelir modeli oluşturmak zorunda kalacaklardır.

    Üstteki paragrafı okuyanlar yine aklından şu cümleyi geçireceklerdir; "Yea adamlar zaten kullanıyor bizim verilerimizi. Şimdi sizden izin istediler diye ne abarttınız be!". E bu adamlar bir şekilde bu izine ihtiyaç duymuyor olsalar, bu konuda sıkıntı yaşamayacaklarını bilseler bu şekilde gündem olup, öyle ya da böyle kullanıcı kaybedip başlarını ağrıtacak kadar amatör değiller herhalde.