• 13-09-2016, 23:50:48
    #10
    vatanınız namusunuz ve malınız için savaşma yetkisi verilmiş İslam'da.. vicdanınızın sızlaması içli biri olduğunuz anlamına gelir ama haksız olduğunuz anlamına gelmez
  • 14-09-2016, 01:57:12
    #11
    Selanik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    vatanınız namusunuz ve malınız için savaşma yetkisi verilmiş İslam'da.. vicdanınızın sızlaması içli biri olduğunuz anlamına gelir ama haksız olduğunuz anlamına gelmez
    Haklısınız Hocam Ne Bileyim Hani Sonuçta Anne Evladı Yere Düşerken İçim Gitti.Aslına Bakarsanız Bilerek Yapmadım.Önünü Kesmek İstedim,Takıldı Kötü Şekilde Düştü.Allahım Günah Yazmaz İnşallah.Geri Gittim Aradım Bulamadım,Birşeyi Yoktur İnşallah.
  • 14-09-2016, 09:59:30
    #12
    comebacktr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhametlilerin en merhametlisi Allah'a tövbe etmekten başka elimizden bir çare gelmez. Allah affedicidir. Önemli olan hatandan dönüp her şeyi anlamaktır.
    Üstadım bir türlü bunu anlamıyorum, ben dünya da herşeyi yapacağım, yetim hakkı yiyeceğim, içki kumar zina aklınıza gelen bütün kötülükleri yapacağım ardından Allah'tan af diledikten sonra günahlarım bağışlanacak mı? Yani tıpkı yeni doğan bebek imtihana tutulmadan direk cennete gitmesi gibi mi birşey bu.
  • 14-09-2016, 10:48:24
    #13
    En iyisini yapmışsınız hocam. Eminim başkası olsaydı bana ne deyip geçerdi, hırsızı durdurarak gerçekten en iyisini yaptınız, hırsızın akli dengesi yerinde mi değil mi bilmiyorsunuz bu nedenle de Allah sizden bunun hesabını soracağını sanmıyorum.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 10:48:24 -->-> Daha önceki mesaj 10:41:59 --

    StyleWaR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üstadım bir türlü bunu anlamıyorum, ben dünya da herşeyi yapacağım, yetim hakkı yiyeceğim, içki kumar zina aklınıza gelen bütün kötülükleri yapacağım ardından Allah'tan af diledikten sonra günahlarım bağışlanacak mı? Yani tıpkı yeni doğan bebek imtihana tutulmadan direk cennete gitmesi gibi mi birşey bu.
    Hocam Resulullah(a.s) döneminde insanlar bu saydiklarinizin daha da beterini yapıyorlardı düșünün kız çocuklarını diri diri mezara gömüyorlardı ama tövbe edip hepsi birer hz. Ebubekir, hz. Osman, hz. Hamza, hz. Ali, hz. Omer yani kısaca ashap oldular.. Tövbenin asıl amacı yapılan hatalara geri dönmemektir, Allah çok merhametlidir hatalara geri dönülmediği sürece affeder. Asla Allah affetmez deyip ümitsizliğe kapılmayan. Bazen "Senin günahların çoktur, Allah asla affetmez tövbe etme" düşünceleri oluşur bunlar şeytandan gelen düşüncelerdir bence bir insan asla ümitsizliğe düşmemeli ölmeden hatalarından tövbe edip,ibadetlerini yapabilmeli.
  • 14-09-2016, 10:51:45
    #14
    Serfiraz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En iyisini yapmışsınız hocam. Eminim başkası olsaydı bana ne deyip geçerdi, hırsızı durdurarak gerçekten en iyisini yaptınız, hırsızın akli dengesi yerinde mi değil mi bilmiyorsunuz bu nedenle de Allah sizden bunun hesabını soracağını sanmıyorum.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 10:48:24 -->-> Daha önceki mesaj 10:41:59 --



