• 15-10-2020, 14:22:24
    #28
    Çevremde sigara içen 2 kişi bu hastalığı geçirdi.
  • 15-10-2020, 14:47:25
    #29
    Bu konuda Fransa'da 350 ve 150 kişi üzerinde yapılan ve yayınlanan 2 meta analiz var. Fransa'da bir kaç günlüğüne hastaneye gelen hastaların sigara alışkanlıkları araştırılmış. Ve hastaneye yatan hastaların %5'inin düzenli sigara kullandığını bulunmuş. Oysa 2018 verilerine göre Fransa'da düzenli sigara içenlerin topluma oranı %25. Buradan yola çıkan bir önerme var.
    Ama bu kadar ciddi bir tezi ortaya atabilmek için 500 kişiden çok daha fazla geniş çaplı araştırmalar yapılması gerekir.
    Çünkü 500 kişiden tüm dünyayı tanımlayacak bir genelleme yapamazsınız.

    Diğer yandan Dünya Sağlık Örgütü tarafından açıklanan 1700 hasta üzerinde yapılan 7 farklı çalışmada da sigara içip hastaneye yatanlar içinde sigara içenlerin hastalığı çok daha ağır ve ölümcül geçirdiğine dair raporlar var.
  • 15-10-2020, 15:03:35
    #30
    Çevremde koronaya yakalananlar daha doğrusu semptom gösterenler hep sigara içmeyenler.. Sigara içip de yakalanan çevremde yok. Aslında var ama onlar da mecburi test sonucu pozitif olduğunu öğrendiler. Kesinlikle tavsiye falan değildir.. Sigara öldürür...
  • 15-10-2020, 15:35:40
    #31
    Ciğerler çürük olduğu için sigara içenlerin ciğerleri daha çabuk yıpranıyor hocam.
  • 15-10-2020, 16:09:45
    #32
    Üyeliği durduruldu
    aksine daha çok körüklüyor
  • 15-10-2020, 17:24:10
    #33
    Sigaranın korona belirtilerini ağırlaştırdığını bulmak için araştırmalar yapıldı ama tersi sonuçlar çıkmaya başlayınca fazla üstüne gitmediler çünkü bunları halkla paylaşırlarsa sigara için demiş gibi olacaklar. Neye niyet neye kısmet.
  • 15-10-2020, 17:29:22
    #34
    İyi beslenin temizliğe dikkat edin kimse ölmesin bu hastalıktan sigara vs.. hepsi bahane bağışıklık sistemine göre değişiyor her şey zamanında iyi beslenmediği için ağır geçirenler veya hayatını kaybedenler var. Sigaranın etkisi varmıdır bilemem ama zararı olduğu kesin.
  • 15-10-2020, 17:46:07
    #35
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Benim tanıdıklarım sigara kullanmıyordu, 1 haftada sağlıklarına kavuştular ve beslenmelerine çok dikkat ettiler. En önemli etken beslenme vücut direnci çok önemli.
  • 15-10-2020, 18:14:24
    #36
    Bunun ile ilgili akademik bir çalışma bulunmakta, Yurt dışında yapılan çalışmada sigaranın ciğer üzerinde balgam oluşturduğunu, bu balgamın dışarı atıldığını ve mikrop’un bu yüzden ciğerlere yapışmadığını boğazda’da balgam oluşturan sigaranın virüsü tuttuğu iddaa ediliyor. Fakat bu çalışmayı sigara şirketlerinin yaptırdığı söylenmekte olup çalışma sonrasında sigara içmenizi tavsiye etmiyoruz fakat böyle bir düşünce olduğunu söylüyoruz tarzında birşey vardı akademik linkini bulursam eklerim