sizdeyiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Dünyanın bir çok ülkesinde aslında internet bu kadar yaygın olmadığını sosyal medyanın kullanılmadığını geçen gün bir yerde okumuştum. Biz hiçbir şeyi dozunda yaşayaman insanlarız. Aslında bunun sebeplerinden birisi insanların kendine vakit ayırmamasından kaynaklanıyor. Nasıl ayırsın Li insanlar dışarı yemeğe çıkıyorsun para, cafeye oturuyorsun para, top oynamaya gidiyorsun para, köprüden geçiyorsun para, spor yapıyorsun para, herşey para para para olmuş. Bu ortamda en ucuz kullanım amacı insanların internet olmuş. Eskiden insanlar birbirine misafirliğe giderdi şimdi kolay kolay aileler misafirliğe gitmiyor. Çünkü herşey sosyal medyadan takip edilebiliyor. Bak şu buraya gitmiş bunun çocuğu Bunu yapmış gibi. Artık hayatımda karar aldım akşam 8 den sonra telefona dokunmuyor. Bir haftadır o kadar mutluyum ki inanın ben internet delisi manyağı olmuşum bilmiyormuşum.
Biraz sonradan görmecilik var bizde. Yakın zamana kadar toplumda bu kadar büyük bir gelir eşitsizliği yoktu. Zengini zengindi ama şimdiki kadar değil. Bu devir zengin çok zengin fakir çok fakir. Haliyle azcık parası olan sağa sola hava atmak için türlü maymunluklar yapıyor. Bizim üniversitede bir kız vardı. Çok da güzel bir kız değildi. Ama öyle makyajlar sürüyor, öyle kıyafetler giyiyor görseniz manken sanarsınız. Hatta mobilya mağazalarında koltuklarda kanepelerde poz veriyordu. Yetmiyordu starbucks da milletin içtiği kahve bardaklarına sarılıp poz veriyordu. Instagram da gören aşık, kampüs de kalp krizi geçiriyordu. O kadar da bakımsızdı. Dudaklarında ki ruj kuruyup soyulmuştu son gördüğümde.