• 03-11-2014, 20:21:42
    #91
    Üyeliği durduruldu
    İmam Gazali'nin bir kitabı vardı aynı düşünce sorununu yaşarken ilk maddeden, sonra olanlardan ve kıyametten bahseden bir kitaptı. "Ahiret hayatı ve kıyamet" olması lazımdı kitabın adı okumanı tavsiye ederim.
  • 03-11-2014, 20:25:50
    #92
    nasıl olduysa oldu sen yaşamana bak iyi bi insan ol gerisini salla.

    bigbang le oldu, allah yarattı ne değişicekki senin için iyi bi insansan öylede iyisin böylede ha sen allah yarattıysa iyi bi insan olayım yok kendiliğinden olduysa salla ya diyeceksen zaten senden ne köy olur ne kasaba
  • 03-11-2014, 20:28:30
    #93
    Üyeliği durduruldu
    Starks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yahu felsefe falan yapmıyorum, normal anlatıyorum. türkçeyi düzgün kullanamadığından olsa gerek her yazdığım süslü laflar gibi geliyor sana. tamam ay, güneş, kainat, muazzam bir düzen mevcut. bunları bir yaratıcının yarattığını da savunabilirsin ancak ''kesinlikle allah yaratmıştır bunları'' diyemezsin. desen bile hiçbir şekilde kanıtlayamazsın. bu tamamen iman meselesi. tanrı vardır diyen adam, inanmayana deliliniz yok diyor LoL. tanrının varlığına dair kuvvetli ispatlar duymayı çok isterdim, inan. kimin işine gelmez ki 80 yıl namaz niyaz içinde yaşa, öl. sonra cennette sonsuzluk, ekmek elden su gölden. ama henry david thoreau'nun bir sözü vardır;

    "rather than love, than money, than fame, than faith, than fairness, give me truth"

    bir şey için yaşanacaksa, o şey gerçeğin bilgisi olmalı.

    sana inandıkların ile mutluluklar, bana daha fazlası lazım.

    Ben Türkçeyi doğru kullanmayı bilmiyorum sen hiç bir şey bilmiyorsun hocam İşin esprisi harbiden bilmiyorsun .

    Hocam bir tane yaratıcı vardır sen ister Allah de ister deme İslam tek dindir bunu buradaki en katmerli Ateiste bile kanıtlarım ister ilmi istersen bilimsel olarak ama burası yeri değil ...

    Birde şu mesele var her kavimde olduğu gibi bizim milletimizde ve dünya genelinde var.Zamanında Hz Musa geldiğinde ve diğer peygamberler geldiğinde kendini afedersin bir halt sananlar ya öldürdü ya dalga geçti yada yalanladılar.Şimdi insanlar ister inansın ister hoşuna gitsin ister gitmesin hocam netice değişmez ve Hz.Muhammedin gelmiş geçmiş en mükemmel insan olduğu gerçeğini Allahın kulu ve elçisi olduğunu final sahnesinde toplu olarak göreceğiz

    100 sene önce radyo frekansından'da bir haberdik.Telefon yoktu, bilgisayar yoktu ve insanlar inanmıyorlardı.Şimdi ben burada ilerle insanlık ışınlanacak desem mümkündür insana yaratıcı Allah c.c öyle bir güç vermiş ki şu rüzgarı denizi ve diğer olayları bile yönetebilir tüm bunlar mümkün.Teknoloji istiyorsan Kurandaki mucizilere bak... Yok ben peygamberlere inanmıyorum diyorsan Tarih ilminide inkar et romayı mesele yada hun imparatorluğunu onları inkar etmenle peygamberleri inkar etmen arasında inan bilimsel olarak bir tane bile fark yok hocam... Bir tohum tanesi nasıl bir ardıç ağacını haber veriyorsa bir baharda dirilmeyi haber veriyor.Ki zaten her bahar kafasını şöyle çeviren tüm bu sistemin tekrardan kurulduğunu görür.İnek ot yiyip süt vermeye geldi biraz kendimize sormamız lazım aslında ya tüm bunlar bize hizmet ediyor bunların arasında en mantıklı düşünen en zeki olan biziz biz neye geldikki acabaaa ...

