• 12-02-2020, 09:23:40
    #1
    Red
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Pazar sabahı saat 7 'de Tekirdağ'da kırmızı ışık ihlali diye ceza geldi. Fotoğraf yok.

    İtiraz etmek istiyorum. En kolay ve masrafsız nasıl yapabilirim.
  • 12-02-2020, 09:26:23
    #2
    Hocam bildigim kadarıyla önce cezayı ödüyorsunuz sonra itiraz ediyorsunuz
  • 12-02-2020, 09:26:29
    #3
    Aynı şekilde başıma geldi hocam mahkemeye vermek gerektiğini söylediler trafik şubeden. Hatta sarıda geçtiğimi, izlemek istediğimi söyledim göstermediler.
  • 12-02-2020, 09:27:36
    #4
    Bizim burda kamera yok. Ben geçtikten 300 mt sonra bir ekip aracı geldi. Telsizden plakamı söyledi ve ceza kestiler. Görüntü v.s yok.
  • 12-02-2020, 09:34:38
    #5
    Red adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizim burda kamera yok. Ben geçtikten 300 mt sonra bir ekip aracı geldi. Telsizden plakamı söyledi ve ceza kestiler. Görüntü v.s yok.
    Doymadılar tabi sürekli ceza ceza cezaaa banada üsküdar sahilinde 5 dk aracı kenara çektim araçtan inmedim belki rahatsızlandık hemen cezayı kesmişler 110 Lira civarı bende kulak arkası bile kalmadı.........
  • 12-02-2020, 09:42:09
    #6
    Öncelikle cezayı ödüyorsunuz, sonrasında sulh ceza hakimliğine cezaya ilişkin itiraz ediyorsunuz. masraflı bir işlem değil ama itirazınızın kabul olması zor.
  • 12-02-2020, 09:51:17
    #7
    🔎 WhoisTR.net
    Red adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Pazar sabahı saat 7 'de Tekirdağ'da kırmızı ışık ihlali diye ceza geldi. Fotoğraf yok.

    İtiraz etmek istiyorum. En kolay ve masrafsız nasıl yapabilirim.
    Öncelikle cezayı ödeyiniz, sonrasında itirazınız kabul edilir ise paranızı geri alıyorsunuz. İtiraz süreci sonuçlanana kadar bekleyip, cezayı ödememeniz halinde yasal yönden sıkıntılar, faiz vb. gibi durumlar ile karşılaşabilirsiniz.

    Daha sonrasında bulunduğunuz yer adliyesine gidip Sulh Ceza Hakimliği'ne bir itiraz dilekçesi (Google'da ararsanız, örnekleri çokça mevcut) verin. Bu dilekçenize istinaden bir dosya oluşturularak, tutanağı düzenleyen birime sizin dilekçeniz üst yazı iletilecek ve gerekçeler (bir nevi savunma) istenecek, karşı cevap geldikten sonra o cevap size sunulacak, var ise itirazınız verilen cevaba göre ek beyan vereceksiniz, sonrasında Sulh Ceza Hakimi tüm bunları değerlendirerek karar verecek.

    Sizi haklı bulursa, kararı tebliğ aldıktan sonra Vergi Dairesi'ne giderek yatırdığınız ücreti geri alacaksınız, ancak itirazınız yerinde görülmez ise ödediğiniz ceza ile kalacaksınız.

    Eğer tutanağı düzenleyen polis memurları "ihbar geldi bunun üzerine durdurup cezayı kestik" der ise haklı çıkabilirsiniz. MOBESE'den gördük derler ise mutlaka görüntü talep edin. Ancak "biz gördük, geçti, ileride durdurduk ve cezayı yazdık" derler ise pek şansınız olduğunu sanmıyorum.

    Kolaylıklar dilerim.

    NOT: İtiraz işlemi tümüyle ücretsizdir.
  • 12-02-2020, 09:54:21
    #8
    Red adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizim burda kamera yok. Ben geçtikten 300 mt sonra bir ekip aracı geldi. Telsizden plakamı söyledi ve ceza kestiler. Görüntü v.s yok.
    memurun beyanı esas alınır.
  • 12-02-2020, 16:54:38
    #9
    Cezayi öde, uyap sistemi üzerinden itiraz edilbiliyor yeni açıldı, ben akşam bir itiraz edeceğim nasıl oluyor bakacağım unutmassam bilgi veririm. Muhtemelen e imza isteyecektir .