2.tur seçimde oy verilecek mi?
21
●1.061
- 18-05-2018, 13:43:32Aslında pek te mantıksız görünmüyor. Şöyle ki;ekb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İlk turda partiler aldıkları oya göre milletvekili çıkartıp, ikinci turda kim kiminle ittifak yaparsa, vekillerin sayısı bunu belirleyebilir. - 18-05-2018, 13:55:07O zaman niye "Cumhurbaşkanını halk seçecek" yasasını referanduma sunduk ve onaylandı. Parlamenter sistem bitmiştir. Öyle yada böyle Başkanlık sistemi başladı. Parlamenter sistemin bu ülkeye bir cacık yapamadığını gördük. Kılıçdaroğlu da bunu destekler açıklamasını yapmıştı bir programda "Cumhurbaşkanı başka partiden Başbakan başka partiden olursa ne olacak!!!"globaltr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Malum Almanya'da halen hükümet kurulamadı.
Konuya da gelecek olursak. 1. Tur seçimleri %50 + 1 kişi alan Başkan olur. 2. turda ne kadar fazla oy alan olursa yani %10 dahi olsa 1 kişi diğerlerinden fazlaysa başkan olur. - 18-05-2018, 15:03:31Hökümet kuramayan Almanya'da askâri ücret 1500 Eur, bizde hökümet var ama 450 Eur, ücretler bürüttür. Net olarak Almanyalı bir işçi 7000₺ civarı maaş alırken benim vatandaşım okuyup üni bitirip kıdemli bir memur olsa bile 5000₺ en fazla. Olay hükümet değil sevgili hocam, olay ekonomi, olay yönetebilmek, olay 2000₺ açlık sınırı belirleyip 1700₺ maaş vermek.delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 18-05-2018, 15:12:31Almanya vatandaşı da Dubai'yi örnek veriyor mu sizce. Neden kendinizi vatanına düşman olmayan bir ülke ile kıyaslıyorsunuz ki.Bizde karşıt görüş hükümet yanlısı bir insanı koyun ve yandaş olarak görür, yandaş gördükleri kişi onları eleştirdiği zaman havuz medyayı izliyorsun der. Demokrasi karşıt görüşe saygı değil mi. Ben sizin görüşünüze laf ettim mi. Almanya siyasi bir krizde değil mi şu anda. koalisyonlarla biz de siyasi krize girmiyor muyuz. Seçelim birini yönetsin bu kadar mı zor baş seçmek. Asgari ücretle kıyaslıyorsunuz da bizim insanımız yan gel yatayım 5000 lira kazanayım peşinde. Eşim İşkur personeli. Gelen vatandaşların %90 ı meslek sahibi olmayan. Eşim soruyor meslek ne yazayım "yaz kafana göre" diyen insanlar var. Tek başına çalışarak kazanç dönemi çoktan kapandı. İnsan sayısı arttı. Ekonomi gerçekten zor durumda ekonomi işi ve insanların hepsini de tatmin etmek zor diyecek birşey yok, benim yorumum da kapasitem de bu kadarına yetiyor.Pochinki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ekonomist değilim Almanya'da market fiyatlarını az çok biliyorum. Gelirinize göre gideriniz olur her ülkede bu aynıdır. - 18-05-2018, 15:40:35delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
https://www.youtube.com/watch?v=ob2IkvSr-Ns
99Eur ile aldıkları adamların.
https://www.youtube.com/watch?v=kWt98ejbH_o
Yada bu
Gelir çok, ürünler ucuz, halk kaliteli yaşam sürebiliyor. Ben marketten alışveriş yaparken bir şey beğendiğimde 1 dakika düşünüp ay sonu stresi yaşıyorum, bu stres sonra günlük hayatıma yansıyor ve mutsuz bir gün belki hafta geçiriyorum. Ayrıca sizin görüşünüze laf etmedim bende hocam, ben sadece ekonominin kar topu gibi büyüyerek bizi yutmakta olduğunu söyledim. İnsanımız yan gelip yatayım 5000₺ kazanayım derdinde diyorsunuz, devlet personel alımı yaptığında 100 kişilik kadro için 5000-10000 kişi başvuruyor ki 1800-2200₺ arası bir net maaş için. iş kur personel alımı yapılacak diyor yine devasa başvurular oluyor.