• 03-11-2014, 15:50:47
    #82
    Benimde kafamda deli sorular vardı şimdi anladım ki beynimi kullanmıyormuşum.
    Ateistliğe hiç bir zaman olumlu bakmamışımdır. Büyük patlamaymış, hangi patlama yakıp yıkmaktan başka bir işe yarıyor. Bir atom bombası kolay üretilmiyor beyler. O zamanlarda o büyük patlama için o kadar malzeme nerden geldi, nasıl birleşti, nasıl patladı. Ben mi saçmalıyorum şuan ,yok bence fikir saçma.

    Neyse Selamün Aleyküm.
  • 03-11-2014, 16:42:03
    #83
    MusteR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benimde kafamda deli sorular vardı şimdi anladım ki beynimi kullanmıyormuşum.
    Ateistliğe hiç bir zaman olumlu bakmamışımdır. Büyük patlamaymış, hangi patlama yakıp yıkmaktan başka bir işe yarıyor. Bir atom bombası kolay üretilmiyor beyler. O zamanlarda o büyük patlama için o kadar malzeme nerden geldi, nasıl birleşti, nasıl patladı. Ben mi saçmalıyorum şuan ,yok bence fikir saçma.

    Neyse Selamün Aleyküm.
    Big bang teorisi ile ateistlerin herhangi bir alakası yoktur ki; hatta fikri ortaya atanlardan birisi fizikçi bir papazdı. Farklı bir açıdan bakarsak yaratıcı, büyük patlamayı yaratarak evreni yaratmış olabilir. "Nedeni ne, olsun demiştir evren olmuştur" derseniz yaratıcı herşeyi insanoğlunun anlayabileceği şekilde yaratmıştır. Evrende bir sistemin var olduğunu, bu sistemin milyarda bir ihtimallerden oluşup sorunsuz devam ettiğini göstermiştir. Ha asıl olay diğer arkadaşların dedikleri gibi bilim ve din farklı alanlarda farklı disiplinler üzerine kuruludur. Bunu bir nebze yukarıda yazdıklarımda anlatmaya çalıştım. İyi günler.
  • 03-11-2014, 17:22:32
    #84
    turkstar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya delil getir kardeşim delil bana felsefe yapma bana süslü laflarla gelme...

    Birincisi yoktan var etme nedir onu bir öğren gel ?.Yok tan var etme hem o maddeyi hemde maddeden meydana gelen olan eseri yapmaktır.

    Bilimi saçmalıklara alet etmeyin bilimmi diyor sana ağaç kendiliğinden oluyor hangi fizik kanunuyla konuştun iletişime geçtinde sana biz kendimizi biz yaptık dediler.

    Bilim deliller üzerine ilerler diyorsun diyoruz sana işte kalem var kalem hani şu normal olan kalem varya onun bile kendiliğinden olması imkansız.Şimdi sana soruyorum ey felsefeci arkadaş şu ağacı kim yaptı kendiğinden oldu diyorsan direk kendini şikayet ettir ve forumdan uzaklaş .

    Bak bir düşün her madde atomdan oluşuyor şimdi yağmur bulutlarının ağaçların suya ihtiyacı olduğunu bilmesi güneşin aman fazla yaklaşmayalım burada insanlar var yanar kül olurlar gece ayın çıkması aman gece çıkalım meyveler kızaracak yazık olacak mahsule demesi mümkün ise kendi iradesinden işte buradada ben diyorumki ben Apple firmasının sahibiyim bu iddia ile onun arasında hatta o mükemmel saçma...

    Herşey bir düzen içinde inek nereden biliyor senin süte ihtiyacı olduğunu.Yada sana soruyorum sen kendi dilini kendinmi yaptın sen yoktun bile 100 sene önce bu inekler gene bizim köyün çayırlarında otluyordu aman falanca gelecek süt hazırlayalım dediklerini sanmıyorum hadi diyorsunki o inek biliyor sen nerden biliyorsun yani dilin nereden biliyor o sütü tadmadıki.Annem yaptı diyorsan teyze o kadar ilmi olsa hiç acı çekmeden doğururdu...

    Özetle deliliniz yok kardeş olmayan delil için hiç kendimi yorma sanat varsa ustasıda vardır vesselam [COLOR="Silver"]
    yahu felsefe falan yapmıyorum, normal anlatıyorum. türkçeyi düzgün kullanamadığından olsa gerek her yazdığım süslü laflar gibi geliyor sana. tamam ay, güneş, kainat, muazzam bir düzen mevcut. bunları bir yaratıcının yarattığını da savunabilirsin ancak ''kesinlikle allah yaratmıştır bunları'' diyemezsin. desen bile hiçbir şekilde kanıtlayamazsın. bu tamamen iman meselesi. tanrı vardır diyen adam, inanmayana deliliniz yok diyor LoL. tanrının varlığına dair kuvvetli ispatlar duymayı çok isterdim, inan. kimin işine gelmez ki 80 yıl namaz niyaz içinde yaşa, öl. sonra cennette sonsuzluk, ekmek elden su gölden. ama henry david thoreau'nun bir sözü vardır;

    "rather than love, than money, than fame, than faith, than fairness, give me truth"

    bir şey için yaşanacaksa, o şey gerçeğin bilgisi olmalı.

    sana inandıkların ile mutluluklar, bana daha fazlası lazım.
  • 03-11-2014, 18:38:21
    #85
    "İnkar edenler bilmezler mi ki göklerle yer bitişik idi. Biz onları ayırdık" (Enbiya, 30).

