• 07-02-2016, 14:06:12
    #1
    araba çalışmıyorken alkol almak yasak mı?

    şöfor koltuğunda otuturken alkol almak yasak mı?
    arka koltukta otururken alkol almak yasak mı?

    araba kesinlikle çalışmıyor...
  • 07-02-2016, 14:20:09
    #2
    3 şişe bitince ya çalışırsa ?
  • 07-02-2016, 14:31:36
    #3
    Hayır elbette değil hatta arabanız yokken de alkol alabilirsiniz.
    Ama alkol alınacak yer uzak bir yerse, araba ile gitmek mantıklı.


  • 07-02-2016, 15:05:58
    #4
    Yasak değil ama yasak, kime nasıl ispat edeceksin aracın çalışmadığını, polis memuru alkol alıyodu diye rapor tuttunmu buna + olarak şöför koltuğunda oturuyosan kime inandırabilirsin kendini hakim ben olsam yürü git işine derim
  • 07-02-2016, 19:12:39
    #5
    Memur bey bi bira beeaa
  • 07-02-2016, 19:41:01
    #6
    Üyeliği durduruldu
    hocam bunu hiç ama hiç tartışmaya gerek yok, bi arabanın camlarında film var diye adam bana ceza yazdığını bilirim. Kısacası yazmak istesin araban yürümüyor diye cezayı yine yazıyor, insafına bağlı.. ( normalde yasak degil tabi ki icebilirsin )
  • 07-02-2016, 20:12:52
    #7
    Platin üye
    +alkol var mı gençler?
    -yok memur bey, hepsini içtik

    @Yeniceri;
  • 07-02-2016, 23:03:31
    #8
    Bütün ümidim gençliktedir
    S7V7N adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    araba çalışmıyorken alkol almak yasak mı?

    şöfor koltuğunda otuturken alkol almak yasak mı?
    arka koltukta otururken alkol almak yasak mı?

    araba kesinlikle çalışmıyor...
    Araba çalışır halde değilse, durduğunuz yer trafik için tehlike oluşturmuyorsa içebilirsiniz. Şöför yada yolcu koltuğunda oturmak farketmiyor.

    LG700 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yasak değil ama yasak, kime nasıl ispat edeceksin aracın çalışmadığını, polis memuru alkol alıyodu diye rapor tuttunmu buna + olarak şöför koltuğunda oturuyosan kime inandırabilirsin kendini hakim ben olsam yürü git işine derim
    Durduğu yerde alkol alanların birçoğu aynı şeyi söylüyor. Ama kim olsa bilir o aracın mutlaka oradan hareket edeceğini. Ama gelin görün ki işlem yapılabilmesi için tehlikeli bir durumun ortaya çıkması gerekiyor. Ben de hakim olsam aynı tepkiyi verirdim

    Matiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam bunu hiç ama hiç tartışmaya gerek yok, bi arabanın camlarında film var diye adam bana ceza yazdığını bilirim. Kısacası yazmak istesin araban yürümüyor diye cezayı yine yazıyor, insafına bağlı.. ( normalde yasak degil tabi ki icebilirsin )
    2918 sayılı K.T.K 'nın 30/1-b maddesi der ki :

    Alıntı
    Diğer eksiklik ve bozuklukları bulunan araçlarla, görüşü engelleyecek veya bir kaza halinde içindekiler için tehlikeli olabilecek süs, aksesuar, eşya ve çıkıntıları olan araçları kullanmak,karayolunu kullananlar için tehlike yaratacak şekilde olan veya görüşü engelleyecek ve çevredekileri rahatsız edecek derecede duman veya gürültü çıkaran araçları kullanmak
    Trafik polisi kanunsuz bir şey yapmıyor. O filmler kaza anında aracın camlarının dağılma özelliğini engelliyor. Aracın camına darbe geldiğinde, dağılmayıp parçalanıyor ve araç içindekilerin vücuduna saplanabiliyor.

    Diğer taraftan görüşü engelliyor. Sadece şoförün görüşünü değil, aynı zamanda yol üzerinde kontrol yapan ekiplerin de görüşünü engelliyor. Hele şu kritik dönemlerde, saldırının nereden geleceği belli olmayan zamanlarda oldukça önemli bir konu.



    azatmetin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    +alkol var mı gençler?
    -yok memur bey, hepsini içtik

    @Yeniceri;
    Kalanı da bana gönder
  • 08-02-2016, 08:28:00
    #9
    Alkol almayan sürücü varsa sorun yok.