HanifeKazar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Selamlar arkadaşlar, aliexpresten 90tl lik alışveriş yapıcam. Ama vergi falan muhabbetleri tam nasıl oluyor. Hem kdv ve gümrük vergisi ayrı ayrı mı oluyor?
Olması gereken 5.2TL (Gümrüğe sunum ücreti ve damga vergisi) + aldığınız ürün tutarının %20'si. Bu olay tamamen şans tabi ki gümrük memuru bakıyor onların kafalarında ortalama bir değer vardır tabi az yada çok olabilir ona göre bir gümrük vergisi ortaya çıkıyor. Bu tutar sizin ödediğiniz tutarın %20 sinden az olur on numara ses çıkartmadan ödemesini yapıp teslim alırsınız he eğer vergi çok gelirse ilgili makamlara itirazda bulunabilirsiniz kredi kartı extreniz ve kanıtlarla beraber gereken yapılır ama süreç uzun olur tahminimce.