• 22-10-2019, 10:11:18
    #1
    Merhaba,

    Alibaba dan ürün alma konusunda tecrübeli olan biri varsa sorum olacaktı.

    Dekoratif eşyalar getirmeyi düşünüyoruz. Henüz şirket kurmadık, eğer getirme maliyeti gibi konular düşündüğümüz gibi ucuz olursa girmeyi düşünüyoruz.

    O yüzden deneme amaçlı bir kez Alibaba dan alışveriş yapmak istiyorum.

    Örneğin 2 dolara bir ürün var beğendiğimiz minimum 10 adet gönderebileceği yazıyor, bunu getirmek istesek gümrükte hali hazırda şirketimiz olmadığı için sorun çıkar mı?
    Çıkmazsa 10 tane ürün için ödeyeceğimiz 20 doların üstüne ortalama ne kadarlık bir gümrük vergisi vs maliyet eklenir?

    Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
  • 22-10-2019, 10:21:06
    #2
    Evet sorun çıkar , aynı üründen en fazla 1 tane alabilirsin memurun durumuna göre 2 bile zor olabilir. 10 adet için yasal işlemleri zorunlu tutar.

    Ortalama vergi oranları %40 a varabiliyor,1 adet alsanız problem olmaz düşük vergilerle ürünü çekebilirsiniz ancak aynı üründen fazla adetde aldığınız için sizi direk satıcı olarak görecektir.
  • 22-10-2019, 10:21:39
    #3
    Bildiğim kadarıyla alt limiti olmaksızın yurt dışından gelen ürünlere %18 KDV uygulanmaktadır.
    Ücretsiz doğru bilgiler için şehrinizdeki ticaret veya sanayi odasına giderek Dış Ticaret birimi ile 10 dakika görüşme sağladığınız taktirde her şeyi size anlatacaklardır.
  • 22-10-2019, 10:23:34
    #4
    Ürünün ne olduğuna bağlı olarak değişir. %20 ötv ödemen muhtemel. Bunun harici de her paket için 5.20 tl ek vergi var. Yani 120 liralık bir ürün alırsan bu sana 150 e gelir.
  • 22-10-2019, 10:36:35
    #5
    Platin üye
    Eğer gümrükte Alibabaya özel bir uygulama yoksa sıkıntı olacağını sanmıyorum.

    Bir hafta önce AliExpress üzerinden 45 adet ürün aldım. Vergisini ödeyip teslim aldım.
    20 dolar üzerinden yüzde yirmi gümrük vergisi uygulanır dolar bazlı olarak ele alın. Üstüne gümrük çıkış ücreti vesaire eklenir. 25 dolara falan gelir size.

    ASUS_Z01RD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • 22-10-2019, 10:40:20
    #6
    sinnerxx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer gümrükte Alibabaya özel bir uygulama yoksa sıkıntı olacağını sanmıyorum.

    Bir hafta önce AliExpress üzerinden 45 adet ürün aldım. Vergisini ödeyip teslim aldım.
    20 dolar üzerinden yüzde yirmi gümrük vergisi uygulanır dolar bazlı olarak ele alın. Üstüne gümrük çıkış ücreti vesaire eklenir. 25 dolara falan gelir size.

    ASUS_Z01RD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Hocam ödeme yapıp teslim aldım derken gümrükten mi teslim alıyoruz bu ürünleri? Adrese mi geliyor?
  • 22-10-2019, 11:42:20
    #7
    Platin üye
    Simplix adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ödeme yapıp teslim aldım derken gümrükten mi teslim alıyoruz bu ürünleri? Adrese mi geliyor?
    PTT Getirdi. Misal bugün de Alibaba'dan toplu sipariş için inceleme ürünü siparişi verecem. 500 TL falan tutuyor toplamda. Bakalım nasıl olacak?
  • 22-10-2019, 11:44:46
    #8
    sinnerxx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    PTT Getirdi. Misal bugün de Alibaba'dan toplu sipariş için inceleme ürünü siparişi verecem. 500 TL falan tutuyor toplamda. Bakalım nasıl olacak?
    Teşekkürler ben de deneme yapmayı düşünüyorum. Alabilirsem sonucu burdan da paylaşırım.
  • 09-05-2020, 02:47:24
    #9
    Simplix adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkürler ben de deneme yapmayı düşünüyorum. Alabilirsem sonucu burdan da paylaşırım.
    denediniz mi?