    Al sana ateistlerin bahsettiği Bing-Bang yani büyük patlama olayı

    Yıl olmuş 2015 hala Darwin diyenler var yaw
  • 03-11-2014, 18:44:34
    #86
    Dogukan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Big bang teorisi ile ateistlerin herhangi bir alakası yoktur ki; hatta fikri ortaya atanlardan birisi fizikçi bir papazdı. Farklı bir açıdan bakarsak yaratıcı, büyük patlamayı yaratarak evreni yaratmış olabilir. "Nedeni ne, olsun demiştir evren olmuştur" derseniz yaratıcı herşeyi insanoğlunun anlayabileceği şekilde yaratmıştır. Evrende bir sistemin var olduğunu, bu sistemin milyarda bir ihtimallerden oluşup sorunsuz devam ettiğini göstermiştir. Ha asıl olay diğer arkadaşların dedikleri gibi bilim ve din farklı alanlarda farklı disiplinler üzerine kuruludur. Bunu bir nebze yukarıda yazdıklarımda anlatmaya çalıştım. İyi günler.
    Konudan biraz alakasız bir şey yazacağım. Ol demiştir ve olmuştur. İnsanlar nasıl hareket ediyorlar sizce. Örneğin bir eylem yapacağım bunu sağlayan ilk tetikleme nedir. Eğer tamamen dış etkenlere bağlı ise robottan hiç bir farkımız olmamalıdır. Örneğin midemiz acıkır yemek yeriz, veya elimizi sıcak bir şeye değdiği zaman hemen geri çekeriz. Ama ben buna karşıda koyabilirim, bir robot düşünün çok çok gelişmiş olsun kendisine zarar vereceğini bile bile neden sigara içsin yada aç kalsın. Aslında beyin çok kompleks bir yapı yine bazı açıklamalar vardır ama tamamını kapsayıcı bir açıklama bulunabileceğini zannetmiyorum. Mesela bilincin nasıl oluştuğuna dair bilimsel veriler çok az, bir insan nasıl olur da benlik şuuruna sahiptir. Eğer durduk yere hiç bir tetikleme olmadan kolumu kaldırıyor isem, bu iradeye sahipsem bunun ol demekten pek bir farkı yoktur. Her insan koşabilir, koşmakta isteyebilir ama ortada bir sebep yokken neden çok hızlı koşmak isteyelim ki. Davranışlarımız her ne kadar çevremize göre şekillense de rasyonel olmayan özgür bir irademiz mevcut bence.

    Devamlı surette bir tepkinin oluşması için bir etken olması lazımdır değil mi. Evrende bu şekildedir, düşünsene ilk etki olan büyük patlama olmasaydı diğer etkiler meydana çıkmayacaktı. İnsanlarda biranda patlayabilir öfkelenirler ama biranda da kendilerini sakinleştirebilirler. Tabi ki süper bilgisayarları bile sollayan beynin bir tasarımcı illaki olmalı. Yok diyene gerçekten kuşku ile yaklaşırım, inançlı birisi olduğum için değil, bitkiler gibi basit yaşam tarzı belkide normal karşılanabilir ama insan gibi çok gelişmiş bir varlığın mucidi olmadan evrimleşmesine inanmam mümkün değil.

    Ben konuşuyorum bir başkası duyuyor, evrim biyoloji neden iletişim kurmamızı istedi ki, sesin havada yayılma hızını nereden biliyordu, havayı nereden biliyordu, ses dalgasını nereden... Kulağın yapısı da keza öyle ilginç. Ses dalgalarını yakalıyor sonra beyine iletiyor, neredeyse kusursuz bir bilgi aktarımı oluyor. Gözlerimiz yine aynı şekilde mükemmeldir. Yani bir tane iki tane değil ki, insanların planlayarak üstünde çalışarak yapmaya çalışıp yapamadığı sayısız şeyi doğa istemeden yapmış.
  • 03-11-2014, 18:54:53
    #87
    Starks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yahu felsefe falan yapmıyorum, normal anlatıyorum. türkçeyi düzgün kullanamadığından olsa gerek her yazdığım süslü laflar gibi geliyor sana. tamam ay, güneş, kainat, muazzam bir düzen mevcut. bunları bir yaratıcının yarattığını da savunabilirsin ancak ''kesinlikle allah yaratmıştır bunları'' diyemezsin. desen bile hiçbir şekilde kanıtlayamazsın. bu tamamen iman meselesi. tanrı vardır diyen adam, inanmayana deliliniz yok diyor LoL. tanrının varlığına dair kuvvetli ispatlar duymayı çok isterdim, inan. kimin işine gelmez ki 80 yıl namaz niyaz içinde yaşa, öl. sonra cennette sonsuzluk, ekmek elden su gölden. ama henry david thoreau'nun bir sözü vardır;

