• 12-08-2020, 13:49:02
    #1
    Çin'den ürün getirme konusundaki kriterleri nereden öğrenebilirim. Eğer bileniniz varsa bu sitelerden belirli miktarda ürün getirtmek istiyoruz. Bunun için yol gösterecek birileri olursa çok seviniriz.
    Merak ettiğimiz başlıklar:
    • Bir kategoriye ait üründen 10 - 15 adet bir arada sipariş versek sorun olur mu?
    • Vergi oranı ne kadar oluyor? Hesapladığım kadarıyla yüzde 5 gümrük vergisi + kdv olarak geliyor diye duydum. Ortalama maksimum yüzde 30 vergi biniyor ancak bu miktara göre değişiklik gösteriyor mu? Örneğin: 100 TL'de 30 iken 1000 TL'de yine 300 oranında mı artış oluyor?
    • Ek olarak dikkat edilmesi gerekilen önemli hususlar var mı?


    Bu konu başlıkları altında her türlü yardıma açığız. 3 Üniversite öğrencisi birlikte bu şekilde belirlediğimiz kategorilerde ürünler alıp satışını gerçekleştirmek için kolları sıvadık.
    Bu yolda bize yardımcı olacak herkese minnet duyarız.
    Herkese bol kazançlı günler dilerim.



  • 12-08-2020, 13:53:12
    #2
    Şu konuda baya detaylı bir anlatım var https://alisverisforumu.com/cinden-k...-bilgiler.html
    Daha ayrıntı isterseniz attığım siteyi gezebilir ve ya konu açabilirsiniz.
  • 12-08-2020, 14:29:08
    #3
    FuNch adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu konuda baya detaylı bir anlatım var https://alisverisforumu.com/cinden-k...-bilgiler.html
    Daha ayrıntı isterseniz attığım siteyi gezebilir ve ya konu açabilirsiniz.
    Teşekkürler hocam. Yalnız bu yazıda yüklü ürün getirmekten bahşedilmiş. Biz birkaç ürünü 10'ar adetten kişiye özel ürün gibi getireceğiz.

    20 gün kadar önce 250 TL ye alibaba dan ürün çektim 10 kutu. Dün elime ulaştı ve sadece 15.5 TL ücret ödemesi geldi. 265 TL'ye ürünü mal etmiş oldum.

    Bu şekilde sıklıkla getirsem problem yaşar mıyım. Her seferinde 300 TL bandında ürünleri farklı isimlerle sipariş etmeyi planlıyorum. En çok merak ettiğim konu bu aslında.
  • 12-08-2020, 14:33:23
    #4
    MainBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkürler hocam. Yalnız bu yazıda yüklü ürün getirmekten bahşedilmiş. Biz birkaç ürünü 10'ar adetten kişiye özel ürün gibi getireceğiz.

    20 gün kadar önce 250 TL ye alibaba dan ürün çektim 10 kutu. Dün elime ulaştı ve sadece 15.5 TL ücret ödemesi geldi. 265 TL'ye ürünü mal etmiş oldum.

    Bu şekilde sıklıkla getirsem problem yaşar mıyım. Her seferinde 300 TL bandında ürünleri farklı isimlerle sipariş etmeyi planlıyorum. En çok merak ettiğim konu bu aslında.
    Sorunuzun cevabını malesef bilmiyorum hocam site bana ait ama konuyu yazan başkası.
    Daha hızlı cevap almak için bu gruptan sorun çok bilgili insanlar var.
    https://www.facebook.com/groups/aliexpresshocasi/
  • 12-08-2020, 14:41:57
    #5
    O ürünlerin size gelmesi şans olmuş. Gümrüğe sevk edilseydiniz. Gtip numarasına göre vergilendirme ve KDV çıkacaktı. Elinizde ödeme makbuzu olmadığından kkdf ödeyeceksiniz. Müşavirlik masrafları çıkacak ardiye oluşacak. Hani her seferinde 15 TL verip kurtulamazsınız diye düşünüyorum.
  • 12-08-2020, 14:48:18
    #6
    serdardulger adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    O ürünlerin size gelmesi şans olmuş. Gümrüğe sevk edilseydiniz. Gtip numarasına göre vergilendirme ve KDV çıkacaktı. Elinizde ödeme makbuzu olmadığından kkdf ödeyeceksiniz. Müşavirlik masrafları çıkacak ardiye oluşacak. Hani her seferinde 15 TL verip kurtulamazsınız diye düşünüyorum.
    Ben de bundan korkuyorum hocam işte. Görüyorum 100 TL lik ürünlere 150 TL'lik vergiler çıkabiliyor. Bunun mutlaka kriterleri olmalı diye düşündüm ben de.

