Anket İnternet bağımlılığından kurtulabilir miyiz?
Toplam Katılımcı Sayısı: 16
İnternet bağımlılığından kurtulabilir miyiz?
Evet
%43,75 (7 Oy)
Hayır
%43,75 (7 Oy)
Kararsızım
%12,50 (2 Oy)
  • 03-02-2020, 14:35:34
    #1
    Lise yıllarından beridir aktif olarak sıkı bir internet kullanıcısıyım. Yaklaşık 14 sene oldu. Bu süre zarfında günün büyük bir kısmını internette geçirdim ve halen geçiriyorum. Fakat son zamanlarda internetten sıkılmaya başladım.

    Facebook, instagram, twitter gibi mecralarda hesabım olmasına rağmen içerik paylaşmıyorum. Hele hele instagram a girmiyorum bile artık. Ardı ardına sıralanan resim ve videolara bakarken zamanımı boşa harcadığımı düşünüyorum. Tiktok u daha telefonuma yüklemedim bile. Ne kadar er.otizm sever abi abla varsa orada. Küçücük çocukların da bağımlısı olduğu platforma ar damarı çatlamışçasına ahlaksız video atan (her kesimden, her dinden ve inançtan) özellikle kadınları gördükçe midem ağzıma geliyor. Tabii bunları kendi telefonumdan değil bazı arkadaşlar telefonunda izlerken görüyorum. Ar, haya, namus, aile kavramları bu uygulama ile özellikle kaybolmaya yüz tutuyor. Hele salak salak hareketler yapanları söylemiyorum.

    Şu anda bir girişim işiyle uğraşıyorum ve forumda cache hizmeti veriyorum. Onun haricinde günüm boş geçiyor ve bir süre sonra sıkılıyorum. Hep aynı siteler, aynı içerikler, aynı boş muhabbet. Youtube da ki videolar da sarmıyor artık Netflix dizileri de. Haber sitelerine giriyorum. Halkı bilgilendirmekten çok ne vereyim abime modunda yandaşlıkta zirveye ulaşıyor hepsi. Televizyona hiç bakamıyorum kusasım geliyor. Bazıları muhabbet tellallığından 3-5 reyting daha kazanayım diye ensest ilişkiler kovalıyor. İnternetten tanıştığı adamla evlenip yine internetten tanıştığı adama kaçanları şov malzemesi yapanlar, DNA testiyle babası dayısı çıkanlar, DNA testini de canlı yayında büyük bir maharetle açıp nesep tartışması yapanlar. Bir bitmediler pislikler.

    Hani intihar eden insanlar der ya hiç bir amacım kalmadı artık diye şu anda öyle hissediyorum. Yok şükür intiharı falan düşünmüyorum. Ama artık bana anlamsız geliyor hayat.

    Şunu diyebilirsiniz. Arkadaş çevresi edin, dışarı çık gez vs. Ama o da olmuyor. Ya kafam sarmıyor muhabbetleri (muhabbetler aynı, karı-kız, araba, alkol, para, cinsellik, siyaset) yada herkes alıyor eline telefonu ne sohbet muhabbet var nede etkinlik. Bir tane arkadaşım var sürekli takıldığım oda belediyede çalışıyor ve her zaman bir araya gelemiyoruz.

    Şimdi düşünmeye başladım. Acaba hayatta bir çok şeyden vazgeçtiğimiz ve sıkıldığımız gibi bir gün topluca bu internet ortamından da sıkılıp bu bağımlılıktan kurtulabilir miyiz?
  • 03-02-2020, 14:43:30
    #2
    Bu hissettiklerini bende yaşıyorum, oyuzden elimdeki siteleri satmaya başladım. Bu işler haricinde başka bir işiniz var mı?
  • 03-02-2020, 14:44:56
    #3
    Hayatta şimdiye kadar karşımıza çıkan her yeni ve bizi heyecanlandıran şeyden sıkıldığımız gibi toplum olarak bu illettende sıkılacağız. 15 sene önce Counter Strike oyunu olmadan bir hayat düşünemiyordum şimdi hangi versiyonu oynadığımı bile unuttum. 36 yaşım bitti 50 yaşımda bilgisayarın hayatımda olmasını istemiyorum !
  • 03-02-2020, 15:07:40
    #4
    tarantula901 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu hissettiklerini bende yaşıyorum, oyuzden elimdeki siteleri satmaya başladım. Bu işler haricinde başka bir işiniz var mı?
    Hayır şu anda bir işte çalışmıyorum. E-ticaret ile uğraşıyorum.

