• 11-12-2015, 13:47:31
    #1
    Merhaba arkadaÅŸlar.

    Uzun süredir Moskova'da yaşıyorum. Sayısız defa Türkiye'ye gidip geldim.
    Şubat gibi tekrar gideceğim ama bu defa aracımla gideceğim. Daha doğrusu gitmem gerekiyor. Bu yüzden Yurt dışından ülkemize aracıyla giriş çıkış yapmış arkadaşlar bilgileriyle yardımcı olursa çok sevinirim...

    Ukrayna'daki olaylar yüzünden Kafkasya üzerinden giriş yapacağız. Yani rota Rusya-Gürcistan-Türkiye.

    Şimdi Türkiye'de 2 yıl boyunca araç kalabiliyormuş? Peki sınırdan geçerken bir ücret ödüyor muyuz? Ödüyorsak ne kadar?

    Yanımda 2 yıldır kullandığım LED tv'mi ve birkaç küçük mutfak eşyası getiriyorum. Sorun olur mu?

    Plaka değişimi oluyor mu? M plakası duydum. Bu bizim için geçerli mi?

    Giriş yaptıktan sonraki süreçte yapılan işlemler var mı? Mesela belli bir süre sonra işte şuraya uğra, bunu yaptır gibi şeyler?

    Yolda gözümde büyüyor. 3700 KM. az değil.

    (Birde uluslar arası sigortasını yaptırdım, ayrıca araç sahibi eşim fakat noterden vekaletname aldık. Rusça İngilizce ve Türkçe çevirisi var.)
  • 11-12-2015, 14:24:40
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Hocam selamlar,

    Enkadamı çalışıyorsunuz acaba ?
  • 11-12-2015, 15:54:59
    #3
    Merhaba;

    Hayır. ama 1-2 yıl öncesine kadar IT işlerinde partnerlik yapıyorduk. Taşeron olarak.
  • 11-12-2015, 18:57:30
    #4
    M plakası eğer o ülkenin vatandaşıysanız veriliyor diye biliyorum Misafir plaka deniyor.
  • 11-12-2015, 21:16:10
    #5
    M plakalar Türk vatandaşlar için gecerli değil. Türk vatandaşı olmayıp oturma izni olan yabancılara veriliyor böyle bir hak. yıllık vergisi 299 euro diye biliyorum.

    - Sınırdan ücretsiz gecebilirsin sarp sınır kapısı.
    - Plaka deÄŸiÅŸtiremezsin.
    - 6 aydı 2 yıla cıktı şimdi kalma süresi aracların, sizden baska kimse binemez buarada.
  • 12-12-2015, 01:37:14
    #6
    Araç eğer şirket adınaysa 2 yıl şahıs ise sanırım 6 ay 1 yıla çıkacak deniyordu çıktı mı bilmiyorum.
  • 12-12-2015, 02:17:34
    #7
    Arkadaşlar öncelikle cevaplarınız için herkese çok teşekkürler.

    Ben de bu arada birkaç araştırma yaptım.

    Hatta şansıma çok yakın bir arkadaşımızın babası Gümrükte tam da bu konuyla ilgili bir birimde çalışıyormuş. Kendisi sağolsun ilgilendi ve birçok soruya cevap verdi hem mailde hem telefonda.

    Sorumlarım üzerine bana ilettiği ve doğru bilgiler aşağıdaki gibidir.

    Türkiye'ye aracınızla sınır kapısından kendiniz kullanarak gelebilirsiniz
    Gelişinizde aracınızda şahsi eşyalarınızı getirmenizde bir sakınca yok gümrük kapısında beyan edersiniz bir sıkıntı olmaz
    Girişinizde herhangi birşey ödemiyorsunuz vergiden muaf işlemdir
    Araçların süreleri iki yıla uzatıldı doğrudur bu iki yılın sonunda araç ve şahsın enaz altı ay yurt dışında kalmaları halinde yeniden iki yıl süre alabilir
    Araç eşininize aitse sizin kullanmanızda bir sakınca yok yalnız üçüncü bi şahıs kullanamaz Bu işlemlerde aracınızın modelinde ve yılında bir sıkıntı yok
    Gelişiniz esnasında aracın ruhsat aslı pasaport ve aracın türkiyede geçerli trafik sigortası istenir
    Eğer aracı sizin pasaportunuza kaydettirmek isterseniz eşinizin size vekalet vermesi lazım


    Umarım başkalarınında işine yarar.

    Herkese iyi çalışmalar.
  • 12-12-2015, 22:10:44
    #8
    Platin üye
    tuzunler adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaÅŸlar.

    Uzun süredir Moskova'da yaşıyorum. Sayısız defa Türkiye'ye gidip geldim.
    Şubat gibi tekrar gideceğim ama bu defa aracımla gideceğim. Daha doğrusu gitmem gerekiyor. Bu yüzden Yurt dışından ülkemize aracıyla giriş çıkış yapmış arkadaşlar bilgileriyle yardımcı olursa çok sevinirim...

    Ukrayna'daki olaylar yüzünden Kafkasya üzerinden giriş yapacağız. Yani rota Rusya-Gürcistan-Türkiye.

    Şimdi Türkiye'de 2 yıl boyunca araç kalabiliyormuş? Peki sınırdan geçerken bir ücret ödüyor muyuz? Ödüyorsak ne kadar?

    Yanımda 2 yıldır kullandığım LED tv'mi ve birkaç küçük mutfak eşyası getiriyorum. Sorun olur mu?

    Plaka değişimi oluyor mu? M plakası duydum. Bu bizim için geçerli mi?

    Giriş yaptıktan sonraki süreçte yapılan işlemler var mı? Mesela belli bir süre sonra işte şuraya uğra, bunu yaptır gibi şeyler?

    Yolda gözümde büyüyor. 3700 KM. az değil.

    (Birde uluslar arası sigortasını yaptırdım, ayrıca araç sahibi eşim fakat noterden vekaletname aldık. Rusça İngilizce ve Türkçe çevirisi var.)
    eğer araç türk vatandaşına ait ise 2 yıl kalabilir, evet. ama siz vekalet ile kullanıyorsanız 2 yıl olayı size yansımıyor malesef.
  • 13-12-2015, 01:20:43
    #9
    hocam ne zaman gidiyorsun? ukraynadan geçiyorsan bende gelebilirim ücreti mütakibinde