Ben dediklerinize katılmıyorum Ecevit dönemi kadar berbat durumda olduğumuzu da düşünmüyorum şunu demek isterim ki ben o dönemleri yaşadım.
İki defa hastane de ben ve babam rehin kaldık ayrıca parayla malzeme alamadığımız dönemler vardı ülkeyi Ecevit değil karısı yönetiyordu.
Ülkenin başbakanı kapı kapı kredi dileniyordu.
Siz bilmezsiniz belki ama ben içindeydim.
İşten çıkarmalarada gelirsek;
Ülkede salgın var tabiki ülke önlemler alacak he yanlış doğru orası tartışılır.
Senden 10 yaş büyüğüm.
Ben 2001 krizinde çalışıyordum, işten çıkarıldım, kredilerim temerrüde girdi.
O dönemleri senden iyi hatırlıyorum, çünkü yalnız yaşıyordum, kendi kiramı kendim ödüyor kendi ayaklarımın üzerinde duruyordum.
O gün ile bugün arasında kısa süre sonra hiç bir fark kalmayacak.
Şu anda iflas konkordatolara izin verilmiyor.
Kredimi ödeyemiyorum battım diyenlere devlet bankaları kredilerini yeniden yapılandırıyor.
İşçi çıkaracağım diyene izin verilmiyor.
Şu anda ekonomik kriz içindeyiz ama salgın yüzünden herşey durduruldu.
Ne demek istediğimi kısa süre içinde anlarsın.
Ecevit zamanında sabit kur vardı, kriz dolar üzerinden patladı.
Bugün de devlet 1,5 ay merkez bankası rezervlerini satarak doları 6,85 te tutmaya çalıştı.
Yani devletin 40 milyar doları satıldı, sabit kurda kalmak için. Olmadı. Dolar 7,40 a dayandı. 8,70'e kadar yolu var.
Üstelik tüm dünyada doların düştüğü zamanda yaşanıyor tüm bunlar.
2001 krizi Cumhurbaşkanının Ecevit'e anayasa kitabı fırlatmasıyla başlamıştı.
Bu krizin kırılma noktası da başka bir olay olacak.
2001 krizinde tüm borç devletindi, bugün özel sektör ve vatandaşın devletin 3 katı borcu var.
Kısa süre içinde ne dediğimi anlayacaksın.
Çünkü biz hatalarından ders almayan bir milletiz.