Arkadaşlar merhaba,
Cumartesi günü biryakınımın kardeşi skolyoz ameliyatı oldu, 100 küsür derece eğilme vardı ilerlemişti ve ciğerlerine baskı yapacak kadar, ayrıca çocuk kas hastasıydı 12 yaşında bu arada... ameliyatı başarılı geçti çıktı 1gün yoğu nbakımda kaldı sonra servise alındı diye sevinirken nefes probleminden tekrar yoğun bakıma aldılar... uyutmadılar ama "satürasyon" dedikleri şey 60 a kadar düşmüş onu yükseltmek için aldılar çocuk sonuçta ağlıyor durmuyor vs. derken bi günün ardıanan 70 lere çıkmş satürasyonu tam sevindik derken bugün yine 60 lara düştüğü için öğlen uyuttular. ve ciğerine tüp takmışlar bu nedemek bilmiyorm sanırım makinaya bağladılar yada başka bişey...
okuyanlardan hem dua hem fikir alışverişi bekliyorum şimdiden teşekkürler.. aramızda tıpçı yada sağlıkçı arkadaşlar öözellikle biraz bilgi verirse çok mutlu olurm
Skolyoz Ameeliyatı Sonrası Yoğun Bakım (Bilgi-Dua)
12
●321
- 08-10-2019, 00:22:56
- 08-10-2019, 00:37:27Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Skolyos ameliyatlari cok zor ameliyatlardir. Bazen 10 saati gecer, kullandiklari malzemeler bir marangozun kullandiklariyla hijyen disinda neredeyse aynidir. Dua etmek lazim. Yatak suresince ilgilenmek takilan platinlerin bozulmamasi ve bozmamasi icin onu zorlayacak seyler yapilmamasi gerekir. Yatakli tedavi uzun surecegi icin cani sikilacaktir, sikilmamasi icin onu mesgul edecek bir seyler yapmak lazim. Odasini eglence merkezi, sohbet ve kitap bahcesine cevirmek iyi bir tavsiye olabilir. Annenin yaninda babada sefkatini hissetirmesi gerekiyor. Anne baba bu surecte cok yorulacaklari icin beden ve moral acisindan yipranacaklardir, yipranma ve yorulma ilgi kalitesini dusurebilir. Akraba ve arkadaslar kendi aralarinda nobet sistemi uygulayabilirler. Aile vitamin destegi ve belki gerekiyorsa (doktora sormak lazim) pskikolojik ilacli destek almasi iyi olabilir. Cocuk ve aile icin uyumak, dua vakitleri yapmak en guzel bir sey.
- 08-10-2019, 00:40:15Çok geçmiş olsun inşallah sağlığına kavuşur. Allahtan acil şifalar diliyorum.
Ben de kas hastasıyım, 13 yaşımda skolyoz ameliyatı oldum. Zorlu bir ameliyat, özellikle kas hastaları için çok daha zorlu. (Solunum sıkıntısından dolayı) Bize de ne zaman uyanır ya da yoğun bakımdan çıkarım diye sorduğumuzda 1 hafta bir ay belki daha fazla bile sürebilir demişlerdi şükürler olsun 1 gün sonra çıkmıltım.
İnşallah en kısa zamanda odasına çıkarırlar. Allah yardımcınız olsun. - 08-10-2019, 00:40:43hocam neyazıkki şu an yoğun bakımda ve uyuruluyor 24 saatliğine tüp takmışlar ne demek bilmiyorum tabiservisten çıktığında bu dediklerize imkan var hemiyi bi özel hastanede hem ailesi kalabalık şükürakorucuk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-10-2019, 00:45:29uyutulmasi cok normal. uyku en guzel ilaclardan birisidir. genc birisi icin hem beden hem de psikilojik olarak zor bir ameliyat. vucut belki bazi materyallarida kabul etmemis olabilir. alisacak Insallah. Iyilesir, dua edin, sadaka verin, bir mahrum aileyi mutlu edin.