    Smoke adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayatta şimdiye kadar karşımıza çıkan her yeni ve bizi heyecanlandıran şeyden sıkıldığımız gibi toplum olarak bu illettende sıkılacağız. 15 sene önce Counter Strike oyunu olmadan bir hayat düşünemiyordum şimdi hangi versiyonu oynadığımı bile unuttum. 36 yaşım bitti 50 yaşımda bilgisayarın hayatımda olmasını istemiyorum !
    Alışkanlıklarımızı çok hızlı değiştiriyoruz. Bence internette buna kurban gidecek gibi.
  • 03-02-2020, 15:47:04
    #5
    Dünyanın bir çok ülkesinde aslında internet bu kadar yaygın olmadığını sosyal medyanın kullanılmadığını geçen gün bir yerde okumuştum. Biz hiçbir şeyi dozunda yaşayaman insanlarız. Aslında bunun sebeplerinden birisi insanların kendine vakit ayırmamasından kaynaklanıyor. Nasıl ayırsın Li insanlar dışarı yemeğe çıkıyorsun para, cafeye oturuyorsun para, top oynamaya gidiyorsun para, köprüden geçiyorsun para, spor yapıyorsun para, herşey para para para olmuş. Bu ortamda en ucuz kullanım amacı insanların internet olmuş. Eskiden insanlar birbirine misafirliğe giderdi şimdi kolay kolay aileler misafirliğe gitmiyor. Çünkü herşey sosyal medyadan takip edilebiliyor. Bak şu buraya gitmiş bunun çocuğu Bunu yapmış gibi. Artık hayatımda karar aldım akşam 8 den sonra telefona dokunmuyor. Bir haftadır o kadar mutluyum ki inanın ben internet delisi manyağı olmuşum bilmiyormuşum.

    aklıma nedense bu video geldi ilk 1 dk tam birlik bir yaşam olurdu.
    https://youtu.be/qr4Yfd9lSzU
  • 03-02-2020, 15:59:52
    #6
    sizdeyiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dünyanın bir çok ülkesinde aslında internet bu kadar yaygın olmadığını sosyal medyanın kullanılmadığını geçen gün bir yerde okumuştum. Biz hiçbir şeyi dozunda yaşayaman insanlarız. Aslında bunun sebeplerinden birisi insanların kendine vakit ayırmamasından kaynaklanıyor. Nasıl ayırsın Li insanlar dışarı yemeğe çıkıyorsun para, cafeye oturuyorsun para, top oynamaya gidiyorsun para, köprüden geçiyorsun para, spor yapıyorsun para, herşey para para para olmuş. Bu ortamda en ucuz kullanım amacı insanların internet olmuş. Eskiden insanlar birbirine misafirliğe giderdi şimdi kolay kolay aileler misafirliğe gitmiyor. Çünkü herşey sosyal medyadan takip edilebiliyor. Bak şu buraya gitmiş bunun çocuğu Bunu yapmış gibi. Artık hayatımda karar aldım akşam 8 den sonra telefona dokunmuyor. Bir haftadır o kadar mutluyum ki inanın ben internet delisi manyağı olmuşum bilmiyormuşum.
    Biraz sonradan görmecilik var bizde. Yakın zamana kadar toplumda bu kadar büyük bir gelir eşitsizliği yoktu. Zengini zengindi ama şimdiki kadar değil. Bu devir zengin çok zengin fakir çok fakir. Haliyle azcık parası olan sağa sola hava atmak için türlü maymunluklar yapıyor. Bizim üniversitede bir kız vardı. Çok da güzel bir kız değildi. Ama öyle makyajlar sürüyor, öyle kıyafetler giyiyor görseniz manken sanarsınız. Hatta mobilya mağazalarında koltuklarda kanepelerde poz veriyordu. Yetmiyordu starbucks da milletin içtiği kahve bardaklarına sarılıp poz veriyordu. Instagram da gören aşık, kampüs de kalp krizi geçiriyordu. O kadar da bakımsızdı. Dudaklarında ki ruj kuruyup soyulmuştu son gördüğümde.
  • 03-02-2020, 16:00:40
    #7
    Şehir dışına çıkın hocam. Türkiye'de gezilecek bir çok yer var. Aracınız varsa aracınızla yoksa otobüsle gezin 2-3 gün konaklayın. Çok iyi geliyor. İlham olması açısından: https://www.youtube.com/user/wiNdyjoLt/videos
    Sergilere, festivallere, yarışmalara ve konferanslara katılın. Pek ilgilenmediğinizi düşündüğünüz konulara bile ilginiz oluşabiliyor.



    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Biraz sonradan görmecilik var bizde. Yakın zamana kadar toplumda bu kadar büyük bir gelir eşitsizliği yoktu. Zengini zengindi ama şimdiki kadar değil. Bu devir zengin çok zengin fakir çok fakir. Haliyle azcık parası olan sağa sola hava atmak için türlü maymunluklar yapıyor. Bizim üniversitede bir kız vardı. Çok da güzel bir kız değildi. Ama öyle makyajlar sürüyor, öyle kıyafetler giyiyor görseniz manken sanarsınız. Hatta mobilya mağazalarında koltuklarda kanepelerde poz veriyordu. Yetmiyordu starbucks da milletin içtiği kahve bardaklarına sarılıp poz veriyordu. Instagram da gören aşık, kampüs de kalp krizi geçiriyordu. O kadar da bakımsızdı. Dudaklarında ki ruj kuruyup soyulmuştu son gördüğümde.
    Sizin bahsettiğiniz bu konuyu en iyi açıklayan video bu:
    https://www.youtube.com/watch?v=ne3CQxCc3Qo