• 17-10-2018, 23:00:12
    #1
    Merhaba arkadaşlar,

    Geçen hafta bedelli askerlik başvurusu için tüm başvuru adımlarını yapıp gün beklemeye başladım. 2014 yılında yüksek lisans tecilimi yaptırmak için şubeye gittiğimde muayene ve yoklamam yapılmış, bu yüzden askerlik şubesindeki görevli tarafından muayeneye gitmeden direk e-devlet üzerinden celp dönemini beklemem söylendi.

    Şimdi şöyle bir durum var. Cumartesi günü bir hastaneye gittim. Doğuştan bir skolyoz problemim var. Skolyoz = omurilik eğriliği. Komple vücut röntgenine girdim ve ortopedi doktoruna göründüm. Röntgende %20 civarı çift taraflı skolyoz olduğunu söyledi. Uzun süreli bazı işlerde rahatsızlık ve ağrı oluşuyor. Askerlik durumunu sorduğumda ise heyete görünmen lazım şeklinde bir şey söyledi. Özel hastanedeki doktorların bir yetkisi yokmuş bu konuda.

    Şimdi asıl sorum şu. ben bedelli askerlik tüm başvuruları yaptım, ancak 4 yıl önceden yoklamam olduğu için muayeneye göndermediler. Muayeneye girmek istiyorum, çünkü heyet raporuna göre belirli bir oranın üstü askerlikten direk muaf oluyor. Eğer gidemeyecek durumdaysam gidip belimi ve omuriliğimi zorlamak istemiyorum. Ağır işlemlerde çok zararı dokunabiliyor.

    Tekrar muayene olabilmek ve heyete çıkabilmek için ne yapmam gerekli ? Daha önceden böyle bir durum yaşayan oldu mu ?

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler
  • 17-10-2018, 23:44:36
    #2
    Hocam %20 çok bir şey değil bildiğim kadarıyla, askerliğe engel bir durum yok.

    Ama siz yine de askerlik şubesine gidip bu durumu danışın tabi. hem bedelli parasından kurtulur, hem de dediğiniz gibi sağlığınızı riske atmamış olursunuz.
  • 18-10-2018, 12:19:38
    #3
    Bedelliye de başvursan seni kesinlikle muayeneye alıyorlar zaten. Eğer askerlik yapmaya elverişsiz isen, muaf alır ve ödemiş olduğun parayı geri alabilirsin. Yani benim arkadaşlarım bedelli parasını ödediler ve muayeneye girdiler. Parayla bedelli yapıyorsun diye seni muayene yapmamaları saçmalık, bir rahatsızlığının olduğunu ve bunun askerlik için ne derece önem taşıdığını sen belirleyemezsin sonuçta. Sizi yönlendiren görevlinin bir hatası olabilir, askeriyeye giderek tekrar danışın.
  • 18-10-2018, 16:52:17
    #4
    ödediğin parayı geri alamıyorsun, sadece 21 günlük eğitimden muaf oluyorsun hepsi bu.
  • 18-10-2018, 17:37:01
    #5
    GoogleChrome adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ödediğin parayı geri alamıyorsun, sadece 21 günlük eğitimden muaf oluyorsun hepsi bu.

    Doğru bilgilendirin milleti! Parayı 6 ay içerisinde geri alabiliyorsunuz...



    ydlgr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar,

    Geçen hafta bedelli askerlik başvurusu için tüm başvuru adımlarını yapıp gün beklemeye başladım. 2014 yılında yüksek lisans tecilimi yaptırmak için şubeye gittiğimde muayene ve yoklamam yapılmış, bu yüzden askerlik şubesindeki görevli tarafından muayeneye gitmeden direk e-devlet üzerinden celp dönemini beklemem söylendi.

    Şimdi şöyle bir durum var. Cumartesi günü bir hastaneye gittim. Doğuştan bir skolyoz problemim var. Skolyoz = omurilik eğriliği. Komple vücut röntgenine girdim ve ortopedi doktoruna göründüm. Röntgende %20 civarı çift taraflı skolyoz olduğunu söyledi. Uzun süreli bazı işlerde rahatsızlık ve ağrı oluşuyor. Askerlik durumunu sorduğumda ise heyete görünmen lazım şeklinde bir şey söyledi. Özel hastanedeki doktorların bir yetkisi yokmuş bu konuda.

    Şimdi asıl sorum şu. ben bedelli askerlik tüm başvuruları yaptım, ancak 4 yıl önceden yoklamam olduğu için muayeneye göndermediler. Muayeneye girmek istiyorum, çünkü heyet raporuna göre belirli bir oranın üstü askerlikten direk muaf oluyor. Eğer gidemeyecek durumdaysam gidip belimi ve omuriliğimi zorlamak istemiyorum. Ağır işlemlerde çok zararı dokunabiliyor.

    Tekrar muayene olabilmek ve heyete çıkabilmek için ne yapmam gerekli ? Daha önceden böyle bir durum yaşayan oldu mu ?

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler

    Öncelikle geçmiş olsun. Yeriniz açıklanınca askerlik şubesine gidip silüsü almadan hastaneye sevkinizi isteyin..
  • 19-10-2018, 09:27:23
    #6
    mavikorku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Doğru bilgilendirin milleti! Parayı 6 ay içerisinde geri alabiliyorsunuz...






    Öncelikle geçmiş olsun. Yeriniz açıklanınca askerlik şubesine gidip silüsü almadan hastaneye sevkinizi isteyin..
    bence siz iyice araştırıp öyle yorum yapın ne dersiniz ?

    Alıntı
    AK Parti Grup Başkanvekili Mehmet Muş da yaptığı açıklamada, "Engellilerden de bu ücret alınacaklardır ancak eğitime tabii olmayacaklardır" ifadelerini kullandı.
  • 19-10-2018, 09:50:35
    #7
    Siz Askerlik şubesine gidip bu problemi söylerseniz sizi tekrar sağlık kontrolüne sokmaları gerekmektedir.
  • 19-10-2018, 10:42:25
    #8
    GoogleChrome adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bence siz iyice araştırıp öyle yorum yapın ne dersiniz ?
    Geçen hafta cuma ask.şubeydim arkadaşıma cürük verdiler ölümlü trafik kazasından yaralı cıktı parayı yatırdı şube kendisine 6 ay içerisnde iadesi olacak dedi?!
  • 19-10-2018, 10:52:54
    #9
    mavikorku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçen hafta cuma ask.şubeydim arkadaşıma cürük verdiler ölümlü trafik kazasından yaralı cıktı parayı yatırdı şube kendisine 6 ay içerisnde iadesi olacak dedi?!
    benim arkadaşım da bedelli yapmak için parayı yatırdı ama kilosu elverişli olmadığı için alınmadı ve iade yapılmayacak sadece 21 gün eğitimden muafsın dendi ?