• 16-08-2020, 21:15:34
    #28
    Polat1903 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dünyada en büyük dış borcu olan ülke ABD ve bize gelene kadar çok sıra var onların hiç biride IMF ye ait değil.

    Amerika'nın borçları Çin Yuanı cinsinden değil.
    Türk devletinin dış borcu da Türk lirası cinsinden olsaydı umurumuzda olmazdı basar parayı öderdik )))
    Amerika'nın dış borcu ile Türkiye'nin dış borcunu kıyaslamak nasıl bir fikir anlayamadım.
  • 16-08-2020, 21:18:26
    #29
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zamanında kol gibi borç vardı da bugün yok mu zannediyorsunuz?
    O kol gibi borç yüzünden emeklilik yaşı 65 e çıktı.
    2001 krizinde borçların milli gelire oranı %56 ydı.
    Bugün dış borçların milli gelire oranı %59 u geçti.
    2001'den daha borçlu haldeyiz.
    Net dolar rezervlerimiz ekside.
    Aradaki tek fark iktidar bütün medyayı satın aldığı için şu an bir ekonomik krizin içinde olduğumuzun haberi yapılamıyor.
    Ülkede işçi çıkarmak yasak, iflas etmek yasak, krediler battığı bilindiği halde yeniden yapılandırımış.
    Yani durum çok kötüyken, eskiden daha kötüydü sanıyoruz.
    Ben dediklerinize katılmıyorum Ecevit dönemi kadar berbat durumda olduğumuzu da düşünmüyorum şunu demek isterim ki ben o dönemleri yaşadım.

    İki defa hastane de ben ve babam rehin kaldık ayrıca parayla malzeme alamadığımız dönemler vardı ülkeyi Ecevit değil karısı yönetiyordu.

    Ülkenin başbakanı kapı kapı kredi dileniyordu.

    Siz bilmezsiniz belki ama ben içindeydim.


    İşten çıkarmalarada gelirsek;
    Ülkede salgın var tabiki ülke önlemler alacak he yanlış doğru orası tartışılır.
  • 16-08-2020, 21:19:15
    #30
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amerika'nın borçları Çin Yuanı cinsinden değil.
    Türk devletinin dış borcu da Türk lirası cinsinden olsaydı umurumuzda olmazdı basar parayı öderdik )))
    Amerika'nın dış borcu ile Türkiye'nin dış borcunu kıyaslamak nasıl bir fikir anlayamadım.
    ABD ile değil sadece o en çok borcu olana kadar bize gelene kadar bir sürü ülke var araştırabilirsiniz.
  • 16-08-2020, 21:19:21
    #31
    TASARIM AJANSI
    Hepsi standart milliyetçi yorumu ama sondaki IMF olayı biraz sıkıntı
  • 16-08-2020, 21:22:19
    #32
    Son olarak söylemek isterim ki Yunanistan'ın bizden daha fazla dış borcu var.
  • 16-08-2020, 21:28:21
    #33
    kadiralpargu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba
    Bir yunan haber kanalının Youtube hesabında bizim hakkımızda ileri geri laflar ediyorlardı altına
    "Tüm yunan adaları Türklerin olacak yazdım" Nasıl kuyruk acıları varsa ard arda tepki verdiler.
    Yorumlara bakar mısınız
    sezgin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiyede domuz avcılığı için yivsiz tüfek ruhsatı olan vatandaş sayısı emir altında hazır asker sayılarının 2 katından fazla....

    80 milyon tükürsek boğulacaklar. Oda ayrı cabası. Hastayım havalarına cıvalarına.
    https://www.ulusal.com.tr/gundem/erd...i-h122859.html
    https://t24.com.tr/haber/milliyet-ya...tirmeli,362517

    @sezgin Tabi canim aksam aksam yuzumde bir tebessum etmeme vesile oldugun icin tesekkur ederim
  • 16-08-2020, 21:32:11
    #34
    Polat1903 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben dediklerinize katılmıyorum Ecevit dönemi kadar berbat durumda olduğumuzu da düşünmüyorum şunu demek isterim ki ben o dönemleri yaşadım.

    İki defa hastane de ben ve babam rehin kaldık ayrıca parayla malzeme alamadığımız dönemler vardı ülkeyi Ecevit değil karısı yönetiyordu.

    Ülkenin başbakanı kapı kapı kredi dileniyordu.

    Siz bilmezsiniz belki ama ben içindeydim.


    İşten çıkarmalarada gelirsek;
    Ülkede salgın var tabiki ülke önlemler alacak he yanlış doğru orası tartışılır.
    Senden 10 yaş büyüğüm.
    Ben 2001 krizinde çalışıyordum, işten çıkarıldım, kredilerim temerrüde girdi.
    O dönemleri senden iyi hatırlıyorum, çünkü yalnız yaşıyordum, kendi kiramı kendim ödüyor kendi ayaklarımın üzerinde duruyordum.
    O gün ile bugün arasında kısa süre sonra hiç bir fark kalmayacak.
    Şu anda iflas konkordatolara izin verilmiyor.
    Kredimi ödeyemiyorum battım diyenlere devlet bankaları kredilerini yeniden yapılandırıyor.
    İşçi çıkaracağım diyene izin verilmiyor.
    Şu anda ekonomik kriz içindeyiz ama salgın yüzünden herşey durduruldu.
    Ne demek istediğimi kısa süre içinde anlarsın.
    Ecevit zamanında sabit kur vardı, kriz dolar üzerinden patladı.
    Bugün de devlet 1,5 ay merkez bankası rezervlerini satarak doları 6,85 te tutmaya çalıştı.
    Yani devletin 40 milyar doları satıldı, sabit kurda kalmak için. Olmadı. Dolar 7,40 a dayandı. 8,70'e kadar yolu var.
    Üstelik tüm dünyada doların düştüğü zamanda yaşanıyor tüm bunlar.
    2001 krizi Cumhurbaşkanının Ecevit'e anayasa kitabı fırlatmasıyla başlamıştı.
    Bu krizin kırılma noktası da başka bir olay olacak.
    2001 krizinde tüm borç devletindi, bugün özel sektör ve vatandaşın devletin 3 katı borcu var.
    Kısa süre içinde ne dediğimi anlayacaksın.
    Çünkü biz hatalarından ders almayan bir milletiz.
  • 16-08-2020, 21:48:00
    #35
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ürk devletinin dış borcu da Türk lirası cinsinden olsaydı umurumuzda olmazdı basar parayı öderdik )))
    dolar basalım bizde
  • 16-08-2020, 21:51:28
    #36
    Polat1903 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Son olarak söylemek isterim ki Yunanistan'ın bizden daha fazla dış borcu var.
    Umurlarında değil ki Avrupa ödüyor onların borcunu yoksa çoktan nalları dikmişlerdi.