Evren Nasıl Oluştu Sorunsalı - Kafa Karışıklığı
148
●10.487
- 03-11-2014, 20:25:50nasıl olduysa oldu sen yaşamana bak iyi bi insan ol gerisini salla.
bigbang le oldu, allah yarattı ne değişicekki senin için iyi bi insansan öylede iyisin böylede ha sen allah yarattıysa iyi bi insan olayım yok kendiliğinden olduysa salla ya diyeceksen zaten senden ne köy olur ne kasaba
- 03-11-2014, 20:28:30Üyeliği durdurulduStarks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben Türkçeyi doğru kullanmayı bilmiyorum sen hiç bir şey bilmiyorsun hocam
İşin esprisi harbiden bilmiyorsun
.
Hocam bir tane yaratıcı vardır sen ister Allah de ister deme İslam tek dindir bunu buradaki en katmerli Ateiste bile kanıtlarım ister ilmi istersen bilimsel olarak ama burası yeri değil
...
Birde şu mesele var her kavimde olduğu gibi bizim milletimizde ve dünya genelinde var.Zamanında Hz Musa geldiğinde ve diğer peygamberler geldiğinde kendini afedersin bir halt sananlar ya öldürdü ya dalga geçti yada yalanladılar.Şimdi insanlar ister inansın ister hoşuna gitsin ister gitmesin hocam netice değişmez ve Hz.Muhammedin gelmiş geçmiş en mükemmel insan olduğu gerçeğini Allahın kulu ve elçisi olduğunu final sahnesinde toplu olarak göreceğiz
100 sene önce radyo frekansından'da bir haberdik.Telefon yoktu, bilgisayar yoktu ve insanlar inanmıyorlardı.Şimdi ben burada ilerle insanlık ışınlanacak desem mümkündür insana yaratıcı Allah c.c öyle bir güç vermiş ki şu rüzgarı denizi ve diğer olayları bile yönetebilir tüm bunlar mümkün.Teknoloji istiyorsan Kurandaki mucizilere bak... Yok ben peygamberlere inanmıyorum diyorsan Tarih ilminide inkar et romayı mesele yada hun imparatorluğunu onları inkar etmenle peygamberleri inkar etmen arasında inan bilimsel olarak bir tane bile fark yok hocam... Bir tohum tanesi nasıl bir ardıç ağacını haber veriyorsa bir baharda dirilmeyi haber veriyor.Ki zaten her bahar kafasını şöyle çeviren tüm bu sistemin tekrardan kurulduğunu görür.İnek ot yiyip süt vermeye geldi biraz kendimize sormamız lazım aslında ya tüm bunlar bize hizmet ediyor bunların arasında en mantıklı düşünen en zeki olan biziz biz neye geldikki acabaaa
...
O koca boğaları evcilleştiren sen değilsin onlara o program yüklendi.Yok yapan biziz diyorsan gel bizim dağdaki boz ayıya'da aynısını yap hocam
Senin hizmetine bu kadar varlığı verip hizmet ettireni çok ağır ithamlar ediyorsun ve zannettiğin gibi de bulacaksın hocam.Ben de istiyorum ki hesap günü gelmeden tövbe et ve seni yaratandan af dile... Ona iftira atıp merhametinin ve sana vaat ettiklerinin karşısında böyle davrandığın için ve hatta bize güldüğün için bile...
Bana sakın kızma bana teşekkür et çünkü ben senin iyiliğini istiyorum bunun üzerine yemin edebilirim... - 03-11-2014, 21:17:31Evrim teorisinin ne olduğunu bilmeden, antropoloji bilmeden kendi kendine sorular sorup bunları bilimin yanıtlayamadığını düşünüyorsunuz. Sorduğun soruların yanıtı var ama senin evrim teorisi bilgin insan maymundan gelir sloganını yapıştıranların bilmeni istedikleri kadar. Yukarıda bir eleman yazmış neden ateizm ile ilgili kitap okuyayım diyor. Adam zaten okumuyor, ve bilmediği bir şeyi reddediyor. Oku, öğren, açığını bul sonra reddet. Başkalarının uydurduğu sloganlarla reddetme.abcgrup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bir bilimsel teori ortaya atıldığında, senin benim 10 katımız zeka ve eğitim düzeyine sahip başka bilimadamları tarafından senin aklına gelmeyecek şekillerde tenkit edilir. Bu teoriyi ortaya atam bilimadamı ona kıskançlıkla bakan diğer bilimadamları tarafından doğrarırcasına eleştirilir. Saydı değer bir bilimadamı muhtemel bütün soruları açıklayabildiğini kanıtlayabildiğine emin olmadan teorisini ortaya atmaz. Ama kendi dinini bile tam olarak bilmeyen adamlar bilmedikleri konular hakkında atıp tutabilir.
