globaltr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Aslında pek te mantıksız görünmüyor. Şöyle ki;
İlk turda partiler aldıkları oya göre milletvekili çıkartıp, ikinci turda kim kiminle ittifak yaparsa, vekillerin sayısı bunu belirleyebilir.
O zaman niye "Cumhurbaşkanını halk seçecek" yasasını referanduma sunduk ve onaylandı. Parlamenter sistem bitmiştir. Öyle yada böyle Başkanlık sistemi başladı. Parlamenter sistemin bu ülkeye bir cacık yapamadığını gördük. Kılıçdaroğlu da bunu destekler açıklamasını yapmıştı bir programda "Cumhurbaşkanı başka partiden Başbakan başka partiden olursa ne olacak!!!"

Malum Almanya'da halen hükümet kurulamadı.

Konuya da gelecek olursak. 1. Tur seçimleri %50 + 1 kişi alan Başkan olur. 2. turda ne kadar fazla oy alan olursa yani %10 dahi olsa 1 kişi diğerlerinden fazlaysa başkan olur.