• 24-10-2019, 19:56:20
    #19
    ilhnGrbz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle şunu söylemek istiyorum kuzenlerinle felan tanışmanı tavsiye ederim kendini soyutlama. ikinci olarak tamamiyle veraset sahibisin. Örnek babamın 1 arsası var vefat etmiş. babanın diğer cocukları ve sen hepinizin hakkı oluyor o evde. sen olmadan evi satamazlar imza vermen gerekiyor. hakkını ara tabiki. benden uzak olsunlar flnda deme.
    mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkes çocuğunu kafasına göre evlatlıktan ret edemez. Ağır kusurlu olman lazım. Allah gecinden versin, malvarlığına borcuna bakarsın; uygun bulursan alırsın payını. Babalarınızla da görüşün bence. Benimki vefat etti uzun süre önce. Görüşmekte fayda var neticede.
    Askere gitmeden ufak bir görüşmemiz olacak kendileriyle , babam konusunda ise 24 yıldır beni aramayan adamı ben bulmam Bu zamana kadar annem okuttu , büyüttü , maddi manevi en ufak bir katkısı olmadı bana. 1 kuruş girmedi onun cebinden benim cebime. Sadece herşey onun ailesine kalsın istemiyorum. Ben payımı alırım lösev'e mehmetçiğe bağışlarım gerekirse.
  • 24-10-2019, 19:59:21
    #20
    Geçen dershanede kütüphanede çalışırken bir kpss grubunun hukuk kitabını okudum. Son sayfasında bu sorunun cevabı vardı. En çok sen alıyorsun yani çocuklar alıyor. Yanlış hatırlamıyorsam %27 anne gerisi çocuklara dağıtılıyor.

    Sağ kalan eş yasal mirasın 1/4’üne sahiptir, geri kalan 3/4’ü çocuklar aralarında eşit olarak bölüşürler.
  • 24-10-2019, 20:05:15
    #21
    yasal olarak soyadını taşıyorsanız kalır. ama trde işler pek olması gerektiği gibi gitmiyor. taşınmazların paylaşımında satışında falan sana ulaşmak zorundalar. ayrıca seni mirasdan reddetse bile dava açma hakkın var.
  • 24-10-2019, 20:10:37
    #22
    nalpagutt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Askere gitmeden ufak bir görüşmemiz olacak kendileriyle , babam konusunda ise 24 yıldır beni aramayan adamı ben bulmam Bu zamana kadar annem okuttu , büyüttü , maddi manevi en ufak bir katkısı olmadı bana. 1 kuruş girmedi onun cebinden benim cebime. Sadece herşey onun ailesine kalsın istemiyorum. Ben payımı alırım lösev'e mehmetçiğe bağışlarım gerekirse.
    Faydası olmamış. Ama zararı da olmamış anladığım kadarıyla. Ki bu bayağı iyi bir ÅŸey Türkiye ÅŸartlarında. 😀
  • 24-10-2019, 20:15:43
    #23
    mener adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Faydası olmamış. Ama zararı da olmamış anladığım kadarıyla. Ki bu bayağı iyi bir ÅŸey Türkiye ÅŸartlarında. 😀
    tabi orası öyle
  • 24-10-2019, 20:51:15
    #24
    Böyle bir şey varsa , babanın diğer çocukları mal varlığını garantiye alır zaten. Ölmeden sattırabilir yada kendi üzerine alırlar.

    Benzer bir durum babamda'da var. Dedem ( babamın babası ) tüm mal varlığını yeni eşinin üstüne yapmış. Oda kendi öz çocuklarına yediriyor haliyle.
  • 24-10-2019, 21:33:38
    #25
    Hocam sizin nüfus cüzdanınızda baba hanesinde yazan kişi o ise başka kadınlardan başka çocukları, başka evlilikleri olsa bile size miras kalır bu bir.
    Ikinci olarak evlatlıktan reddetme diye bi husus yoktur. Bu sadece türk filmlerinde olur. Sadece noter onaylı bir vasiyatname ile sizi mirastan mahrum bırakabilir ki burda bile saklı pay denen bir oranda miras hakkınız olur.
    Size kalan mirası da sizden başkası alamaz. Hatta diyelim ki bi ev miras kaldı diğer mirasçılar sizin onayınız olmadan bunu satamaz kiraya veremez vs. Ancak mahkemeden miras ortaklığının bitirilmesi karari isterler. Bu durumda da evi mahkeme satışa çıkarır. Gelen parayı mirasçılara dağıtır. Sizin paranız da sizin adınıza bi hesapta tutulur ta ki siz gidip talep edinceye kadar.
    Sizi mirastan tamamen mahrum bırakmasının tek yolu nesebin reddi yoluyla mümkün olur. Yani sizin babanız olduğunu reddeden bi dava acar. Iste dna testi vs den sonra buna mahkeme karar verir.

    Sadece şu olabilir vefattan önce malı mülkü satıp başka kişilere nakit olarak verirse kimseye miras kalmaz.
    Onun haricindeki varsa yeni eşine onun çocuklarına vs olan satışlar devirleri bile dava konusu edebilirsiniz.

    Hukuki durum bu. Bunun haricinde kuzenleriniz görüşmek istiyorsa görüşün derim. Babanızın yanlışı yüzünden onları ve kendinizi cezalandırmayın derim.
  • 25-10-2019, 15:32:40
    #26
    nalpagutt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ArkadaÅŸlar selam,

    Babam ile hayatım boyunca hiç görüşmedim.Hatta babayı geçtim baba tarafından kimse ile görüşmedim hayatım boyunca. Son 1 yıldır falan kuzenlerim bana yazıyor görüşelim biz seni tanıyamadık diye enteresan bir şekilde. Sadece bir halam var annem onunla görüşüyor bende görüşeceğim kısa zamanda.

    Merak ettiğim konu babam ile hayatımda hiç görüşmedim konuşmadım , eğer bir malvarlığı varsa bana miras kalırmı?Yani vefat ettiğinde onun diğer çocukları karısı akrabaları bana ulaşmak zorunda mı? Miras kalıyor ise benim yetkim olmadan herhangi bir işlem yapabilirler mi durum nedir ?
    Hocam merakımı mazur göründe hiç mi merak etmediniz Babanızı ?

    Neden gidip görmek istemediniz ?

    Edit...Üstte cevaplamışsınız
  • 25-10-2019, 18:54:22
    #27
    nalpagutt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Askere gitmeden ufak bir görüşmemiz olacak kendileriyle , babam konusunda ise 24 yıldır beni aramayan adamı ben bulmam Bu zamana kadar annem okuttu , büyüttü , maddi manevi en ufak bir katkısı olmadı bana. 1 kuruş girmedi onun cebinden benim cebime. Sadece herşey onun ailesine kalsın istemiyorum. Ben payımı alırım lösev'e mehmetçiğe bağışlarım gerekirse.
    Hocam yanlış anlama da, mirasa gelince baba oluyorda yaşıyorken niye baba olmuyor? İster kabul et ister etme, o senin baban. Ha keşke size hem maddi hem manevi sahip çıksaydı, onu yapmamış.