• 14-07-2020, 19:06:18
    #10
    SEOPro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mağazaya gidip video çekiyorsun yakalanınca kvkk yasası ile binlerce TL tazminat ödersin
    Şirketlerle anlaşmalı yapılan birşey,personel de haberdar gizli müşteriden. kvkk olayları geçerli değil.
    Firma kendini veya personeli geliştirmek için böyle birşeyi bilerek yapıyor. Neden tazminat ödesin ki?
    Gizli müşteri raporu yaptıktan sonra mağazaya bildirilir mağaza personellere puanlarını söylüyor.
    Genellikle 45-50 yaş üstünün hobi olarak yaptığı bir iştir bu. Gittiği mağaza başına 35-40 tl para ödeniyordu 2017 sezonunda.Firmadan firmaya değişir tabii.
    Giyim mağazalarında (cos,h&m,zara vb.) personeller müşteriye nasıl yaklaşıyor, pazarlaması nasıl vs. Bunları ölçmek için yapılıyor.
    Zaten işe girerken anlaşmanızda bu tarz değerlendirmeleri kabul ediyorsunuz.
  • 14-07-2020, 19:14:10
    #11
    Gölge müşteri deniyor, Türkcell bayisi işletiyoruz. Örneğin gölge müşteri geliyor ve sana hat iptali yapıyor musun diye soruyor. Eğer yapmıyorum dersen direkt tutanak tutuyorlar. 3 ihtarda kapamaya kadar gidiyor. Hat iptali ücretsiz yapılan bir işlem ve 10 dakikaya kadar zamanını alıyor bayi sahibi veya çalışanının.

    Bu iş kolay mı sanmıyorum, şehir şehir gezeceklerini düşünüyorum. Hal böyle işin içinde seyahat olunca zorlaşıyor meslek.
  • 14-07-2020, 19:23:07
    #12
    SEOPro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    mağazaya gidip video çekiyorsun yakalanınca kvkk yasası ile binlerce TL tazminat ödersin
    Size bu bilgiyi kim verdiyse yalan söylemiş Şirketler zaten bunu kendileri yaptırıyorlar.

    Kısaca gizli müşteri aşağıdaki gibidir;

    Bankalar ve Kurumsal firmalara ( Verilen Lokasyon ve Şubelere) normal bir müşteri gibi giderek şirketin size vermiş olduğu kriterleri ( personelin ilgisi, mağazanın düzeni v.b. ) inceleyerek firmaya raporluyorsunuz.

    Yasal ve büyükşehirlerde yaşayanlar için gayet iyi bir iş ( part olarak)
  • 14-07-2020, 19:53:31
    #13
    Emitasyon urun satanlari tespit etmek icinde yapiliyor bu tarz seyler.
  • 14-07-2020, 20:59:19
    #14
    Otelciyim. Sağlıklı turizm sertifikası ile birlikte, gizli denetmen/müşteriyi devlet zorunlu tuttu.
    Hali hazırda otelcilikte çok yayıngdır.
  • 14-07-2020, 21:05:14
    #15
    Pamukkale Turizm'de çalışırken araçlara çokça biniyordu bu arkadaşlardan. Ben hep aynı güzergahta gittiğim için bazen bazılarına göz aşinalığım belli oluyordu. Genelde teşekkür falanda yazıyorlar ödül veriyorlar (100 lira falan) bazen de 100 lira ceza kesebiliyorlar. (ben eldivensiz çöp topladığım için yemiştim bir kere)