    Geçen sefer dövme için iğne getirmiştim 10 kutu. Bu sefer tanesi 50 TL olan Led yansıtıcıdan 6 tane almayı planlıyordum. Elektronik aksam olduğu için ne kadar vergi koyarlar acaba.

    Buna uygun bir mevzuat yayımlanmamış mi ticaret bakanlığınca. Mutlaka bir yerlerde belirtilmiştir diye düşündüm.
  • 12-08-2020, 15:15:58
    #7
    MainBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben de bundan korkuyorum hocam işte. Görüyorum 100 TL lik ürünlere 150 TL'lik vergiler çıkabiliyor. Bunun mutlaka kriterleri olmalı diye düşündüm ben de.

    Geçen sefer dövme için iğne getirmiştim 10 kutu. Bu sefer tanesi 50 TL olan Led yansıtıcıdan 6 tane almayı planlıyordum. Elektronik aksam olduğu için ne kadar vergi koyarlar acaba.

    Buna uygun bir mevzuat yayımlanmamış mi ticaret bakanlığınca. Mutlaka bir yerlerde belirtilmiştir diye düşündüm.
    Uygun bir mevzuat var tabi ki. Gümrük müşavirlik firmasında çalışıyorum. Danışmanlık alırsanız daha sağlıklı olur.
  • 12-08-2020, 15:20:46
    #8
    MainBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben de bundan korkuyorum hocam işte. Görüyorum 100 TL lik ürünlere 150 TL'lik vergiler çıkabiliyor. Bunun mutlaka kriterleri olmalı diye düşündüm ben de.

    Geçen sefer dövme için iğne getirmiştim 10 kutu. Bu sefer tanesi 50 TL olan Led yansıtıcıdan 6 tane almayı planlıyordum. Elektronik aksam olduğu için ne kadar vergi koyarlar acaba.

    Buna uygun bir mevzuat yayımlanmamış mi ticaret bakanlığınca. Mutlaka bir yerlerde belirtilmiştir diye düşündüm.
    Kriter basit.
    Bireysel sipariş getirebilirsin.
    Sen bir üründen 10-15 adet sipariş verirsen bu bireysel değil ticari gönderiye girer.
    Gümrükten geçip geçmemesi tamamen şansına kalır.
    Salgın dönemi olduğu için arada kaçmıştır muhtemelen.
    Bir de çıkacak vergi memurun takdirine bağlı.
    Kutunun üzerinde fiyat ne yazarsa yazsın memur bunun gerçek fiyat olmadığını düşünüp fazla vergi çıkartabilir ya da fiyatı ispat etmenizi isteyebilir.
    Alibaba'dan ayrı ayrı 5 adet numune elerktrikli ev aleti siparişi verdim.
    3 tanesi sorunsuz geçti. 2 tanesi gümrüğe takıldı, gümrük memuru ürünlerin fiyatının 3,5 dolar olduğuna inanmamış.
    Kargo üzerinden ürün linki ve sipariş bilgilerini gönderdim öyle geçti.
    Ama 5 ini birlikte kargolansaydı muhtemelen takılırdı.