• 07-12-2014, 20:11:13
    #1
    merhaba, 1,5 yıl önce eski bir aracımız vardı sattım. Babam ileri derece alzaymır hastası %86 özürlü raporu aldı. Araç olmadığı için gerek babamın için gerekse bizim iş güç için kullanacağımız için araç almayı düşünüyoruz.
    Devletin sıfır araç alırken özürlü vatandaşlara tanıdığı bir indirim var diye biliyorum. Konu hakkında daha önce bilgisi olan varmı acaba ?
  • 07-12-2014, 20:19:32
    #2
    ötv ücreti almıyorlar..babanız araç kullanamıyor sadece siz kullanabiliyorsunuz
  • 07-12-2014, 20:32:23
    #3
    Fiziksel bir engeliniz yoksa %90 ve üzeri rapor almanız gerekmektedir. 1.6 ve daha düşük araba alabilirsiniz ÖTV ve MTV ödemezsiniz. 5 yıl sonra aracı satabilirsiniz.
  • 07-12-2014, 20:40:19
    #4
    birkan2096 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fiziksel bir engeliniz yoksa %90 ve üzeri rapor almanız gerekmektedir. 1.6 ve daha düşük araba alabilirsiniz ÖTV ve MTV ödemezsiniz. 5 yıl sonra aracı satabilirsiniz.
    %86 raporu var. %90 altındakiler alamıyormu yada almaları için şart nedir
  • 07-12-2014, 21:02:52
    #5
    Ozsoy05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    %86 raporu var. %90 altındakiler alamıyormu yada almaları için şart nedir
    %90’ın altında kaldığı için malesef engellilere özel ÖTV’siz araç alımından faydalanamazsınız
  • 07-12-2014, 21:41:04
    #6
    Ozsoy05 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    %86 raporu var. %90 altındakiler alamıyormu yada almaları için şart nedir
    %90'ın altında kaldıysa eğer ortopedik bir engeli olması gerekiyor. Örneğin sol ayağında bir problem vardır otomatik vites araç kullanabilir ibareli rapor alarak arabayı indirimli olarak alabilir. aldığı arabayı herkes kullanabilir. Veya sağ ayağında problem vardır engeline göre özel tertibat yaptırır ve özel tertibatlı olarak araba alır. Özel tertibat olduğundan dolayı bu arabayı sadece kendisi kullanabilir.