Hökümet kuramayan Almanya'da askâri ücret 1500 Eur, bizde hökümet var ama 450 Eur, ücretler bürüttür. Net olarak Almanyalı bir işçi 7000₺ civarı maaş alırken benim vatandaşım okuyup üni bitirip kıdemli bir memur olsa bile 5000₺ en fazla. Olay hükümet değil sevgili hocam, olay ekonomi, olay yönetebilmek, olay 2000₺ açlık sınırı belirleyip 1700₺ maaş vermek.
Almanya vatandaşı da Dubai'yi örnek veriyor mu sizce. Neden kendinizi vatanına düşman olmayan bir ülke ile kıyaslıyorsunuz ki.Bizde karşıt görüş hükümet yanlısı bir insanı koyun ve yandaş olarak görür, yandaş gördükleri kişi onları eleştirdiği zaman havuz medyayı izliyorsun der. Demokrasi karşıt görüşe saygı değil mi. Ben sizin görüşünüze laf ettim mi. Almanya siyasi bir krizde değil mi şu anda. koalisyonlarla biz de siyasi krize girmiyor muyuz. Seçelim birini yönetsin bu kadar mı zor baş seçmek. Asgari ücretle kıyaslıyorsunuz da bizim insanımız yan gel yatayım 5000 lira kazanayım peşinde. Eşim İşkur personeli. Gelen vatandaşların %90 ı meslek sahibi olmayan. Eşim soruyor meslek ne yazayım "yaz kafana göre" diyen insanlar var. Tek başına çalışarak kazanç dönemi çoktan kapandı. İnsan sayısı arttı. Ekonomi gerçekten zor durumda ekonomi işi ve insanların hepsini de tatmin etmek zor diyecek birşey yok, benim yorumum da kapasitem de bu kadarına yetiyor.
Ekonomist değilim Almanya'da market fiyatlarını az çok biliyorum. Gelirinize göre gideriniz olur her ülkede bu aynıdır.