• 06-09-2018, 19:03:15
    #1
    Merhaba, bildiğiniz üzere televizyonda onlarca yarışma programı var. Örnek olarak;
    - Yaparsın Aşkım (Ben bilmem eşim bilir)
    - Kim 500 Milyar İster
    - Çarkıfelek vb. vb.

    Bu programlar nasıl kalkıp yarışma sonucunda Araba, Beyaz Eşya ve Nakit para verebiliyor?

    Araştırdığımda Milli Piyango İdaresinin yazısında 38 TL ve üzeri yapılacak olan "Şans, çekiliş vb." her olay için Milli Piyango İdaresinden Dilekçeli olarak bildirmek + izin almak + yapılacak olan çekilişi kanıtlamak ve faturasını göstermek + vergisini ödemek gerektiği yazıyor. Çekiliş ile verilen ürün veya mal için milli piyango dairesi vergi alıyorsa bu çekilişi yapan kişi nasıl kâr elde edip kazanç sağlıyor olabilir ki?
    Ek olarak yapılan bir çekiliş 38 TL altındaysa milli piyango dairesi izin veriyormuş.
  • 06-09-2018, 19:08:27
    #2
    Platin üye
    Çekiliş yapmıyorlar yarışma yapıyorlar. Farklı şeyler.

    Örneğin

    Instagram üzerinden beğen paylaş çekilişe katıl diyen birisi Milli Piyangodan ozon almalıdır

    Aynı şekilde beğen ve paylaş, en çok yorumu alana hediye veriyoruz demek yarışmadir. Milli piyango ilgilenmez.

    Asus Zenfone 5Z cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • 06-09-2018, 19:11:18
    #3
    Programlarda çekiliş olmadıgı için bu duruma takılmıyor muhtemelen hep yarışmacılar orada bulunup yetenekleriyle kazandıkları için buna birşey yapamazlar. ama milli piyango gibi top çevirip random numaralardan biri kazanırsa o şans çekiliş olur. fikrimce bu yüzden
  • 06-09-2018, 19:18:10
    #4
    sinnerxx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çekiliş yapmıyorlar yarışma yapıyorlar. Farklı şeyler.

    Örneğin

    Instagram üzerinden beğen paylaş çekilişe katıl diyen birisi Milli Piyangodan ozon almalıdır

    Aynı şekilde beğen ve paylaş, en çok yorumu alana hediye veriyoruz demek yarışmadir. Milli piyango ilgilenmez.

    Asus Zenfone 5Z cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    emrecansahintr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Programlarda çekiliş olmadıgı için bu duruma takılmıyor muhtemelen hep yarışmacılar orada bulunup yetenekleriyle kazandıkları için buna birşey yapamazlar. ama milli piyango gibi top çevirip random numaralardan biri kazanırsa o şans çekiliş olur. fikrimce bu yüzden
    O zaman dediğiniz gibi yarışma çatısı altında veriliyor ve böylelikle milli piyangonun şartlarına girmemiş oluyorlar.

    Peki birde şu tip olanlar var. Bunlarda yine dolaylı yoldan iş yaptığı için mi milli piyango idaresine takılmıyorlar?
    Örnek: Magnum çubuğundaki kodu XXXX'e mesaj olarak gönder Porsche kazan?
    veya
    2. Örnek: Carrefoursa'da 150 TL harcama yapana 40 Parça Porselen takımı kazanma şansı gibisinden?
  • 06-09-2018, 19:19:40
    #5
    Koskoca Magnum, vereceği iki arabanın fiyatını mı düşünüyor sence? Adamlar tek günde o arabanın kaç katını kazanıyorlar.
    Zaten bu tür çekilişler noter huzurunda yapılır. Vergisi kesilir.
    @HOPE;
  • 06-09-2018, 19:21:27
    #6
    Merhaba;
    Bu yayımlanacak kanal ile alakalı , kanal favori ve en çok izlenen kanal ise örnekleyerek gidelim TV8 ( Acun medya) , TV8 'e dışardan yapımcı teklif sunar. Teklif kabul görürse saat verilir ve bu saat dilimin de program yayımlanır ve garantilidir. Burası yayımla alakalı idi. Şimdi sponsorlara gidelim. TV8 benim programım var diyerek reklamcı firmalar aracı firmalara gider. Anlaşılır genellikle Barter (ürün karşılığı reklam) yapılır. Hediye kazanalar barter 'dan gelen ürünlerle ödüllendirilir.
    100bin elden nakit vermektense daha altına ama ondan değerli ürün verir firmalar. Vergiden düştükleri gibi reklamda yaparlar
    Umarım azda olsa bilgilendirmiştir.
  • 06-09-2018, 19:26:49
    #7
    THK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba;
    Bu yayımlanacak kanal ile alakalı , kanal favori ve en çok izlenen kanal ise örnekleyerek gidelim TV8 ( Acun medya) , TV8 'e dışardan yapımcı teklif sunar. Teklif kabul görürse saat verilir ve bu saat dilimin de program yayımlanır ve garantilidir. Burası yayımla alakalı idi. Şimdi sponsorlara gidelim. TV8 benim programım var diyerek reklamcı firmalar aracı firmalara gider. Anlaşılır genellikle Barter (ürün karşılığı reklam) yapılır. Hediye kazanalar barter 'dan gelen ürünlerle ödüllendirilir.
    100bin elden nakit vermektense daha altına ama ondan değerli ürün verir firmalar. Vergiden düştükleri gibi reklamda yaparlar
    Umarım azda olsa bilgilendirmiştir.
    Hmm, kurumsal bir firma açısından bakıldığı zaman evet mantıklı işin içerisine birde vergiden düşmesi soz konusu olduğu için doğal oalrak firmanın işine geliyor bu durumda avantaj her türlü kendi aleyhine oluyor.
  • 06-09-2018, 19:30:49
    #8
    lehine oluyor. zarar etmiyorlar. aksine hem marka kazanıyor hemde kendileri. zaten yarışmacı alacağı belli. falan verilen ürünler de ÖTV ve KDV olmuyor resmi kurumlara bile binlerce bağış geliyor KDVden düşürttürüyoruz. Hediye vermek reklam çıkmak veya bağış yapmak aslında vergi kaçıranlar için gibi sanki.
  • 06-09-2018, 19:33:51
    #9
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Dostum adamlar reklamlarla verdikleri araçların kaç katını kazanıyor haberin varmı senin? onlar için araba şu kadar para bilmem ne. bunların önemimi var sence? dünya para kazanıyorlar..