• 20-08-2015, 23:50:37
    #1
    Merhabalar
    Bir gün düşündüm ve senaryo yazacağım dedim . Fakat yazdığım şey ile ne yapacağımı bilmiyorum.Örnek veriyorum bir aşk dizisi yazdım fakat bunu kanallar nasıl değerlendirecek direk "Star Tv" "Kanal d" gibi yerlere kendim mi başvurmalıyım.Yoksa torpil tarzında mı olmalı.Sonuçta sadece tek başıma kafamdan geçeni dökmüşüm yazıya.Çevrem de yok illaki ama.Yardımcı olursanız sevinirim
  • 21-08-2015, 12:28:38
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    kanallara değilde film şirketlerine başvur istersen

    http://www.sinema.gov.tr/ana/sayfa.asp?id=148 burada detaylı liste var
  • 21-08-2015, 12:39:02
    #3
    reacHell adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar
    Bir gün düşündüm ve senaryo yazacağım dedim . Fakat yazdığım şey ile ne yapacağımı bilmiyorum.Örnek veriyorum bir aşk dizisi yazdım fakat bunu kanallar nasıl değerlendirecek direk "Star Tv" "Kanal d" gibi yerlere kendim mi başvurmalıyım.Yoksa torpil tarzında mı olmalı.Sonuçta sadece tek başıma kafamdan geçeni dökmüşüm yazıya.Çevrem de yok illaki ama.Yardımcı olursanız sevinirim
    Hocam o isler bu sekilde olmuyor benim arkadasim senaryosunu yazdi. İstanbuldan ozel ekip getirdi Adanaya 1 hafta konaklama yemek masraflari ucak masraflaru herseyi ustlendi. Simdi kalan son parasiylada montaji tamamlatmaya calisiyor. Film bitincede hedefi yarismalara gonderip kesfedilmeyi beklemek. Filim teaseri ile bile bir cok yerden davet aldi yonetmen olarak katildi. Bu arada bahsettigim arkadas hicbir egitim almadi lise mezunu. Umarim yardimci olmustur yazdiklarim.
  • 21-08-2015, 14:49:19
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Seneryonuzu yazıp üstünüze tescilledikten sonra yapımcılarla görüşebilirsiniz.

    SM-G900H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • 22-08-2015, 18:25:17
    #5
    McCoy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam o isler bu sekilde olmuyor benim arkadasim senaryosunu yazdi. İstanbuldan ozel ekip getirdi Adanaya 1 hafta konaklama yemek masraflari ucak masraflaru herseyi ustlendi. Simdi kalan son parasiylada montaji tamamlatmaya calisiyor. Film bitincede hedefi yarismalara gonderip kesfedilmeyi beklemek. Filim teaseri ile bile bir cok yerden davet aldi yonetmen olarak katildi. Bu arada bahsettigim arkadas hicbir egitim almadi lise mezunu. Umarim yardimci olmustur yazdiklarim.
    Hocam iyi güzel de neden kendi cebinden ödüyor tüm masrafları? Yani neden bir yapımcı ile görüşmüyor.Yani anlatmak istediğim nokta kendi parası olmayan senaristler bir iş yapamaz kendi senaryosu ile ?


    @KheizLech
    Hocam sinema fazla bir gideri olacağını düşünmüyorum.Kendi düşünceme göre dizi sektörü hem daha iyi hem de daha geniş kitlelere yayılabilir film sektörüne göre.
  • 22-08-2015, 20:06:35
    #6
    Çöpe at bence bir işe yaramaz.
  • 24-08-2015, 00:10:47
    #7
    reacHell adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam iyi güzel de neden kendi cebinden ödüyor tüm masrafları? Yani neden bir yapımcı ile görüşmüyor.Yani anlatmak istediğim nokta kendi parası olmayan senaristler bir iş yapamaz kendi senaryosu ile ?


    @KheizLech
    Hocam sinema fazla bir gideri olacağını düşünmüyorum.Kendi düşünceme göre dizi sektörü hem daha iyi hem de daha geniş kitlelere yayılabilir film sektörüne göre.
    Çünkü senin gibi yüzlerce senaryo yazan var ben aslında yazımda iki şeyi anlatmak istedim sana birincisi yapımcılar açmış kapılarını senin gibi senaristleri beklemiyorlar. İkincisi sen bir hikaye yazmışsın ama gelip buraya konu açıp birşeyler peşindeysen zaten bir yere gelemezsin. Yani doğru yolda değilsin. Çevren yok çevren olsa onu satacak vizyonun olması lazım. Ama sen sadece kendi cebinden neden ödemişe dikkat etmişsin. Neyse ya çok bile yazdım. Abcgrup dediği gibi at o senaryoyu çöpe.
  • 24-08-2015, 00:53:16
    #8
    Sinema sektöründe fikir çoğu zaman para etmez. Para parayı çeker.
    Senaryo dediğiniz şey; derslerde ödev olarak veriliyor artık. Aşk konulu senaryoyu çoğu kişi yazar, dramda öyle. Bilim kurgu yazsanız çekecek bütçeli yapımı bulamazsınız.
    Arkadaşın dediği gibi yazacaksınız, çekeceksiniz, kurgulayacaksınız ve yarışmalara göndereceksiniz ki adınıza aşina olsunlar.