• 25-06-2016, 14:56:00
    #1
    geöen telefonda bir emlakçıya ev fiyatını sordum ve komisyon olarak tam 8 bin lira istedi yahu bu işte bir terslik yok mu
  • 26-06-2016, 03:28:03
    #2
    Genelde alıcıdan %3 satıcıdan %3 alırlar. Eğer satıcı komisyon ödemem derse alış fiyatına ekliyorlar. Pazarlığınıza kalmış bir şey genellikle.
  • 26-06-2016, 12:40:58
    #3
    Hayır kardeşim çok değil. Bilişim sektörü ve Gayrimenkul sektöründeyim. İşler maalesef dışarıdan görüldüğü kadar kolay değil. Sektörde o kadar çeşit insan var ki, insanlarla uğraşmanın zorluğunu anlıyorsunuz. Dışarıdan bakıldığı zaman emlakçının hiçbir masrafı yok gibi görülse de bir emlak ofisinin aylık masrafı 7000 TL civarı bir rakam. Tabi ki bu rakam bulunduğunuz mevkiiye göre de değişmektedir. Emlakçılar sıcak satış yapmadıkları için sürekli bir satışları olmuyor. Misal size yaptıkları satışla aldıkları 8.000 TL yi direk ceplerine atmıyorlar. O ofisin giderleri var. Bir de şöyle bir ayrıntı var. Az önce söylediğim gibi sıcak satış yok bir ay iş yapıyorlarsa 2 ay boş oturabiliyorlar bu ayrıntıları da gözönünde bulundurmakta fayda var.
  • 26-06-2016, 14:14:46
    #4
    Aldıkları işleri sahibindene yüklüyorlar. Sonra emlakçıyım
  • 28-06-2016, 11:31:27
    #5
    erayaktas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aldıkları işleri sahibindene yüklüyorlar. Sonra emlakçıyım
    Evet, aldıkları işleri sahibindene yüklüyorlar, sahibindene en küçük paket için 4000 TL veriyorlar, ofise kira veriyorlar, araç masrafları var, müşterilerin getir götürlerini yapıyorlar, kiralamalarda büyük bir sorumluluk alarak sözleşmeye imza atıyorlar, satışlarda büyük sorumluluklar alarak aracılık yapıyorlar, satış işlemi gerçekleştiği ana kadar ve sonrasında alıcının ve satıcının yanlarında bulunuyorlar. sonra emlakçıyım. Çok basit değil mi?
  • 28-06-2016, 12:37:33
    #6
    Trajikomik bi durum E bi zahmet 8 bin lira aliyorlar yapsınlar. Büyük sorumlulukmuş, sen hiç asgari ücrete günde 12 saat güneşin altinda çalıştın mı? Her işin zorluğu ayrıdır tabi'de bu kadar çok büyük bir işmiş gibi abartılmaya gerek yok.

    Adamlar ilana koyuyor, satiyor komisyonunu aliyor. Benim çevremdede var, en uygun kelepir acil sıkışan müşterileri olunca kendileri aliyor üzerine 3-5 ay sonra 40 50 bin koyup arsayi satiyor. Komisyon sadece tek gelirleriymiş gibi konuşmamak lazim.
  • 28-06-2016, 14:23:15
    #7
    cakirtasarim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet, aldıkları işleri sahibindene yüklüyorlar, sahibindene en küçük paket için 4000 TL veriyorlar, ofise kira veriyorlar, araç masrafları var, müşterilerin getir götürlerini yapıyorlar, kiralamalarda büyük bir sorumluluk alarak sözleşmeye imza atıyorlar, satışlarda büyük sorumluluklar alarak aracılık yapıyorlar, satış işlemi gerçekleştiği ana kadar ve sonrasında alıcının ve satıcının yanlarında bulunuyorlar. sonra emlakçıyım. Çok basit değil mi?
    Gözlerim yaşardı diyebilirim. Zavallı emlakçılar. 8 bin lira kabaca 5 aylık asgari ücret, asgari ücretli bir kişinin 1000 saatlik çalışması demek. artık o kadar sorumluluğuda alsın.
  • 28-06-2016, 19:04:34
    #8
    bolivar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gözlerim yaşardı diyebilirim. Zavallı emlakçılar. 8 bin lira kabaca 5 aylık asgari ücret, asgari ücretli bir kişinin 1000 saatlik çalışması demek. artık o kadar sorumluluğuda alsın.
    Mendil verem mi ? yukarıdaki mesajımı da okuduysan masraflardan giderlerden de bahsettim.
  • 28-06-2016, 19:39:14
    #9
    Her işin bir zorluğu var hocam
    Şimdi gerçekçi olursak; Kimse her ay zarara girdiği bir işi devam ettirmez.
    Her ay kâr yaptığı işi de bitirmek istemez.
    Her işin zorlukları illaki var ancak büyütmemek ve şükretmek gerekir.