• 03-05-2019, 10:12:27
    #1
    Şehir değişikliğinden dolayı ailemin yanından ayrılıp, farklı bir şehirde ev kiralayacağım.

    Bugün ben, emlakçı ve ev sahibi kontratı yapmak için 16:00 da buluşacağız. Nelere dikkat etmem gereklidir?
  • 03-05-2019, 10:17:52
    #2
    Merhabalar. Ev sahipleri kontrata emlakçı isimlerini ve bilgilerini yazdırmak istiyorlar bazen. Buna dikkat etmelisiniz. Eğer vekaleti yoksa emlakçı kontratı kendi üzerinden yapamaz. Genellikle vergiden kaçmak için ev sahipleri bu gibi yollara başvurmakta.

    Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam "NOTLAR" gibi bir kısım vardı, burada evde sıkıntılı gördüğünüz yerleri daha sonradan üzerinizi kalmaması amacıyla belirtebilirsiniz.
  • 03-05-2019, 10:20:28
    #3
    Benim de bu hususta bilgiye ihtiyacım vardı isabetli oldu, faydalı bilgi veren ve verecek olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim
  • 03-05-2019, 10:21:02
    #4
    Notlar kısmına yazdırabileceğin her şey senin lehinedir. Ne karşı tarafın hakkını ye ne kendi hakkını yedir. Evde görünen her sıkıntıyı yaz en ufak boya dökülmesi dahil.
  • 03-05-2019, 10:21:26
    #5
    Kontratın genel alanlarında dikkat edilecek pek bir yer yok. Sadece kira ve yıllık zam kısmına bir göz atabilirsin.
    • Ekstra notlar kısmına, elektrik ve su saatini üzerine alacağını ve önceki borçlarını hiçbir şekilde kabul etmeyeceğini not düşmeni öneririm.
    • Ayrıca; 1 kira depozit vermişsen, depozitonun evden çıkmadan son bir aylık kira bedeli olarak sayılacağını yazdır. (Depozitoyu vermemek için ellerinden geleni yapıyorlar genelde ev sahipleri.)
    • Eve dayalı döşeli gireceksen, tüm eşyaları not aldırıp, listenin altını bir paraf ile kapattır. (Ekleme/çıkarma yapmamaları için.)
    Hayırlı olsun, çaya geliriz artık..
  • 03-05-2019, 10:22:53
    #6
    Verdiğiniz depozito ücretini fiyat olarak yazmamanızı tavsiye ederim. 2 kira depozito verecekseniz; 2 kira bedeli olarak yazmanızı öneririm.
  • 03-05-2019, 10:22:56
    #7
    CoolDad adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kontratın genel alanlarında dikkat edilecek pek bir yer yok. Sadece kira ve yıllık zam kısmına bir göz atabilirsin.
    • Ekstra notlar kısmına, elektrik ve su saatini üzerine alacağını ve önceki borçlarını hiçbir şekilde kabul etmeyeceğini not düşmeni öneririm.
    • Ayrıca; 1 kira depozit vermişsen, depozitonun evden çıkmadan son bir aylık kira bedeli olarak sayılacağını yazdır. (Depozitoyu vermemek için ellerinden geleni yapıyorlar genelde ev sahipleri.)
    • Eve dayalı döşeli gireceksen, tüm eşyaları not aldırıp, listenin altını bir paraf ile kapattır. (Ekleme/çıkarma yapmamaları için.)
    Hayırlı olsun, çaya geliriz artık..
    Beklerim hocam, yaklaşıyoruz. İzmir'e geliyorum.
  • 03-05-2019, 10:23:19
    #8
    Bazı ev sahipleri artık daha daha katı kontratlar yapıyor, misal 1 sene içerisinde evi boşaltsanız bile ev sahibinin 1 senelik kirayı sizden talep edebilme hakkını veren kontratlar var, en çok buna dikkat edin sonra başınız ağrımasın.
    Sevgiler.
  • 03-05-2019, 10:40:04
    #9
    Demirbaş eşya beyanı var ise doğru olup olmadığını kontrol edin. Depozito ve kira kısmının yazıldığına dikkat edin. En önemlisi kira artış oranına dikkat edin bazıları kafasına göre yüzde 10-15 yazıyor. Mümkünse faturaları üstünüze alın