Aliexpres Vergisi nasıl olur?
12
●397
- 07-08-2019, 11:26:22Selamlar arkadaşlar, aliexpresten 90tl lik alışveriş yapıcam. Ama vergi falan muhabbetleri tam nasıl oluyor. Hem kdv ve gümrük vergisi ayrı ayrı mı oluyor?
- 07-08-2019, 11:30:1427 dolar üstü vergiye tabi ancak ülkemizde artık 1 tllik bile ürüne 6 tl ptt kargo ücreti alıyor AliExpressten gelen ürünlerde.
Büyük ihtimalle 6 tl gibi bir kargo ücreti ödersiniz, ptt ye ulaştığında.
Tabi kurumda çalışan gümrükcünün keyfine kalmış durumda... - 07-08-2019, 11:33:23Öncelikle sınır kalktı. 1 centlik üründen de vergi alınır.yakupcevik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Vergi gümrük vergisi, gümrüğe sunma ücreti, damga vergisi ve bazı özel ürünlerde geçerli ötv bulunmaktadır.
Verginin miktarı değişebiliyor çok yüksek de gelebilir çok düşük de şansa kalmış.
PTT kargo ücretini Aliexpressten alıyor. Alınan para vergi olduğu için Maliyeye gider.
Eğer Aliexpress Türkiye deposundan ürün alırsanız vergi ödemezsiniz. Aras kargo ile evinize gelir - 07-08-2019, 11:35:49fatihercan28 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Daha dün 79 TLlik bir ürünüm geldi AliExpressten sadece 6 TL ptt ye Kargo ücreti ödedim.
Bundan 1-2 hafta öncede gelen neredeyse aynı miktardaki kargolarımada aynı ücreti ödedim. - 07-08-2019, 11:42:10Ödediğiniz para kargo ücreti değil VERGİ.yakupcevik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tutar konusu değişken orada kontrol yapan memur ürünü ne olarak algılarsa. 100 liralık ürün alıp 30 lira ödeyen de oluyor.
PTT takip sistemine bakarsanız orada yazar ücretin ne olduğu.
Mesela böyle

- 07-08-2019, 11:42:26Hanife hanim burdan detayli ogrenebilirsiniz https://www.bloomberght.com/yurt-dis...eyecek-2219608
- 07-08-2019, 11:46:12keyif durumu çok saçma ya. Gerçi durum tümden saçma amayakupcevik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
30 çok yahesapadim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Türkiye deposunda olmayan ürünler http://tr.aliexpress.com burda gözükmüyorsa depoda var demektir ürün değil mi?fatihercan28 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Güzelmiş 👍yakupcevik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
80 tl mi? çok fazla ürün ne kadarlık kifatihercan28 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Teşekkür ederimbilgicinitr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle - 07-08-2019, 12:17:47Olması gereken 5.2TL (Gümrüğe sunum ücreti ve damga vergisi) + aldığınız ürün tutarının %20'si. Bu olay tamamen şans tabi ki gümrük memuru bakıyor onların kafalarında ortalama bir değer vardır tabi az yada çok olabilir ona göre bir gümrük vergisi ortaya çıkıyor. Bu tutar sizin ödediğiniz tutarın %20 sinden az olur on numara ses çıkartmadan ödemesini yapıp teslim alırsınız he eğer vergi çok gelirse ilgili makamlara itirazda bulunabilirsiniz kredi kartı extreniz ve kanıtlarla beraber gereken yapılır ama süreç uzun olur tahminimce.HanifeKazar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle