• 02-12-2019, 19:12:35
    #28
    Gereksiz tartışma ve kırgınlık olacak o yüzden tartışmaya gerek yok Soru olunur mu olunmaz mı? Olamazsınız. Ancak okumadan bir mühendisten daha iyi mesleki bilgi ve birikime sahip olabilirsiniz ama bu sizi mühendis yapmaz.
  • 02-12-2019, 19:12:50
    #29
    VBuMaSTeR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Amma büyütüyorsunuz bir kağıt parçasını. Evet arkadaş bir mühendisten daha iyisini yanında yetiştirebilir. Ve yine evet bu arkadaş linux sistem mühendisi adı altında istihdam edilebilir. Ortada o kadar kağıtta okumuş yetkinlikte kayıp mühendis varken bu konunun size bu kadar dokunup konu açtırtması da ilginç gerçekten.
    İyi hocam, işinizi bilmiyorum ama yarın bir doktorun yanına git, kendisinden eğitim al. Cerrah olarak işe başlarsın, daha fazla kazanırsın benden söylemesi



    Gltekin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Soru olunur mu olunmaz mı? Okumadan bir mühendisten daha iyi mesleki bilgi ve birikime sahip olabilirsiniz ama bu sizi mühendis yapmaz. Sonuç olamazsınız.
    Aman deme hocam öyle, arkadaşlar inkar ediyorlar diplomayı, eğitimi ikinci bir r10 plus olsa vereceğim bi 10 tane, bu kadar kalite kokan yorumları görünce
  • 02-12-2019, 19:22:29
    #30
    sosyalortak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bravo hocam, nereden nerelere bağlamışsınız. tebrik ederim. Ürün satmak için üniversite okumaya gerek yok. Gerekli başvuruları yapıp, ilgili kurumlardan izin alıp, fiziki yada, fiziki olmayan yerlerden ürün satışı yapılabilmektedir. Hadi örnek verirsiniz anlarım da, satış ve ticaret ile ne alakası var gözünü sevdiğim !
    Bugünün şartlarında öyle şimdilik. Yarın webmaster olmak için diploma şartı olursa ne diyeceksiniz. Veya bir dükkan açmak için diploma şartı olursa ne olacak?
  • 02-12-2019, 19:23:33
    #31
    sosyalortak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İyi hocam, işinizi bilmiyorum ama yarın bir doktorun yanına git, kendisinden eğitim al. Cerrah olarak işe başlarsın, daha fazla kazanırsın benden söylemesi
    Gelir seviyen belli kardeşim bence sen kendin için bu öneriyi dikkate al da bir baltaya sap oluver.
  • 02-12-2019, 19:24:57
    #32
    olunmaz ama insan kendini geliştirirse diplomayı şart koyar mı işe alacak olan bunu düşünmek gerek kimse umursamaz diplomayı
  • 02-12-2019, 19:27:03
    #33
    sosyalortak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dediklerinizde çok haklısınız. Aslında konu ünvandan çok, ünvanın alınabilmesi için nelerin gerektiğidir. Bir ünvana sahip olabilmek için belirli şartlar söz konusudur. ... uzmanı demek varken, ... mühendisi demek için yerelde yada globalde geçerli bir diploma olması kanaatindeyim



    Bence kafayı siz düzeltin. Her diploması olan mühendistir. Gençleri aşağılamanın bir anlamı yok. Kimisi toy mühendistir, kimisi çok iyi mühendistir. Ama okulu bitirip diplomayı alan MÜHENDİSTİR.

    Öyle mi, o zaman size mühendisten örnek vermek yerine tıptan vereyim.

    Ver 50bin dolar 1 gün üniversiteye gitmeden yurtdışında yaşayarak sana tıp diploması aldırayım? Tıpçı mı olacaksın, ki bu tıp içindi. Ver 30k dolar mühendislik diploması aldırayım 1 gün okula gitmeden. İnsanlara büyük puntolarla laf öğretmeden önce biraz bilgi Sahibi olun. Ya da en azından Türkiye için diye not düşün tabi ki bu da doğru bir cümle olur mu tartışılır.
  • 02-12-2019, 19:28:57
    #34
    VBuMaSTeR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gelir seviyen belli kardeşim bence sen kendin için bu öneriyi dikkate al da bir baltaya sap oluver.
    Gelir seviyem belli, seni ilgilendirmez. Kazanıyorum, emeğimle kazanıyorum. Bunu forum ortasında yazıp, birisini aşağılayacak kadar düşmedim ! Karakter başka bir şey hocam. Çok paran var belli, ama karakter alman için çok paran olmasnı da gerek yok o yüzden allaha şükür karakterim tam, az param var önemli değil



    cnazade adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öyle mi, o zaman size mühendisten örnek vermek yerine tıptan vereyim.

    Ver 50bin dolar 1 gün üniversiteye gitmeden yurtdışında yaşayarak sana tıp diploması aldırayım? Tıpçı mı olacaksın, ki bu tıp içindi. Ver 30k dolar mühendislik diploması aldırayım 1 gün okula gitmeden. İnsanlara büyük puntolarla laf öğretmeden önce biraz bilgi Sahibi olun. Ya da en azından Türkiye için diye not düşün tabi ki bu da doğru bir cümle olur mu tartışılır.
    YÖK'ün yaptığı açıklamaları araştırırsanız, bu tarz eğitimlerin Türkiye'de geçerli olmadığını görebilirsiniz. Bu arada diplomayı paralı alması da bir şey değiştirmez. Sonuçta o statüyü kazanmıştır. NOKTA
  • 02-12-2019, 19:33:46
    #35
    sosyalortak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    YÖK'ün yaptığı açıklamaları araştırırsanız, bu tarz eğitimlerin Türkiye'de geçerli olmadığını görebilirsiniz. Bu arada diplomayı paralı alması da bir şey değiştirmez. Sonuçta o statüyü kazanmıştır. NOKTA

    Ben mantıkla ilerlediğini düşünüyordum ama şuan bu yorumunla gördüm ki gerçekten bilgi düzeyin sıfırın altında o yüzden seninle münakaşaya girmeyeceğim.
  • 02-12-2019, 19:35:37
    #36
    Mühendislik okuyarak değil isteyerek, çalışarak olunan bir meslektir. Artık birçok mühendislik sektöründe diploma yerine "tecrübe" sorulmaktadır. Şuan nereye başvurursanız başvurun diploma sormayacaklar çünkü diploma ile mühendis olunamadığını tüm dünya çoktan öğrendi. Doktor, avukat v.s T.C. kanunlarının şart koştuğundan dolayı alınması mecburidir. Zira avukatlık diploması olmayıp, yüzlerce avukatı susturacak bilgide insanlar tanıyorum.