• 25-11-2020, 21:02:10
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Arkadaşlar merhaba,
    Yaklaşık 1 ay önce İstanbul'dan İzmir'e kalıcı olarak taşındık daha önce hiç zeytin yağı fabrikası görmemiştim.
    Teyzemin de burada zeytinliği var zeytinlerini toplatıp fabrikaya verdirmiş biz de yağı almaya gitmiştik beraber.
    Benim kafamda canlanan zeytin yağı fabrikası bildiğiniz çok temiz bir laboratuvar havasında bir yerdi fakat öyle değildi.
    Zeytinlerin yıkandığı su çamurlu su gibiydi sanırsam aynı su ile zeytinler tekrar tekrar yıkanıyor.
    Yine aynı şekilde içeri de kazanların olduğu bölüm de pek de iç açıcı değildi.
    Bu ilk gittiğimiz fabrikaydı 2. turda farklı yerden toplanan zeytinleri birinin tavsiyesi ile xxx (Reklam olarak algılanmaması için isim vermiyorum) zeytin yağı fabrikasına götürdük.
    Burası da pek temiz olmasa bile ilk gittiğimiz fabrikaya göre daha düzenli ve biraz daha temizdi.
    İlk fabrika da hatırladığım kadarı ile maske takan kimseyi görmedim 2. de ise Ortalıkta sürekli dolaşanlar dışında herkes de maske vardı.
    Gelelim işin en iç açıcı kısmına bilen vardır belki diye buraya yazdım bütün zeytin yağı fabrikaları böyle midir yoksa bizim buradaki fabrikalar mı denetlenmiyor (Pandemi olmasa neyse diyeceğim)
  • 25-11-2020, 21:08:24
    #2
    Ritimsiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar merhaba,
    Yaklaşık 1 ay önce İstanbul'dan İzmir'e kalıcı olarak taşındık daha önce hiç zeytin yağı fabrikası görmemiştim.
    Teyzemin de burada zeytinliği var zeytinlerini toplatıp fabrikaya verdirmiş biz de yağı almaya gitmiştik beraber.
    Benim kafamda canlanan zeytin yağı fabrikası bildiğiniz çok temiz bir laboratuvar havasında bir yerdi fakat öyle değildi.
    Zeytinlerin yıkandığı su çamurlu su gibiydi sanırsam aynı su ile zeytinler tekrar tekrar yıkanıyor.
    Yine aynı şekilde içeri de kazanların olduğu bölüm de pek de iç açıcı değildi.
    Bu ilk gittiğimiz fabrikaydı 2. turda farklı yerden toplanan zeytinleri birinin tavsiyesi ile xxx (Reklam olarak algılanmaması için isim vermiyorum) zeytin yağı fabrikasına götürdük.
    Burası da pek temiz olmasa bile ilk gittiğimiz fabrikaya göre daha düzenli ve biraz daha temizdi.
    İlk fabrika da hatırladığım kadarı ile maske takan kimseyi görmedim 2. de ise Ortalıkta sürekli dolaşanlar dışında herkes de maske vardı.
    Gelelim işin en iç açıcı kısmına bilen vardır belki diye buraya yazdım bütün zeytin yağı fabrikaları böyle midir yoksa bizim buradaki fabrikalar mı denetlenmiyor (Pandemi olmasa neyse diyeceğim)
    Onlara fabrika demeyelim. Onlar yağhane ve evet hepsi bu şekildedir.Sıcak sıkım makinesi kullanırlar.Yani zeytini sıcak suyla sıkarlar o da bu tarz bir kirli su oluşturur. Hatta çoğu kullanılmış purinayı bile tekrar ıslatıp tekrar sıkar. Genelde hijyenle işleri yoktur. Zeytinyağı antioksidan olduğundan ve ph değerinden olayı kolay kolay bir üreme olmaz ama tabi gönül ister ki temiz yerlerde yapılsın
  • 25-11-2020, 21:10:01
    #3
    Üyeliği durduruldu
    ErrN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Onlara fabrika demeyelim. Onlar yağhane ve evet hepsi bu şekildedir.Sıcak sıkım makinesi kullanırlar.Yani zeytini sıcak suyla sıkarlar o da bu tarz bir kirli su oluşturur. Hatta çoğu kullanılmış purinayı bile tekrar ıslatıp tekrar sıkar. Genelde hijyenle işleri yoktur. Zeytinyağı antioksidan olduğundan ve ph değerinden olayı kolay kolay bir üreme olmaz ama tabi gönül ister ki temiz yerlerde yapılsın
    Değerli yorumunuz için teşekkür ederim demek ki artık salmışlar hijyene özen gösterilmiyor
  • 25-11-2020, 21:11:36
    #4
    "Benim kafamda canlanan zeytin yağı fabrikası bildiğiniz çok temiz bir laboratuvar havasında bir yerdi fakat öyle değildi."
    Hocam sektör farketmez ama genel anlamda hayallerinizdeki ve reklamlardaki gibi bir ortam yok
  • 25-11-2020, 21:15:56
    #5
    bütün yerler öyledir hocam
  • 25-11-2020, 21:25:03
    #6
    Ritimsiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar merhaba,
    Yaklaşık 1 ay önce İstanbul'dan İzmir'e kalıcı olarak taşındık daha önce hiç zeytin yağı fabrikası görmemiştim.
    Teyzemin de burada zeytinliği var zeytinlerini toplatıp fabrikaya verdirmiş biz de yağı almaya gitmiştik beraber.
    Benim kafamda canlanan zeytin yağı fabrikası bildiğiniz çok temiz bir laboratuvar havasında bir yerdi fakat öyle değildi.
    Zeytinlerin yıkandığı su çamurlu su gibiydi sanırsam aynı su ile zeytinler tekrar tekrar yıkanıyor.
    Yine aynı şekilde içeri de kazanların olduğu bölüm de pek de iç açıcı değildi.
    Bu ilk gittiğimiz fabrikaydı 2. turda farklı yerden toplanan zeytinleri birinin tavsiyesi ile xxx (Reklam olarak algılanmaması için isim vermiyorum) zeytin yağı fabrikasına götürdük.
    Burası da pek temiz olmasa bile ilk gittiğimiz fabrikaya göre daha düzenli ve biraz daha temizdi.
    İlk fabrika da hatırladığım kadarı ile maske takan kimseyi görmedim 2. de ise Ortalıkta sürekli dolaşanlar dışında herkes de maske vardı.
    Gelelim işin en iç açıcı kısmına bilen vardır belki diye buraya yazdım bütün zeytin yağı fabrikaları böyle midir yoksa bizim buradaki fabrikalar mı denetlenmiyor (Pandemi olmasa neyse diyeceğim)
    sen bir de bilindik bir markanın tahin helvası fabrikasını görsen ortalık fare yavrusu kaynıyor depolarda.kakao getiren gemiler resmen lağım faresi deposu. yine kakao işleyen işletmeler susam işleyen işletmeler içler acısı

    yıkanan su falan sorun değil asıl depolanan yerlşer küflü değildir umarım. en güzeli eğer iyi zeytin hasad ediyorsan kendi soğuk sıkım sistemini kurduracaksın ve gerçek soğuk sıkım zeytinyağı satacaksın. eskiden eşeklerle çevrilenleri vardı, ağır burgulu makineli olanlar vardı. fabirkadan çıkan yağlar 18 liraya satarsın onu 80 150 liraya satarsın. fabrikadaki zeytinyağının faydası falan yktur ayçiçekten bir tık iyidir o kadar. zeytinyağı dedin mi soğuk sıkım olmalıdır. zaten o da kokudan zor yenir.