Arkadaşlar öncelikle cevaplarınız için herkese çok teşekkürler.

Ben de bu arada birkaç araştırma yaptım.

Hatta şansıma çok yakın bir arkadaşımızın babası Gümrükte tam da bu konuyla ilgili bir birimde çalışıyormuş. Kendisi sağolsun ilgilendi ve birçok soruya cevap verdi hem mailde hem telefonda.

Sorumlarım üzerine bana ilettiği ve doğru bilgiler aşağıdaki gibidir.

Türkiye'ye aracınızla sınır kapısından kendiniz kullanarak gelebilirsiniz
Gelişinizde aracınızda şahsi eşyalarınızı getirmenizde bir sakınca yok gümrük kapısında beyan edersiniz bir sıkıntı olmaz
Girişinizde herhangi birşey ödemiyorsunuz vergiden muaf işlemdir
Araçların süreleri iki yıla uzatıldı doğrudur bu iki yılın sonunda araç ve şahsın enaz altı ay yurt dışında kalmaları halinde yeniden iki yıl süre alabilir
Araç eşininize aitse sizin kullanmanızda bir sakınca yok yalnız üçüncü bi şahıs kullanamaz Bu işlemlerde aracınızın modelinde ve yılında bir sıkıntı yok
Gelişiniz esnasında aracın ruhsat aslı pasaport ve aracın türkiyede geçerli trafik sigortası istenir
Eğer aracı sizin pasaportunuza kaydettirmek isterseniz eşinizin size vekalet vermesi lazım


Umarım başkalarınında işine yarar.

Herkese iyi çalışmalar.