• 15-07-2008, 11:35:20
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    LuGeSoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kısmetse 1 ay içinde Amerikaya gideceğim okumaya.
    Amerika ve Avrupa ülkelerinde üniversitelerin %90 ında denklik veriyor.
    Fiyatlar ülkelere göre değişir.
    Amerika yıllık 20k$ iken macaristanda 5-6$ a okuyabiliyorsunuz.
    amerika da kim denklik veriyor??? Sirf bu yuzden amerikadan ayrildim.
  • 15-07-2008, 11:37:05
    #11
    Üyeliği durduruldu
    jxc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bulgaristan vatandaşlığı durumunda inidirim oluyormu
    oluyor. yarı yarıya gibi bişey
  • 15-07-2008, 11:39:13
    #12
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    @jxc evet oluyor yarısını oduyorlar harc parasının.

    Amerika'ya gideceklerden birisiydim Chigo dakı uniye denklınk verıldıgını bılıyordum ama o gırecegım bolume vermıyorlardı avurapaya yoneldım en uygunu Sofya geldı.

    saygılar
  • 15-07-2008, 12:05:57
    #13
    Kanada hakkinda bilgi vereyim.

    Yillik okul masrafi 7500 * 2 donem = 15.000 $
    + 400 $'a oda kiralayabilir yada 2-3 kisi bulup ev kiralayabilirsiniz ortalama 3 kisilik ev kirasi aylik 1200 $
    + Yurt secenegin de var aylik 400 - 500 civarinda. Yurd'un hem iyi hem kotu yanlari var. Banyo, wc tarzi yerleri surekli olarak temiz goremeyebilirsin ama sosyallesmek istiyorsan en iyi yurtta ortam kurarsin.

    + Yemek masrafini ise soyle hesaplayalim .Gunluk ortalama 3 ogun yedigini dusunursek her ogunun ortalama 10 $ tuttugunu varsayalim. 30*30= 900 $
    Evde kendim birseyler hazirlarim diyorsan 300 $'a duser bu rakam.

    Sonuc;
    Disaridan yemek yedigini varsayarsak ;
    15.000 okul + 4800 ev kirasi + 10.800 Yemek = 30.000 $ civari bir rakam tutuyor.

    Evde sen yemegimi yaparim dersen
    15.000 okul + 4800 ev kirasi + 3600 = 23.400 $ civari bir rakama mal olur.

    Bilgisayar ile ilgili bir bolum okumak istiyorsan tavsiye edecegim 3 universite var;

    University of Waterloo bilgisayar dalinda isim yapmis bir universite (Bill Gates'in ara ara ziyaret ettigi bir okuldur)
    Mc Gill Montreal'in en iyi universitelerinden birisi.
    University of Toronto. Kanada'nin sayili universitelerinden.

    Kanada'da universite egitimi almayi dusunursen elimden geldigince yardimci olmaya calisirim.

    Edit : Kanada'daki universitelerin bir cogunun Yok denkligi vardir.
  • 15-07-2008, 14:01:29
    #14
    Üyeliği durduruldu
    stfrld adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    amerika da kim denklik veriyor??? Sirf bu yuzden amerikadan ayrildim.
    Nasıl yani. ielts den 109 ve üzeri aldıktan sonra hemen hemen hepsi veriyor.
    Hatta öss de barajı geçmen bile gerekmiyor.
    Bakanlığın yayımladığı bi belgeyi okumuştum. Avrupa birliği ve amerikadaki okullardan denklik için öss barajı aranmayakcatır falan diyor.

    Hatta ben kısmetse 1 ay içinde amerikaya gideeceğim okumaya
  • 15-07-2008, 15:44:23
    #15
    Denklink konusuna Yök 2-3 senede bir değişiklikler yapıyor.
    Yök'ün son denklink yazısı burdan okuyabılırsınız:
    Sofyaturk Bulgaristandaki Universitelerin Denklinkleri

    Baraj artık ıstenmıyor ya dırek denklınk verıyor yada vermıyor.
    Gerç bulgaristan ıcın bılıyorum.

    Saygılar