• 16-08-2020, 14:45:37
    #1
    Siz ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama tamamen boş bir uygulama. Son aylarda artan ikinci el fiyatları konusunda çok şikayet vardı. Vatandaşın gazı alınsın diye böyle saçma tedbirler getirildi.

    Yani kısaca diyorlar ki ben ikinci ele müdahale edemem. Serbest piyasa.

  • 16-08-2020, 14:47:32
    #2
    internete müdahale edince de karışma diyorlar. ikinci el doğru serbest piyasa.
  • 16-08-2020, 14:47:46
    #3
    Laf olsun torba dolsun. Galericiler bayiden 150 bin liralık araçları stoklayıp 200-250 bin liradan sata sata hiç yoktan zengin oldular bile. Yıllık 3 araç satışı normal bir kullanıcı için fazla. Maksimum 2 olmalı.
  • 16-08-2020, 14:48:02
    #4
    Benim bildiğim bişeyi kısıtlayınca fiyat artar. Zaten sorun yüksek araç fiyatları. Bu kararların bi işe yaradığı yok ki?
    Benim gözümde tek çare, kademeli ötv sisteminin devreye sokulması.
    İlk araba için ötv: %0 olmalı. İkinci ve üçüncü arabalar için istediği kadar ötv koysun.
    Araba allah aşkına nasıl Özel tüketim vergisine tabi olabilir?
  • 16-08-2020, 14:50:06
    #5
    KuleliAjans adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim bildiğim bişeyi kısıtlayınca fiyat artar. Zaten sorun yüksek araç fiyatları. Bu kararların bi işe yaradığı yok ki?
    Benim gözümde tek çare, kademeli ötv sisteminin devreye sokulması.
    İlk araba için ötv: %0 olmalı. İkinci ve üçüncü arabalar için istediği kadar ötv koysun.
    Araba allah aşkına nasıl Özel tüketim vergisine tabi olabilir?
    Ötv fiyatları çok yüksek fakat sıfır araba bulmak imkansız gibi bir şey. İnsanlar talep ettiği sürece fiyatların artacağını düşünüyorum.
  • 16-08-2020, 14:50:12
    #6
    Güvenli ödeme sistemi zorunlu olmuş. Şaka gibi.
    Yani para devletin hesabına yatacak, saatlik bile olsa işlenecek.

    Hiç vatandaşı düşünen yok.
  • 16-08-2020, 14:51:29
    #7
    Tamamen serbest piyasa. Piyasaya doğrudan bir kısıtlama yada yaptırım yapmak yerine, dolaylı olarak nabız düşürücü/arttırıcı adımlar atılmalı. Anlamayan insancıklar için örnek olarak;

    Mesela ÖTV Oranları yüksek, dolayısı ile 2. el piyasalar ve 0 araçların ücretleri de yüksek, ÖTV gibi saçma bir vergiyi en azından biraz daha insancıl boyuta getirerek otomatik olarak piyasa etkilenmiş olur.
  • 16-08-2020, 15:02:25
    #8
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Hocam bir işe yarayacağını düşünmüyorum piyasa yükselmeye devam eder düşmez
  • 16-08-2020, 15:19:46
    #9
    RARKAN06 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bir işe yarayacağını düşünmüyorum piyasa yükselmeye devam eder düşmez
    Aynı fikirdeyim. Eylül ayında uçuşa geçecek ikinci el.

    Çünkü korona vakaları artacak, kısıtlamalar başlayacak, üretim durma noktasına gelecek. Bekleyen araba sevkiyatı ve ihrcaatları duracak. vs..vs..vs..