• 29-05-2020, 18:17:01
    #1
    çok fazla karşıma çıkıyor alakasız sektör alakasız alan ama ingilizce adıyla biolarına vs yazıyorlar yazan kişi yurt dışına hitap etmiyor okuduğu bölüm yurt dışına hitap etmiyor bana aşırı anlamsız geliyor neden bu tarz hareketlere giriliyor acaba
  • 29-05-2020, 18:17:41
    #2
    Uvvv çok havalı
  • 29-05-2020, 18:24:45
    #3
    Her şeyimiz ingilizce oldu ama ezan Türkçe okunsun diyorlar nedense. İstediğin gibi kullan kullanmasına da özenti iyi bir şey değil.
  • 29-05-2020, 18:27:36
    #4
    Bence yabancı öğrenciler var ve yurtdışına açılabilsinler diye falan yapıyorlar sanırım. Yani dünyada da tanınmak için.
  • 29-05-2020, 19:11:40
    #5
    Dil düşmanlığını anlamıyorum. Ne sakıncası var yazmasının? Dil öğrenin...
  • 29-05-2020, 19:29:48
    #6
    oxside adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dil düşmanlığını anlamıyorum. Ne sakıncası var yazmasının? Dil öğrenin...
    dil duşmanlığı değil dili öğrenir bi seviyeye gelir ingilizce yazar ama 2 yıllık 200 puan ile girilen üniversiteden mezun olup ingilzice yazmaları anlamasız geliyor çünkü okul adı Türkçe bölüm adı Türkçe sakıncası yok benim için zaten ben sakıncası var demedim bana anlamsız ve garip geliyor
  • 29-05-2020, 19:48:59
    #7
    oxside adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dil düşmanlığını anlamıyorum. Ne sakıncası var yazmasının? Dil öğrenin...
    Arapça biliyor musun? Kürtçe biliyor musun? Adamlara dilini unuttur konuşmayı yasak et sonra ilköğretimde millete ingilizceyi dayat. Sen bir şeyi dayatmak istersen düşman kesilen çok olur. İngilizce sömürge dilidir bir mileltin dilini değiştirirsen kendi değerlerini rahatça dayatırsın.

    Dükkan isimlerine kadar ingilizce yazma modası var ne anlamı var bunun sana göre? Bu kendi değerlerini kendi diline hakaretten başka mantığı olamaz. Bunlar batmadı bize çünkü alıştıra alıştıra empoze ettiler, bak Suriyeliler dükkan açıyor her yerde tabelaları var ne kadar itici geliyor değil mi.

    Çocuklara yabancı isim vermediğimiz kaldı yasak olmasa onu da yaparız. Bir dili öğrenirsin zenginlik çeşitlilik katar ama özentiyle birlikte geliyorsa çeşitli sorunlar olduğunu gösterir. Daha 10 yıl öncesine kadar ingilizce bilenlerin havasından geçilmiyordu sırf hava atmak için farklı görünmek için öğrenenler çoğunluktaydı. Yabancı dil biliyorum! Hangi dil? İngilizce! Başka yabancı dil yok zaten bildiğimiz.

    Türkçe kullanımı giderek bozuluyor birde bahanelerimiz artıyor, okumakta anlamakta zorlanıyorum sosyal medyada gezerken. 30 yıl sonra Türkçe konuşmak yasaklanırsa şaşırmayacağım. Türkçemi güzelleştireyim kelime haznemi yükselteyim diyen var mı? Yok bunun yerine özet geç diyen ergenler türedi. Sms gönderiyorsun x kadar harf yazdırıyor sosyal medya da yazıyorsun x kadar kelime hakkın var. Uzun uzun yazıyorsun adamın cevabı şu oluyor; "boş"

    Teknoloji gelişiyor iletişim kanallarının sayısı artıyor peki insanlar neden iletişim kopukluğu yaşıyorlar neden hiçbir şeyde anlaşamıyoruz. Özenti yaşayınca kelime dağarcığımız az olunca özgün düşünceler, fikirler yerine yormayan ama çok etkili olan küfürler ile iletişim kurmayı benimsemişiz.

    Adam yazı yazıyor okuyorsun tak yazının bir yerinde ingilizce kelime serpiştiriyor. Biz yabancı dilden değil kendi dilimizden kendimizden nefret eder hale geldik.
  • 29-05-2020, 20:47:48
    #8
    abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arapça biliyor musun? Kürtçe biliyor musun? Adamlara dilini unuttur konuşmayı yasak et sonra ilköğretimde millete ingilizceyi dayat. Sen bir şeyi dayatmak istersen düşman kesilen çok olur. İngilizce sömürge dilidir bir mileltin dilini değiştirirsen kendi değerlerini rahatça dayatırsın.

    Dükkan isimlerine kadar ingilizce yazma modası var ne anlamı var bunun sana göre? Bu kendi değerlerini kendi diline hakaretten başka mantığı olamaz. Bunlar batmadı bize çünkü alıştıra alıştıra empoze ettiler, bak Suriyeliler dükkan açıyor her yerde tabelaları var ne kadar itici geliyor değil mi.

    Çocuklara yabancı isim vermediğimiz kaldı yasak olmasa onu da yaparız. Bir dili öğrenirsin zenginlik çeşitlilik katar ama özentiyle birlikte geliyorsa çeşitli sorunlar olduğunu gösterir. Daha 10 yıl öncesine kadar ingilizce bilenlerin havasından geçilmiyordu sırf hava atmak için farklı görünmek için öğrenenler çoğunluktaydı. Yabancı dil biliyorum! Hangi dil? İngilizce! Başka yabancı dil yok zaten bildiğimiz.

    Türkçe kullanımı giderek bozuluyor birde bahanelerimiz artıyor, okumakta anlamakta zorlanıyorum sosyal medyada gezerken. 30 yıl sonra Türkçe konuşmak yasaklanırsa şaşırmayacağım. Türkçemi güzelleştireyim kelime haznemi yükselteyim diyen var mı? Yok bunun yerine özet geç diyen ergenler türedi. Sms gönderiyorsun x kadar harf yazdırıyor sosyal medya da yazıyorsun x kadar kelime hakkın var. Uzun uzun yazıyorsun adamın cevabı şu oluyor; "boş"

    Teknoloji gelişiyor iletişim kanallarının sayısı artıyor peki insanlar neden iletişim kopukluğu yaşıyorlar neden hiçbir şeyde anlaşamıyoruz. Özenti yaşayınca kelime dağarcığımız az olunca özgün düşünceler, fikirler yerine yormayan ama çok etkili olan küfürler ile iletişim kurmayı benimsemişiz.

    Adam yazı yazıyor okuyorsun tak yazının bir yerinde ingilizce kelime serpiştiriyor. Biz yabancı dilden değil kendi dilimizden kendimizden nefret eder hale geldik.
    En haklı sensin.