• 24-10-2018, 19:22:21
    #37
    YJMalmsteen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    (Önden belirteyim; tek bir karıncaya bile istemeden zarar verdiğinde bütün günü zehir olan bir hayvansever olarak yazıyorum.)

    Sahipli köpeklerin tasmalı gezdirilmesi, sahipsiz köpeklerin (şartları nasıl olursa olsun) barınaklarda yaşaması gerekli. Avrupa ve Amerika'ya giden arkadaşlarımın istisnasız hepsinin lafı şudur; "Sokaklarda başıboş kedi veya köpek göremezsin." Tabii ki her ülkede istisnalar olabilir ama istisnalar geneli bozmaz.

    Kişisel anlamda; herhangi bir şekilde özellikle kışkırtılmadığı halde bana saldırmaya başlayan bir hayvana, gayet normal bir şekilde ben de aynı şiddette saldırırım. Evet sonuna kadar hayvan severiz ama benim veya yanımdakinin canından kesinlikle değerli değil. Tekrar belirteyim "özellikle kışkırtılmadığı halde" saldırırsa bu geçerli, bilhassa kışkırtana da müstahak derim gayet.
    Hocam,

    Avrupadaki ve Amerikadaki barınaklar bizim gibi çalışmıyorlar. Barınağa alınan köpekler için görevliler hemen gerekli işlemleri yapıyor ve anında web sayfalarında ya da sosyal medyada o köpek için ilan açılıyor. Köpeğin barınakta geçirebileceği bir süre var. Bu süre dolduğunda dostumuz sahiplenilmediyse uyutuyorlar. Dİğer konu da orada hayvanlara karşı yasalar var. Kişiler aldıkları evcil hayvanlarını sokağa salamıyorlar. Hepsi denetim altında. Diyelim ki saldılar sahipleri çok ciddi cezalara maruz kalıyorlar. Çok iyi denetimler var hayvan üretim çiftlikleri ve satılan yerlerde. Bu sebeple zaten çok fazla üretim vb. yapılamıyor.

    Diğer paragrafınıza cevap verecek olursam sen daha kuvvetlisin diye senden kuvvetsiz bir cana şiddetle saldıramazsın, saldırmaman lazım. Bu şekilde yazan birisi ben hayvanseverim demesin.

    Onların yaşam alanlarını tek tek yok eden biziz. İnsanoğlu çok bencil! Onlarında senin benim kadar o alanlarda yaşamak zorunluluğu var.
  • 24-10-2018, 20:18:31
    #38
    ismailbal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam,

    Avrupadaki ve Amerikadaki barınaklar bizim gibi çalışmıyorlar. Barınağa alınan köpekler için görevliler hemen gerekli işlemleri yapıyor ve anında web sayfalarında ya da sosyal medyada o köpek için ilan açılıyor. Köpeğin barınakta geçirebileceği bir süre var. Bu süre dolduğunda dostumuz sahiplenilmediyse uyutuyorlar. Dİğer konu da orada hayvanlara karşı yasalar var. Kişiler aldıkları evcil hayvanlarını sokağa salamıyorlar. Hepsi denetim altında. Diyelim ki saldılar sahipleri çok ciddi cezalara maruz kalıyorlar. Çok iyi denetimler var hayvan üretim çiftlikleri ve satılan yerlerde. Bu sebeple zaten çok fazla üretim vb. yapılamıyor.

    Diğer paragrafınıza cevap verecek olursam sen daha kuvvetlisin diye senden kuvvetsiz bir cana şiddetle saldıramazsın, saldırmaman lazım. Bu şekilde yazan birisi ben hayvanseverim demesin.

    Onların yaşam alanlarını tek tek yok eden biziz. İnsanoğlu çok bencil! Onlarında senin benim kadar o alanlarda yaşamak zorunluluğu var.
    Zaten doğru uygulama olduğu için sokaklarda evcil hayvanlara rastlanmıyor, aynı şeyden bahsediyoruz o açıdan.

    Valla herhangi birinin gözünde hayvansever sayılayım, sayılmayayım hiç problem değil benim açımdan. Kimseye de bunu ispatlama derdim bulunmuyor. Fakat; nasıl ki istemeden tek bir karıncanın kılına bile zarar verdiğim zaman yaşama sevincimi yitirebiliyorsam veya masamdaki bir örümceği bahçeye kadar tek parça halinde taşımak için yarım saat kılı kırk yarıyorsam; (provoke edilmediği halde) benim veya yakınımın sağlığını tehdit edecek bir durum varsa, sadece hayvanı değil, ne olursa olsun onun üzerine koyarım. Yanımda evladımın kolu kopmak üzereyken hayvanseverliğim kalmaz. Orada kan revan içinde gördüğüm evladımı kurtarmak için köpeğin çenesindeki x kasını yumuşatmak, y dişine bastırmak, z noktasını çimdiklemek..vs bilgisi ile uğraşmam.

