Arkadaşlar merhaba,
Yaklaşık 1 ay önce İstanbul'dan İzmir'e kalıcı olarak taşındık daha önce hiç zeytin yağı fabrikası görmemiştim.
Teyzemin de burada zeytinliği var zeytinlerini toplatıp fabrikaya verdirmiş biz de yağı almaya gitmiştik beraber.
Benim kafamda canlanan zeytin yağı fabrikası bildiğiniz çok temiz bir laboratuvar havasında bir yerdi fakat öyle değildi.
Zeytinlerin yıkandığı su çamurlu su gibiydi sanırsam aynı su ile zeytinler tekrar tekrar yıkanıyor.
Yine aynı şekilde içeri de kazanların olduğu bölüm de pek de iç açıcı değildi.
Bu ilk gittiğimiz fabrikaydı 2. turda farklı yerden toplanan zeytinleri birinin tavsiyesi ile xxx (Reklam olarak algılanmaması için isim vermiyorum) zeytin yağı fabrikasına götürdük.
Burası da pek temiz olmasa bile ilk gittiğimiz fabrikaya göre daha düzenli ve biraz daha temizdi.
İlk fabrika da hatırladığım kadarı ile maske takan kimseyi görmedim 2. de ise Ortalıkta sürekli dolaşanlar dışında herkes de maske vardı.
Gelelim işin en iç açıcı kısmına bilen vardır belki diye buraya yazdım bütün zeytin yağı fabrikaları böyle midir yoksa bizim buradaki fabrikalar mı denetlenmiyor (Pandemi olmasa neyse diyeceğim)