Evrim senin kafandaki gibi bilinçli bir zihin değil. Sen bir varlığın herşeyi kontrol etmesi gerektiğine o kadar takılmışsın ki rastlantılar içinden bir düzen çıkmasına ihtimal bile vermiyorsun. İnsanların neden konuştuklarını antropoloji açıklıyor. Diğer hayvanlar da iletişim kurar kendi aralarında. Yani iletişim tüm sürü hayvanlarının sürüyü düzende tutabilmek adına geliştirdikleri ortak özelliklerindendir. Çünkü bu özelliği geliştiremeyen türler yok olur. Evrim avantaj yarattığı sürece ilerler. Dünyada şartlar değişir. Bugün sıcak olan bölge 5000 sene önce buzlarla kaplıydı. Bugün orman olan yer 200 sene sonra çöl olacak. Bu şartların değiştiği dönemde mutasyon ile değişime ayak uyduramayan türler yok olur, mutasyon geçirenler yeni bir tür olarak devam ederler. Bir sürü hayvan türü tamamen yok olmuş. Varolanlar da onların değişim gösterebilen türleri. Bunları genetik bilimi açıklıyor artık darwin in ara tür göstermesine gerek yok, genetik yapının nerede kırıldığı açıklanıyor.
Kendi kısıtlı bilgin ile Allahı varoluşu açıklayamayacağın için inanmak gerektiğini söylüyorsun. Ama sen o kadar kısıtlısın ki, bilimadamlarının açıkladığı konuları bile bilmiyor, kafandaki soruların yanıtları olmadığnı düşünüp kendini kandırıyorsun. Bu kadar fizik ile felsefe antropoloji ile pozitif bilimler ile uğraşan dünyanın en gelişmiş ülkelerindeki bilimadamlarının ilmi senden düşük mü?
Bir de bir ateist arkadaşın söylediği gibi. Ateist olmak nefse uymak, şeytana uymak falan değildir. Ateist olmak inançlı olmaktan daha zordur. Ölünce ne olacağını bilememek, hayatın anlamını bulmak insanda stres yaratır. Ama Ateistler cesaretli insanlardır. Çünkü toplum baskısına ve hayatları boyunca cehenneme gideceksin diye küstahca yapılan konuşmalar karşısında dik durmak cezaret ister. Kutsal kitaplar ateistlere açık açık küfür aşağılar hakaret eder. Ama ateistler neden inanmadıklarını söylediklerinde dine hakaret ettikleri gerekçesiyle linç edilir.
Oysa ne kadar kolaydır inanmak. Yaratan belli ölünce ne olacağı belli. 70 sene az ye, az iç, az seviş, çok ibadet et sonra sonsuz bir mutluluğa kavuş. Bundan kolay ne var? Bugün ayda 50 bin lira maaş verecez deseler günde 16 saat taş taşıyacak insanlara sonsuz mutluluk için 5 vakit namaz 30 gün oruç deyince hayır mı diyecekler? Şu cenneti gerçekten akıl mantık ve delil ile ispat edebildiğinizde ateistlerin tümü sizden daha dindar olacaklardır kesinlikle.
Benim kör kütük dindar olan bir çok insandan daha güçlü bir Tanrı inancım var. Ama dini 1000 sene önceki imamların yorumladığı gibi yaşamam. Benim de bir aklım var. Kendi aklım, görüşüm ve hayat tarzım var. Ve bu aklım bana yeter aracıya ihtiyacım yok. Kimsenin benim imanımı ölçmesine, hangi dine mensup olduğumu yorumlamasına da ihtiyacım yok. - 03-11-2014, 21:19:46Türkçede noktadan sonra büyük harf ile başlanır.Starks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 03-11-2014, 21:47:43Evrimi sadece Darwin'den ibaret görenlere, ruh olmadan kol kalkmaz diyenlere, acı ve sıcağı hissetmeyi, Allah'ın varlığı ile açıklamaya çalışanlara bu kadar uzun şeyler yazmanın çok anlamı yok. Şahsen o arkadaşın her mesajını tekrar, tekrar okursan hocam, 4 paragraf var ise 4'ü'de farklı şeyleri söylemeye çalışıyor.digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hatta o arkadaşın yazdıklarını okuduğunuz zaman hissettiğiniz, şu videoyu izledikten sonra hissettiğinizle aynı şey.
http://www.youtube.com/watch?v=wWEiK9rctPY - 03-11-2014, 23:28:20teşekkür ederim de beni anladığını sanmıyorum. ispatını görmediğim, insanlık olarak ispat edemediğimiz, varsayımlara ve teslimiyete dayanan bir inanç sistemiyle mantık olarak buluşamıyorum. rasyonel insan aklının normlarında bir hayat perspektifim var, maalesef.turkstar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
daha fazla kendinizi yormayın, kusuruma da bakmayın. - 04-11-2014, 01:55:14Üyeliği durdurulduNe demek hocam yardımcı olabildiysem ne mutluStarks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
.
Aslında anlattıklarım temel matematik kadar basit ve bilimseldi varsayım değil aslında bir kanıt
...
İşin esprisi harbiden bilmiyorsun