    Tekrar ediyorum; bu düşüncemin tek hedefi provoke edilmeden saldırıya başlayan hayvandır. Sen gidip aslanın yavrusunu kurcalarsan, yılanın çıngırağını kıstırırsan, arının kovanına sopa sokarsan veya köpeğin/kedinin üzerine cisim atarsan..vs tabii ki haketmişsin demektir o saldırıyı.
  • 24-10-2018, 20:24:48
    #39
    YJMalmsteen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zaten doğru uygulama olduğu için sokaklarda evcil hayvanlara rastlanmıyor, aynı şeyden bahsediyoruz o açıdan.

    Valla herhangi birinin gözünde hayvansever sayılayım, sayılmayayım hiç problem değil benim açımdan. Kimseye de bunu ispatlama derdim bulunmuyor. Fakat; nasıl ki istemeden tek bir karıncanın kılına bile zarar verdiğim zaman yaşama sevincimi yitirebiliyorsam veya masamdaki bir örümceği bahçeye kadar tek parça halinde taşımak için yarım saat kılı kırk yarıyorsam; (provoke edilmediği halde) benim veya yakınımın sağlığını tehdit edecek bir durum varsa, sadece hayvanı değil, ne olursa olsun onun üzerine koyarım. Yanımda evladımın kolu kopmak üzereyken hayvanseverliğim kalmaz. Orada kan revan içinde gördüğüm evladımı kurtarmak için köpeğin çenesindeki x kasını yumuşatmak, y dişine bastırmak, z noktasını çimdiklemek..vs bilgisi ile uğraşmam.

    Tekrar ediyorum; bu düşüncemin tek hedefi provoke edilmeden saldırıya başlayan hayvandır. Sen gidip aslanın yavrusunu kurcalarsan, yılanın çıngırağını kıstırırsan, arının kovanına sopa sokarsan veya köpeğin/kedinin üzerine cisim atarsan..vs tabii ki haketmişsin demektir o saldırıyı.
    İlk yazdığım mesajda da aynı şeyi söyledim. Aslında orasını burasına bir şey yapmaya gerek yok. Sadece su ile çözebilirsiniz. Su döktüğünde hayvanlar zaten kaçıyorlar. Defalarca kez yaptım. Birisine saldırırken değil, besleme yaparken birbirlerine saldırdıklarında yaptım. Bizim problemimiz çok aslında.

    Hayvan severlik değil aslında konu. Biraz bencillik. Tüm yaşam haklarına saygı.

    Dip not: Bende bencilim. Çünkü et yiyiyorum.
  • 24-10-2018, 21:13:13
    #40
    O köpeği besleyen ve sokağa salan hayvanı o aile bulup cezasını kessin.
  • 24-10-2018, 21:38:18
    #41
    ismailbal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İlk yazdığım mesajda da aynı şeyi söyledim. Aslında orasını burasına bir şey yapmaya gerek yok. Sadece su ile çözebilirsiniz. Su döktüğünde hayvanlar zaten kaçıyorlar.
    Dediğim gibi kritik derecedeki bir saldırı anında "su nerede su?!" şeklinde düşünce herkeste oluşmayabilir en nihayetinde. En yakında savunacak/savuşturacak ne varsa o kullanılır doğal olarak. Bu açıdan, durumun eğitimle veya soğukkanlı olmakla şahsım adına bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum
  • 25-10-2018, 03:41:07
    #42
    ugrboz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunun sebebi lafta hayvan severler. Sadece sosyal medyaya poz vermek içi kedi, köpek alan gördüm. Eğlence için köpek alıyorlar sonra hayvana bakamayıp sokağa dağa bayıra mahalleye salıp gidiyorlar. Hayvan beslemenin büyük bir sorumluluk olduğunun farkında değiller.
    Kavramları çok birbirine karıştırıyorsunuz. Sosyal medyada poz vermek için kedi alıp sokağa atan biri nasıl hayvansever olabilir?
  • 25-10-2018, 10:55:13
    #43
    sanalkuzu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kavramları çok birbirine karıştırıyorsunuz. Sosyal medyada poz vermek için kedi alıp sokağa atan biri nasıl hayvansever olabilir?
    Okumakta anlamakta kıtlık mı yaşıyorsunuz. Lafta hayvansever yazmışım yukarıdaki mesajda. Cevap vermek için saçma sapan mesaj yazmayın. Önce okuduğunuzu anlayın.
  • 25-10-2018, 14:03:34
    #44
    Benzer durum Edirnede oldu bi çocuğu yakalamış pitbull bacağından sağolsun nihat abimizde beyzbol sopası var ama çelikten yapılma 20 25 kere vurup öldürdü hayvanı, ama çocuğun bacak paramparça oldu. Şahsen böyle bir durumda yanıma silah almış olsaydım tereddütsüz sıkardım. Bu tür köpekleri sokağa çıkarırken ağzına bişey takacaksın yada besliyosan evde besle. Pitbull türü için konuşuyorum en iyisi bile sapıtıyo yani, benim aileme yada evladıma öyle bişey olacak Rabbim yaşatmasın köpeğide sahibinide keserim zerrede acımam.