• 10-05-2019, 03:39:33
    #46
    Projenin başarılı olması için gereken ilk aşamayı geçmişsin işte hocam daha ne istiyorsun. Yasin okuyan asansör olsaydı kabul edilirdi.
  • 10-05-2019, 04:06:09
    #47
    absie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    youtubede arayıp ilk videoyu koydum. keşke sizde araştırsanız tübitakın nasıl projeleri reddettiğine neleri kabul ettiğine bir baksanız.

    evet en büyük savaşımız cehaletle olsun.

    yine detaylı yazmayacağım.

    şunlar tübitak reddi alıp yurt dışına giden parlak beyinlerimiz. googleden arayıp ilk bulduğumu koyuyorum. (proje bölge sergisine bile çağırılmamış. "o sergilerde papaz eriğini imam eriğine çeviren makine. dua okunan fasülye tohumu falan var")

    https://www.haberturk.com/gundem/hab...sampiyonu-oldu

    bunlarda tübitakın skandallarından sadece biri.

    https://www.birgun.net/haber-detay/t...ar-199265.html

    papaz eriği, dua okunan fasülye hızlı büyür projeleri vs işin geyik kısmı.

    siz anlatmak istediğimizi anlamamışsınız

    imam hatipli diye tübitak gibi bir kurumun başına geçen adamlarla mı cehaleti yeneceksiniz? (imam hatipli olup bilim adamı olsa başımın üstüne. "imam hatipli diye" derken neyi kastettiğimi umarım anlamışsınızdır.)

    birkaç alıntı yapılmış mesajıma. ciddiye alıp cevap vermedim. ama iş cehalet konusuna geldiyse. biraz araştırın okuyun neyi savunduğunuzu bir gözden geçirin. madem cehaleti bu kadar önemsiyorsunuz buyurun lütfen.
    parlak beyinlerimize bir bakıyoruz ve bizim parlak beyinlerden önce bu projenin yapıldığını anlıyoruz, klinik araştırma gerektiren bir şeyi lise öğrencilerinin amerikan askerlerinden etkilenerek bulduğunu gerçekten düşünmüyorsun herhalde değil mi?

    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4384104/

    ted genel olarak imkanları olan eğitim kurumlarına sahip, ankara koleji mezunu olarak bunu da en iyi bilenlerden biriyimdir belki bu forumda, peki bizde böyle bir çalışmayı yapabilir miydin antalya'dan daha iyi imkanlara sahip olup, tabii ki hayır, adamlar bunu üniversite düzeyinde akademik araştırma fonları ile yapıyor tottori üniversitesinde, siz bunu çocuklar mı yaptı sanıyorsunuz abi mart 2015 tarihinde yayınlanmış bak akademik makalesi, senin çocuklar haziran 2016'da haber oluyor, toplum tabii ki bu tür şeylerin nasıl yürüdüğünden habersiz olunca vay kaşarlar diye tübitak'a sallıyor

    tübitak ortaokul ve lise öğrencilerine bölgesel anlamda dersleri konusunda yarışmalar düzenliyor, bunların birincilerini de alıp ülke finalini yapıyor, bölgede kazanana 300-500 finalde kazanana 3-5 bin ateşliyor, niye sözde çocukları bilime teşvik etmek istiyor, asıl proje değerlendirilen taraf olan teydeb ile bu tür işlerin tamamen alakasız konular olduğunu biraz araştırarak görebilirsin zor değil, sosyal araştırma noktasında tübitak başlığı atıp dinle alakalı sorular sormana da kimse engel olmuyor, sen istersen git bahis oyunlarıyla alakalı sor yarın haber yapsınlar tübitak'ta skandal bahise teşvik ediyor vs. diye, toplanan cevaplarla istatistiki verileri işlemeyi öğreniyor çoluk diye ellemiyor millet de işte
  • 10-05-2019, 09:13:51
    #48
    Dracos adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    parlak beyinlerimize bir bakıyoruz ve bizim parlak beyinlerden önce bu projenin yapıldığını anlıyoruz, klinik araştırma gerektiren bir şeyi lise öğrencilerinin amerikan askerlerinden etkilenerek bulduğunu gerçekten düşünmüyorsun herhalde değil mi?

