Üstadım bir türlü bunu anlamıyorum, ben dünya da herşeyi yapacağım, yetim hakkı yiyeceğim, içki kumar zina aklınıza gelen bütün kötülükleri yapacağım ardından Allah'tan af diledikten sonra günahlarım bağışlanacak mı? Yani tıpkı yeni doğan bebek imtihana tutulmadan direk cennete gitmesi gibi mi birşey bu.
Selamünaleyküm kardeşim,
Tabi ki günahların bağışlanmasının en iyisini Allah bilir. Ama Rabbimiz merhametlilerin en merhametlisidir. O yüzden yaptığımız hatalardan anlayıp ibadetimize yönelirsek, Allah için yaşarsak belki de günahımız affolabilir. Tabi biz bunu bilemeyiz. Günahın af olup olamayacağını Rabbim bilir. Hani bizim dediğimiz şu duruma çıkıyor. ''Namaz kıldım kabul oldu mu acaba ?'' gibisinden bir soruya çıkıyor. Ameller niyetlere göredir. Senin niyetinde hatandan dönüp Allah için yaşamak varsa ve hiç değilse 5 vakit namazını kılıyorsan iyidir.