    O koca boğaları evcilleştiren sen değilsin onlara o program yüklendi.Yok yapan biziz diyorsan gel bizim dağdaki boz ayıya'da aynısını yap hocam

    Senin hizmetine bu kadar varlığı verip hizmet ettireni çok ağır ithamlar ediyorsun ve zannettiğin gibi de bulacaksın hocam.Ben de istiyorum ki hesap günü gelmeden tövbe et ve seni yaratandan af dile... Ona iftira atıp merhametinin ve sana vaat ettiklerinin karşısında böyle davrandığın için ve hatta bize güldüğün için bile...

    Bana sakın kızma bana teşekkür et çünkü ben senin iyiliğini istiyorum bunun üzerine yemin edebilirim...
  • 03-11-2014, 21:17:31
    #94
    abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konudan biraz alakasız bir şey yazacağım. Ol demiştir ve olmuştur. İnsanlar nasıl hareket ediyorlar sizce. Örneğin bir eylem yapacağım bunu sağlayan ilk tetikleme nedir. Eğer tamamen dış etkenlere bağlı ise robottan hiç bir farkımız olmamalıdır. Örneğin midemiz acıkır yemek yeriz, veya elimizi sıcak bir şeye değdiği zaman hemen geri çekeriz. Ama ben buna karşıda koyabilirim, bir robot düşünün çok çok gelişmiş olsun kendisine zarar vereceğini bile bile neden sigara içsin yada aç kalsın. Aslında beyin çok kompleks bir yapı yine bazı açıklamalar vardır ama tamamını kapsayıcı bir açıklama bulunabileceğini zannetmiyorum. Mesela bilincin nasıl oluştuğuna dair bilimsel veriler çok az, bir insan nasıl olur da benlik şuuruna sahiptir. Eğer durduk yere hiç bir tetikleme olmadan kolumu kaldırıyor isem, bu iradeye sahipsem bunun ol demekten pek bir farkı yoktur. Her insan koşabilir, koşmakta isteyebilir ama ortada bir sebep yokken neden çok hızlı koşmak isteyelim ki. Davranışlarımız her ne kadar çevremize göre şekillense de rasyonel olmayan özgür bir irademiz mevcut bence.

    Devamlı surette bir tepkinin oluşması için bir etken olması lazımdır değil mi. Evrende bu şekildedir, düşünsene ilk etki olan büyük patlama olmasaydı diğer etkiler meydana çıkmayacaktı. İnsanlarda biranda patlayabilir öfkelenirler ama biranda da kendilerini sakinleştirebilirler. Tabi ki süper bilgisayarları bile sollayan beynin bir tasarımcı illaki olmalı. Yok diyene gerçekten kuşku ile yaklaşırım, inançlı birisi olduğum için değil, bitkiler gibi basit yaşam tarzı belkide normal karşılanabilir ama insan gibi çok gelişmiş bir varlığın mucidi olmadan evrimleşmesine inanmam mümkün değil.

    Ben konuşuyorum bir başkası duyuyor, evrim biyoloji neden iletişim kurmamızı istedi ki, sesin havada yayılma hızını nereden biliyordu, havayı nereden biliyordu, ses dalgasını nereden... Kulağın yapısı da keza öyle ilginç. Ses dalgalarını yakalıyor sonra beyine iletiyor, neredeyse kusursuz bir bilgi aktarımı oluyor. Gözlerimiz yine aynı şekilde mükemmeldir. Yani bir tane iki tane değil ki, insanların planlayarak üstünde çalışarak yapmaya çalışıp yapamadığı sayısız şeyi doğa istemeden yapmış.
    Evrim teorisinin ne olduğunu bilmeden, antropoloji bilmeden kendi kendine sorular sorup bunları bilimin yanıtlayamadığını düşünüyorsunuz. Sorduğun soruların yanıtı var ama senin evrim teorisi bilgin insan maymundan gelir sloganını yapıştıranların bilmeni istedikleri kadar. Yukarıda bir eleman yazmış neden ateizm ile ilgili kitap okuyayım diyor. Adam zaten okumuyor, ve bilmediği bir şeyi reddediyor. Oku, öğren, açığını bul sonra reddet. Başkalarının uydurduğu sloganlarla reddetme.