    Hocam Resulullah(a.s) döneminde insanlar bu saydiklarinizin daha da beterini yapıyorlardı düșünün kız çocuklarını diri diri mezara gömüyorlardı ama tövbe edip hepsi birer hz. Ebubekir, hz. Osman, hz. Hamza, hz. Ali, hz. Omer yani kısaca ashap oldular.. Tövbenin asıl amacı yapılan hatalara geri dönmemektir, Allah çok merhametlidir hatalara geri dönülmediği sürece affeder. Asla Allah affetmez deyip ümitsizliğe kapılmayan. Bazen "Senin günahların çoktur, Allah asla affetmez tövbe etme" düşünceleri oluşur bunlar şeytandan gelen düşüncelerdir bence bir insan asla ümitsizliğe düşmemeli ölmeden hatalarından tövbe edip,ibadetlerini yapabilmeli.
    Üstadım ben şunu halen idrak edemedim, biri benim hakkıma giriyorsa ve ben ona hakkımı haram ediyorsam ebediyen cehennemden çıkmasın istiyorum. Ama o kişi benim hakkıma girdikten sonra tövbe edip Allah'a yönelince neden cennetlik oluyor. Nerede benim hakkım?
  • 14-09-2016, 15:25:14
    #15
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    StyleWaR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üstadım ben şunu halen idrak edemedim, biri benim hakkıma giriyorsa ve ben ona hakkımı haram ediyorsam ebediyen cehennemden çıkmasın istiyorum. Ama o kişi benim hakkıma girdikten sonra tövbe edip Allah'a yönelince neden cennetlik oluyor. Nerede benim hakkım?
    Biraz bu konulari arastirirsaniz, Rabbimiz neyle gelirsen gel, kul hakkiyla gelme der, hakkina girdigimiz kisi musluman olur ,olmaz bu dahi onemli degil, hatta gayri muslim ise ahirette hesaplasma (bizim sevabimizdan ona verilmesi olmayacagindan) daha zor olur diye duymustum.kul hakkinsa esas olan kisinin rizasini almaktir tovbe ettim oldu kismi kisi bulunamazsa vs. Ancak olabilir.

    Diger gunahlara gelecek olursak bir gunaha dusenin sizin mantiginizla kurtulusu yok gibi.tovbede esas kalpten pismanlik ve bir daha yapmama sozunu kendinizce benimsememizdir.

    Mobilden yazdigimdan fazla detaya giremedim.
  • 14-09-2016, 15:47:58
    #16
    Şu konuyu açmış olmanız bile içinideki vicdanın göstergesi. Korkmayın, iyilik yapın başkalarına yardım edin. Yumuşak huylu vicdan sahibi insanların özelliğidir bu, sinek öldürürken bile ölmeden de çözebilirim mantığı. Yaptığınız doğru velevki o adam telefon yerine bir başkasının çocuğunu kaçırıyor olsa bu sıkıntıyı yaşarmıydınız ? Böyle düşünün bir başkasının canı namusunu koruyacak insan sayısı gün geçtikçe azalıyor..

    Bir kıssa , Vakti zamanında adamın birisi çölde yolculuk yaparken uyumak üzere yattığında atını bağlamadığı için atı çöl içerisinde kaçmış zorla tutup getirdikten sonra benim canım yandı başka birisi buraya geldiğinde canı yanmasın diyerek gelen insanların atları kaçmasın bağlayabilsinler diyerek oraya bir kazık çakar ve atını bağlar. Oradan ayrılır.

    Başka biriside oradan geçerken o adamın çaktığı kazığa takılır düşer buradan geçen bir insan takılıp düşmesin diye kazığı söker atar...

    Önemli olan niyet içinizi temiz tutun Allah salih amellerin karşılığını en iyi verendir.
  • 14-09-2016, 16:16:42
    #17
    StyleWaR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üstadım bir türlü bunu anlamıyorum, ben dünya da herşeyi yapacağım, yetim hakkı yiyeceğim, içki kumar zina aklınıza gelen bütün kötülükleri yapacağım ardından Allah'tan af diledikten sonra günahlarım bağışlanacak mı? Yani tıpkı yeni doğan bebek imtihana tutulmadan direk cennete gitmesi gibi mi birşey bu.
    Selamünaleyküm kardeşim,

    Tabi ki günahların bağışlanmasının en iyisini Allah bilir. Ama Rabbimiz merhametlilerin en merhametlisidir. O yüzden yaptığımız hatalardan anlayıp ibadetimize yönelirsek, Allah için yaşarsak belki de günahımız affolabilir. Tabi biz bunu bilemeyiz. Günahın af olup olamayacağını Rabbim bilir. Hani bizim dediğimiz şu duruma çıkıyor. ''Namaz kıldım kabul oldu mu acaba ?'' gibisinden bir soruya çıkıyor. Ameller niyetlere göredir. Senin niyetinde hatandan dönüp Allah için yaşamak varsa ve hiç değilse 5 vakit namazını kılıyorsan iyidir.
  • 14-09-2016, 16:35:17
    #18
    İyi yapmışsın , ya zaten gördüm mü bişey yapmadım mı o zaman içimiz dayanır mı ? Onun yerinde herkes olabilirdi


    Sent from my iPad using Tapatalk