    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4384104/

    ted genel olarak imkanları olan eğitim kurumlarına sahip, ankara koleji mezunu olarak bunu da en iyi bilenlerden biriyimdir belki bu forumda, peki bizde böyle bir çalışmayı yapabilir miydin antalya'dan daha iyi imkanlara sahip olup, tabii ki hayır, adamlar bunu üniversite düzeyinde akademik araştırma fonları ile yapıyor tottori üniversitesinde, siz bunu çocuklar mı yaptı sanıyorsunuz abi mart 2015 tarihinde yayınlanmış bak akademik makalesi, senin çocuklar haziran 2016'da haber oluyor, toplum tabii ki bu tür şeylerin nasıl yürüdüğünden habersiz olunca vay kaşarlar diye tübitak'a sallıyor

    tübitak ortaokul ve lise öğrencilerine bölgesel anlamda dersleri konusunda yarışmalar düzenliyor, bunların birincilerini de alıp ülke finalini yapıyor, bölgede kazanana 300-500 finalde kazanana 3-5 bin ateşliyor, niye sözde çocukları bilime teşvik etmek istiyor, asıl proje değerlendirilen taraf olan teydeb ile bu tür işlerin tamamen alakasız konular olduğunu biraz araştırarak görebilirsin zor değil, sosyal araştırma noktasında tübitak başlığı atıp dinle alakalı sorular sormana da kimse engel olmuyor, sen istersen git bahis oyunlarıyla alakalı sor yarın haber yapsınlar tübitak'ta skandal bahise teşvik ediyor vs. diye, toplanan cevaplarla istatistiki verileri işlemeyi öğreniyor çoluk diye ellemiyor millet de işte
    yayınlanan makalenin bu çocukların projesi ile ilgisini ben göremedim. çocukların projesinin detayları da haberde belirtilmiyor. o yüzden o konuda bir yorum yapmayacağım.

    ama varsayalım projeyi bu çocuklar yapmadı bu tübitakın projeyi reddettiği gerçeğini değiştirir mi? bunun tek örnek olmadığını aynı şekilde reddedildikten sonra yurt dışından ödül alan birçok proje olduğunu ufak bir gayretle görebilirsiniz. bir örnek daha aşağıda bırakıyorum. bu haberi trt haberde izlediğimi hatırlıyorum.

    https://www.mynet.com/tubitak-kabul-...i-190101077155

    dinle alakalı sorular sormana derken (yanlış anlamış olabilirim) yapılan haberlerin bizim bu konuyu gündeme getirdiğimiz için yapılan haberler olduğunu kastettiyseniz eğer şu videoyu bir izleyin lütfen.


    https://www.youtube.com/watch?v=dgptspVPL40


    tübitak bahis diye yorum yapsam yarın haber yaparlar demişsiniz. doğru olabilir günümüzde türkiye "sahte haber" konusunda dünyada ilk sırada malesef. ama ben bu ülkede yaşıyorum yıllarca gündemi takip ettim ve neyin ne olduğunu kavrayabileceğimi düşünüyorum.

    ben tübitaka iftira atmıyorum olan şeyi yazıyorum. siz bundan memnun olabilirsiniz. ben buna karşı olabilirim. kimse kimsenin fikrine karışamaz.

    siz benim tübitakı eleştirmemin yanlış olduğunu düşünüyorsanız tübitakı savunun. benim önyargılı olduğumu söyleyerek tübitakı savunmuş olmuyorsunuz.

    ben bu ülkede lise öğrencisinin papaz eriğini veya o okunmuş fasülyesini sergiye alan kurumu eleştiririm. senin görevin bu değil. bu projeyi hazırlayan çocuğa bunun bilimsel olmadığını bilimin bambaşka bir şey olduğunu anlatman gerek.

    kurum olarak eğitim alanında bir projen varsa bu bilimsel olsun. yok böyle hurafe saçma sapan işleri çocuklara yaptıracaksan eğitime hiç bulaşma.
  • 10-05-2019, 09:45:32
    #49
    Yalan yanlış haberler üzerinden yığınla eleştri olmuş ancak tubitaktan siyasi bağlantısı veya dini materyali olmaksızın çok fazla destek alan arkadaşım oldu hatta bende bir projeme aldım. Burda sıkıntı şu oluyor sizin için harika bir fikir çok daha önce uygulanmış olabiliyor dünya öyle bir hızla üretiyor ki artık bilimi hocamla çalışmayı düşündüğümüz orjinal bir fikri bir bakıyoruz 6ay 1 yıla biri yapıp koymuş makaleyi yayınlamış oluyor veya tubitakın kendi içinde başvuru formları var uygun formda başvuru yapılmamış veya form yeterli özenle hazırlanmamış olabiliyor. Malum her projeyi desteklemeside mümkün olmuyor onca başvurudan bir kaç tanesinin yurt dışında kabul görmeside tubitakın doğru işler yapmadığı anlamınada gelmiyor. Genç arkadaşım ön yargılarını kır üniversitede biraz daha araştır en azından 1001 veya 1002 yaz ve gerçekten özenle konunu geçmişte kabul gören benzer örneklere uygun şekilde gönder belki ozaman daha güçlü bir konuyla başarırsın.