    Bir bilimsel teori ortaya atıldığında, senin benim 10 katımız zeka ve eğitim düzeyine sahip başka bilimadamları tarafından senin aklına gelmeyecek şekillerde tenkit edilir. Bu teoriyi ortaya atam bilimadamı ona kıskançlıkla bakan diğer bilimadamları tarafından doğrarırcasına eleştirilir. Saydı değer bir bilimadamı muhtemel bütün soruları açıklayabildiğini kanıtlayabildiğine emin olmadan teorisini ortaya atmaz. Ama kendi dinini bile tam olarak bilmeyen adamlar bilmedikleri konular hakkında atıp tutabilir.

    Evrim senin kafandaki gibi bilinçli bir zihin değil. Sen bir varlığın herşeyi kontrol etmesi gerektiğine o kadar takılmışsın ki rastlantılar içinden bir düzen çıkmasına ihtimal bile vermiyorsun. İnsanların neden konuştuklarını antropoloji açıklıyor. Diğer hayvanlar da iletişim kurar kendi aralarında. Yani iletişim tüm sürü hayvanlarının sürüyü düzende tutabilmek adına geliştirdikleri ortak özelliklerindendir. Çünkü bu özelliği geliştiremeyen türler yok olur. Evrim avantaj yarattığı sürece ilerler. Dünyada şartlar değişir. Bugün sıcak olan bölge 5000 sene önce buzlarla kaplıydı. Bugün orman olan yer 200 sene sonra çöl olacak. Bu şartların değiştiği dönemde mutasyon ile değişime ayak uyduramayan türler yok olur, mutasyon geçirenler yeni bir tür olarak devam ederler. Bir sürü hayvan türü tamamen yok olmuş. Varolanlar da onların değişim gösterebilen türleri. Bunları genetik bilimi açıklıyor artık darwin in ara tür göstermesine gerek yok, genetik yapının nerede kırıldığı açıklanıyor.

    Kendi kısıtlı bilgin ile Allahı varoluşu açıklayamayacağın için inanmak gerektiğini söylüyorsun. Ama sen o kadar kısıtlısın ki, bilimadamlarının açıkladığı konuları bile bilmiyor, kafandaki soruların yanıtları olmadığnı düşünüp kendini kandırıyorsun. Bu kadar fizik ile felsefe antropoloji ile pozitif bilimler ile uğraşan dünyanın en gelişmiş ülkelerindeki bilimadamlarının ilmi senden düşük mü?

    Bir de bir ateist arkadaşın söylediği gibi. Ateist olmak nefse uymak, şeytana uymak falan değildir. Ateist olmak inançlı olmaktan daha zordur. Ölünce ne olacağını bilememek, hayatın anlamını bulmak insanda stres yaratır. Ama Ateistler cesaretli insanlardır. Çünkü toplum baskısına ve hayatları boyunca cehenneme gideceksin diye küstahca yapılan konuşmalar karşısında dik durmak cezaret ister. Kutsal kitaplar ateistlere açık açık küfür aşağılar hakaret eder. Ama ateistler neden inanmadıklarını söylediklerinde dine hakaret ettikleri gerekçesiyle linç edilir.

    Oysa ne kadar kolaydır inanmak. Yaratan belli ölünce ne olacağı belli. 70 sene az ye, az iç, az seviş, çok ibadet et sonra sonsuz bir mutluluğa kavuş. Bundan kolay ne var? Bugün ayda 50 bin lira maaş verecez deseler günde 16 saat taş taşıyacak insanlara sonsuz mutluluk için 5 vakit namaz 30 gün oruç deyince hayır mı diyecekler? Şu cenneti gerçekten akıl mantık ve delil ile ispat edebildiğinizde ateistlerin tümü sizden daha dindar olacaklardır kesinlikle.

