27 dolar üstü vergiye tabi ancak ülkemizde artık 1 tllik bile ürüne 6 tl ptt kargo ücreti alıyor AliExpressten gelen ürünlerde.
Büyük ihtimalle 6 tl gibi bir kargo ücreti ödersiniz, ptt ye ulaştığında.
Tabi kurumda çalışan gümrükcünün keyfine kalmış durumda...
keyif durumu çok saçma ya. Gerçi durum tümden saçma ama
30 çok ya
Öncelikle sınır kalktı. 1 centlik üründen de vergi alınır.
Vergi gümrük vergisi, gümrüğe sunma ücreti, damga vergisi ve bazı özel ürünlerde geçerli ötv bulunmaktadır.
Verginin miktarı değişebiliyor çok yüksek de gelebilir çok düşük de şansa kalmış.
PTT kargo ücretini Aliexpressten alıyor. Alınan para vergi olduğu için Maliyeye gider.
Eğer Aliexpress Türkiye deposundan ürün alırsanız vergi ödemezsiniz. Aras kargo ile evinize gelir
Türkiye deposunda olmayan ürünler
http://tr.aliexpress.com burda gözükmüyorsa depoda var demektir ürün değil mi?
Daha dün 79 TLlik bir ürünüm geldi AliExpressten sadece 6 TL ptt ye Kargo ücreti ödedim.
Bundan 1-2 hafta öncede gelen neredeyse aynı miktardaki kargolarımada aynı ücreti ödedim.
Güzelmiş 👍
Ödediğiniz para kargo ücreti değil VERGİ.
Tutar konusu değişken orada kontrol yapan memur ürünü ne olarak algılarsa. 100 liralık ürün alıp 30 lira ödeyen de oluyor.
PTT takip sistemine bakarsanız orada yazar ücretin ne olduğu.
Mesela böyle
80 tl mi? çok fazla ürün ne kadarlık ki
Teşekkür ederim