• 14-09-2018, 23:20:22
    #1
    Bu devletin Milli Eğitim bakanı her konferansında Endüstri 4.0'ı ağzından düşürmezken aktif işlem gerçekleşen bir internet sitesinin sunucuları, yüksek ziyaretçiyi domine edemiyor olsun. Hoşgeldiniz Türkiye Cumhuriyeti'ne.

    Tam 40 dakika sonra sonlanacak olan "Özel Eğitim Kurumları Teşvik Tercihleri" sayfasına yoğunluktan dolayı ulaşılamıyor. İletişim Merkezi'nin arayıp bu durumu bildirdiğimde 3 gün içerisinde dönüş yapabiliriz diyorlar. 40 dakika sonra sonlanacak diyorum ama onlar 3 gün diyorlar. Sinirden delirmek üzereyim.



    Amacım bir şeyleri karalamak değil isyan ve şikayetimi dile getirmek. Yasaksa silinsin konu.



    Bakın ne anlatacağım.
    Sunucunun çöktüğü falan yok arkadaşlar. Sunucunun fişi çekilmiş bildiğiniz Milyon TL'lik projenin bütçesini zaten kısmışlardı, biraz da farklı yöntemlerden kısalım diye bildiğiniz kapamışlar siteyi. Tercihler 23.59'da sonlanıyor. Siteye 00.00 itibariyle hiç olmadığı kadar hızlı girebiliyorum . Üstelik sunucu çöktüğünde ilgilenememiş olan o yetkililer, sitede "tercihler kapanmıştır" güncellemesini de bal gibi yapmışlar.
  • 15-09-2018, 00:37:52
    #2
    webmaster forumda ki birisi değilde sıradan birisi buna benzer bir konu açsaydı anlardım.

    r10 diyelim anlık 1.000 kişi rahatlıkla kaldırıyor.

    r10 bir kampanya yapıp reklamla bunu duyurdu.

    1.000 kişi kaldıran siteye bir anda 15.000 kişi girdi.

    Sizce sunucu ne durumda olurdu? Konuyu açan kişi cevaplamasa bile anlarım
  • 15-09-2018, 00:39:05
    #3
    BiELOF adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    webmaster forumda ki birisi değilde sıradan birisi buna benzer bir konu açsaydı anlardım.

    r10 diyelim anlık 1.000 kişi rahatlıkla kaldırıyor.

    r10 bir kampanya yapıp reklamla bunu duyurdu.

    1.000 kişi kaldıran siteye bir anda 15.000 kişi girdi.

    Sizce sunucu ne durumda olurdu? Konuyu açan kişi cevaplamasa bile anlarım
    Tamam işte 15.000 kişi girecek kapasite olmalı
  • 15-09-2018, 00:40:17
    #4
    Flexible adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam işte 15.000 kişi girecek kapasite olmalı
    35.000 kişi girdi?
  • 15-09-2018, 00:41:29
    #5
    BiELOF adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    webmaster forumda ki birisi değilde sıradan birisi buna benzer bir konu açsaydı anlardım.

    r10 diyelim anlık 1.000 kişi rahatlıkla kaldırıyor.

    r10 bir kampanya yapıp reklamla bunu duyurdu.

    1.000 kişi kaldıran siteye bir anda 15.000 kişi girdi.

    Sizce sunucu ne durumda olurdu? Konuyu açan kişi cevaplamasa bile anlarım
    meb.gov.tr'ye rahatlıkla ulaşılabilirken basvurular.meb.gov.tr'de, başvuruların kapatılmasından 1 saat önce "service unavailable" yazısı bırakılmasını anlayışla karşılamamam neden webmaster'lıkla bağlı olsun? Devlet diyoruz adına. Bilginiz yoksa, bahsettiğim özel okul teşvik projesi, bütçesi yüzlerce milyon TL olan bir proje idi. Tabi son MEB tasarrufları ile bütçesinden kısıldı ancaj bu yine de yüklü miktarda önemi olan bir proje olduğunu değiştirmiyor. 200 milyon TL'lik proje sitesinin 15 bin kişiyi kaldıramaması, başvuru süresi bittiği saniye açılması nasıl açıklanabilir?

    Ben son saate bırakarak suçlu olduğumu kabul ediyorum ancak bunu, sitede gördüğüm "başvurular 14 eylül 23.59'da sonlanacaktır" yazısına güvenerek yaptım ne yazık ki. Teşvik puan değerlendirmesinde 500 üzerinden 490 almış olan kardeşim de böylece teşvikten faydalanamadı
  • 15-09-2018, 00:42:12
    #6
    Kategori Moderatörü
    İşinizi son güne bırakmayın sözü çıkabilir bu hikayeden.
  • 15-09-2018, 00:43:00
    #7
    BiELOF adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    35.000 kişi girdi?
    Sayı burda temsili. Devletin sitesine o anda girecek sayı aşağı yukarı bellidir. Atıyorum 1 milyon kişi giriyor. Sunucuları, optimizeleri her daim 1 milyon kişi girecek gibi ayarlanması lazım. Devlet için bu yüksek bütçe gerektirecek birşey olmasa gerek
  • 15-09-2018, 00:44:16
    #8
    Çöken sadece sitesi olsa keşke.

    Mobilden yazıldı.
  • 15-09-2018, 00:44:26
    #9
    grafiking adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşinizi son güne bırakmayın sözü çıkabilir bu hikayeden.
    Hocam dediğim gibi, işimi son güne bırakmakta suçsuz olduğumu asla söyleyemem ancak başvuru sayfasında "başvurular 14 eylül 23.59'da sonlanacaktır" diye bir ibare mevcuttu. Ne yazık ki buna güvenme gafletine kapıldım.