    Benim kör kütük dindar olan bir çok insandan daha güçlü bir Tanrı inancım var. Ama dini 1000 sene önceki imamların yorumladığı gibi yaşamam. Benim de bir aklım var. Kendi aklım, görüşüm ve hayat tarzım var. Ve bu aklım bana yeter aracıya ihtiyacım yok. Kimsenin benim imanımı ölçmesine, hangi dine mensup olduğumu yorumlamasına da ihtiyacım yok.
  • 03-11-2014, 21:19:46
    #95
    Starks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yahu felsefe falan yapmıyorum, normal anlatıyorum. türkçeyi düzgün kullanamadığından olsa gerek her yazdığım süslü laflar gibi geliyor sana. tamam ay, güneş, kainat, muazzam bir düzen mevcut. bunları bir yaratıcının yarattığını da savunabilirsin ancak ''kesinlikle allah yaratmıştır bunları'' diyemezsin. desen bile hiçbir şekilde kanıtlayamazsın. bu tamamen iman meselesi. tanrı vardır diyen adam, inanmayana deliliniz yok diyor LoL. tanrının varlığına dair kuvvetli ispatlar duymayı çok isterdim, inan. kimin işine gelmez ki 80 yıl namaz niyaz içinde yaşa, öl. sonra cennette sonsuzluk, ekmek elden su gölden. ama henry david thoreau'nun bir sözü vardır;

    "rather than love, than money, than fame, than faith, than fairness, give me truth"

    bir şey için yaşanacaksa, o şey gerçeğin bilgisi olmalı.

    sana inandıkların ile mutluluklar, bana daha fazlası lazım.
    Türkçede noktadan sonra büyük harf ile başlanır.
  • 03-11-2014, 21:47:43
    #96
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evrim teorisinin ne olduğunu bilmeden, antropoloji bilmeden kendi kendine sorular sorup bunları bilimin yanıtlayamadığını düşünüyorsunuz. Sorduğun soruların yanıtı var ama senin evrim teorisi bilgin insan maymundan gelir sloganını yapıştıranların bilmeni istedikleri kadar. Yukarıda bir eleman yazmış neden ateizm ile ilgili kitap okuyayım diyor. Adam zaten okumuyor, ve bilmediği bir şeyi reddediyor. Oku, öğren, açığını bul sonra reddet. Başkalarının uydurduğu sloganlarla reddetme.

    Bir bilimsel teori ortaya atıldığında, senin benim 10 katımız zeka ve eğitim düzeyine sahip başka bilimadamları tarafından senin aklına gelmeyecek şekillerde tenkit edilir. Bu teoriyi ortaya atam bilimadamı ona kıskançlıkla bakan diğer bilimadamları tarafından doğrarırcasına eleştirilir. Saydı değer bir bilimadamı muhtemel bütün soruları açıklayabildiğini kanıtlayabildiğine emin olmadan teorisini ortaya atmaz. Ama kendi dinini bile tam olarak bilmeyen adamlar bilmedikleri konular hakkında atıp tutabilir.

    Evrim senin kafandaki gibi bilinçli bir zihin değil. Sen bir varlığın herşeyi kontrol etmesi gerektiğine o kadar takılmışsın ki rastlantılar içinden bir düzen çıkmasına ihtimal bile vermiyorsun. İnsanların neden konuştuklarını antropoloji açıklıyor. Diğer hayvanlar da iletişim kurar kendi aralarında. Yani iletişim tüm sürü hayvanlarının sürüyü düzende tutabilmek adına geliştirdikleri ortak özelliklerindendir. Çünkü bu özelliği geliştiremeyen türler yok olur. Evrim avantaj yarattığı sürece ilerler. Dünyada şartlar değişir. Bugün sıcak olan bölge 5000 sene önce buzlarla kaplıydı. Bugün orman olan yer 200 sene sonra çöl olacak. Bu şartların değiştiği dönemde mutasyon ile değişime ayak uyduramayan türler yok olur, mutasyon geçirenler yeni bir tür olarak devam ederler. Bir sürü hayvan türü tamamen yok olmuş. Varolanlar da onların değişim gösterebilen türleri. Bunları genetik bilimi açıklıyor artık darwin in ara tür göstermesine gerek yok, genetik yapının nerede kırıldığı açıklanıyor.

    Kendi kısıtlı bilgin ile Allahı varoluşu açıklayamayacağın için inanmak gerektiğini söylüyorsun. Ama sen o kadar kısıtlısın ki, bilimadamlarının açıkladığı konuları bile bilmiyor, kafandaki soruların yanıtları olmadığnı düşünüp kendini kandırıyorsun. Bu kadar fizik ile felsefe antropoloji ile pozitif bilimler ile uğraşan dünyanın en gelişmiş ülkelerindeki bilimadamlarının ilmi senden düşük mü?

    Bir de bir ateist arkadaşın söylediği gibi. Ateist olmak nefse uymak, şeytana uymak falan değildir. Ateist olmak inançlı olmaktan daha zordur. Ölünce ne olacağını bilememek, hayatın anlamını bulmak insanda stres yaratır. Ama Ateistler cesaretli insanlardır. Çünkü toplum baskısına ve hayatları boyunca cehenneme gideceksin diye küstahca yapılan konuşmalar karşısında dik durmak cezaret ister. Kutsal kitaplar ateistlere açık açık küfür aşağılar hakaret eder. Ama ateistler neden inanmadıklarını söylediklerinde dine hakaret ettikleri gerekçesiyle linç edilir.

    Oysa ne kadar kolaydır inanmak. Yaratan belli ölünce ne olacağı belli. 70 sene az ye, az iç, az seviş, çok ibadet et sonra sonsuz bir mutluluğa kavuş. Bundan kolay ne var? Bugün ayda 50 bin lira maaş verecez deseler günde 16 saat taş taşıyacak insanlara sonsuz mutluluk için 5 vakit namaz 30 gün oruç deyince hayır mı diyecekler? Şu cenneti gerçekten akıl mantık ve delil ile ispat edebildiğinizde ateistlerin tümü sizden daha dindar olacaklardır kesinlikle.

    Benim kör kütük dindar olan bir çok insandan daha güçlü bir Tanrı inancım var. Ama dini 1000 sene önceki imamların yorumladığı gibi yaşamam. Benim de bir aklım var. Kendi aklım, görüşüm ve hayat tarzım var. Ve bu aklım bana yeter aracıya ihtiyacım yok. Kimsenin benim imanımı ölçmesine, hangi dine mensup olduğumu yorumlamasına da ihtiyacım yok.
    Evrimi sadece Darwin'den ibaret görenlere, ruh olmadan kol kalkmaz diyenlere, acı ve sıcağı hissetmeyi, Allah'ın varlığı ile açıklamaya çalışanlara bu kadar uzun şeyler yazmanın çok anlamı yok. Şahsen o arkadaşın her mesajını tekrar, tekrar okursan hocam, 4 paragraf var ise 4'ü'de farklı şeyleri söylemeye çalışıyor.

    Hatta o arkadaşın yazdıklarını okuduğunuz zaman hissettiğiniz, şu videoyu izledikten sonra hissettiğinizle aynı şey.


    http://www.youtube.com/watch?v=wWEiK9rctPY
  • 03-11-2014, 22:30:36
    #97
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Okuyun, öğrenin, sorgulayın, sorgulamanız herşeyi daha iyi öğrenebilmenizi sağlar.
    Yaptığınız şeyin şundan hiçbir farkı yok.

  • 03-11-2014, 23:28:20
    #98
    turkstar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben Türkçeyi doğru kullanmayı bilmiyorum sen hiç bir şey bilmiyorsun hocam İşin esprisi harbiden bilmiyorsun .

    Hocam bir tane yaratıcı vardır sen ister Allah de ister deme İslam tek dindir bunu buradaki en katmerli Ateiste bile kanıtlarım ister ilmi istersen bilimsel olarak ama burası yeri değil ...

    Birde şu mesele var her kavimde olduğu gibi bizim milletimizde ve dünya genelinde var.Zamanında Hz Musa geldiğinde ve diğer peygamberler geldiğinde kendini afedersin bir halt sananlar ya öldürdü ya dalga geçti yada yalanladılar.Şimdi insanlar ister inansın ister hoşuna gitsin ister gitmesin hocam netice değişmez ve Hz.Muhammedin gelmiş geçmiş en mükemmel insan olduğu gerçeğini Allahın kulu ve elçisi olduğunu final sahnesinde toplu olarak göreceğiz

    100 sene önce radyo frekansından'da bir haberdik.Telefon yoktu, bilgisayar yoktu ve insanlar inanmıyorlardı.Şimdi ben burada ilerle insanlık ışınlanacak desem mümkündür insana yaratıcı Allah c.c öyle bir güç vermiş ki şu rüzgarı denizi ve diğer olayları bile yönetebilir tüm bunlar mümkün.Teknoloji istiyorsan Kurandaki mucizilere bak... Yok ben peygamberlere inanmıyorum diyorsan Tarih ilminide inkar et romayı mesele yada hun imparatorluğunu onları inkar etmenle peygamberleri inkar etmen arasında inan bilimsel olarak bir tane bile fark yok hocam... Bir tohum tanesi nasıl bir ardıç ağacını haber veriyorsa bir baharda dirilmeyi haber veriyor.Ki zaten her bahar kafasını şöyle çeviren tüm bu sistemin tekrardan kurulduğunu görür.İnek ot yiyip süt vermeye geldi biraz kendimize sormamız lazım aslında ya tüm bunlar bize hizmet ediyor bunların arasında en mantıklı düşünen en zeki olan biziz biz neye geldikki acabaaa ...

    O koca boğaları evcilleştiren sen değilsin onlara o program yüklendi.Yok yapan biziz diyorsan gel bizim dağdaki boz ayıya'da aynısını yap hocam

    Senin hizmetine bu kadar varlığı verip hizmet ettireni çok ağır ithamlar ediyorsun ve zannettiğin gibi de bulacaksın hocam.Ben de istiyorum ki hesap günü gelmeden tövbe et ve seni yaratandan af dile... Ona iftira atıp merhametinin ve sana vaat ettiklerinin karşısında böyle davrandığın için ve hatta bize güldüğün için bile...

    Bana sakın kızma bana teşekkür et çünkü ben senin iyiliğini istiyorum bunun üzerine yemin edebilirim...
    teşekkür ederim de beni anladığını sanmıyorum. ispatını görmediğim, insanlık olarak ispat edemediğimiz, varsayımlara ve teslimiyete dayanan bir inanç sistemiyle mantık olarak buluşamıyorum. rasyonel insan aklının normlarında bir hayat perspektifim var, maalesef.

    daha fazla kendinizi yormayın, kusuruma da bakmayın.
  • 04-11-2014, 01:55:14
    #99
    Üyeliği durduruldu
    Starks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    teşekkür ederim de beni anladığını sanmıyorum. ispatını görmediğim, insanlık olarak ispat edemediğimiz, varsayımlara ve teslimiyete dayanan bir inanç sistemiyle mantık olarak buluşamıyorum. rasyonel insan aklının normlarında bir hayat perspektifim var, maalesef.

    daha fazla kendinizi yormayın, kusuruma da bakmayın.
    Ne demek hocam yardımcı olabildiysem ne mutlu .

    Aslında anlattıklarım temel matematik kadar basit ve bilimseldi varsayım değil aslında bir kanıt ...