    "rather than love, than money, than fame, than faith, than fairness, give me truth"

    bir şey için yaşanacaksa, o şey gerçeğin bilgisi olmalı.

    sana inandıkların ile mutluluklar, bana daha fazlası lazım.
    Hocam şuraya değinmek isterim.
    Allahu Teala namazı cennet için değil benim için kılın diyor. Ben cennete gitmek istiyorum diye sadece namaz kılmakla cennete gidilmez.
    Allah yapacağın ibadeti beni sevdiğin için yap diyor.
    Aslında her konu birbirini açıklıyor fakat ön yargılı baktığınız için göremiyorsunuz.
  • 03-11-2014, 19:57:59
    #88
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    aslında konu biraz kaymış bende ona göre yazıyorum.
    basit bir mantık ilk paylaşılan videoyu izlemedim ama başlık dikkatimi çekti.
    Allah bizi yarattı peki Allah'ı kim yarattı idi galiba video böyle düşünürsek o öyle gider ve sunuçta 1 kişide kalmaz ve sonsuzdur. Buda Allah'ın büyüklüğüdür bence. çok uzağa gitmeden araya başka şeyler sokmamak gerek.

    bunu anlamak zor ama düşünmek gerek en iyi iman araştırarak kafa yorarak akılda soru kalmadan inanmaktır bence doğru yoldasın.

    şöyle anlatayım umarım açıklayıcı anlatabilirim.

    elektroniğin en önemli ürünlerinden birisi Entegrelerdir.

    bu malzemeye yazılım yükleriz ve nerede ne yapacağına kendisi karar verir. Biz sadece parametrelere göre yapılacak işlevleri yazarız ve kendisi beynindeki bilgilere dayanarak karar verir.
    düşünsene (biraz abartacağım ama konu ile ilgili olduğundan abartıyorum) yazılımımız 1 milyar tane probleme karşı 5milyar cevapla donatılmış bazıları problemi en mantıklı ve en zararsız şekilde çözerken bazıları sorunu çözmesine rağmen yükü kaldırmadığından kendini yakıyor ve çöp oluyor.

    bak insan sadece ufak bir entegreye neler yaptırıyor. Düşün bize bunları yapabilmeyi bahşesen Allah bizi nasıl yarattı ve nerede nasıl haraket edeceğimizi biliyor.
  • 03-11-2014, 20:05:55
    #89
    Cuslaw adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "İnkar edenler bilmezler mi ki göklerle yer bitişik idi. Biz onları ayırdık" (Enbiya, 30).

    Al sana ateistlerin bahsettiği Bing-Bang yani büyük patlama olayı

    Yıl olmuş 2015 hala Darwin diyenler var yaw

    http://www.youtube.com/watch?v=urQYid8P1n8
  • 03-11-2014, 20:06:43
    #90
    Chemistry adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aslında konu biraz kaymış bende ona göre yazıyorum.
    basit bir mantık ilk paylaşılan videoyu izlemedim ama başlık dikkatimi çekti.
    Allah bizi yarattı peki Allah'ı kim yarattı idi galiba video böyle düşünürsek o öyle gider ve sunuçta 1 kişide kalmaz ve sonsuzdur. Buda Allah'ın büyüklüğüdür bence. çok uzağa gitmeden araya başka şeyler sokmamak gerek.

    bunu anlamak zor ama düşünmek gerek en iyi iman araştırarak kafa yorarak akılda soru kalmadan inanmaktır bence doğru yoldasın.

    şöyle anlatayım umarım açıklayıcı anlatabilirim.

    elektroniğin en önemli ürünlerinden birisi Entegrelerdir.

    bu malzemeye yazılım yükleriz ve nerede ne yapacağına kendisi karar verir. Biz sadece parametrelere göre yapılacak işlevleri yazarız ve kendisi beynindeki bilgilere dayanarak karar verir.
    düşünsene (biraz abartacağım ama konu ile ilgili olduğundan abartıyorum) yazılımımız 1 milyar tane probleme karşı 5milyar cevapla donatılmış bazıları problemi en mantıklı ve en zararsız şekilde çözerken bazıları sorunu çözmesine rağmen yükü kaldırmadığından kendini yakıyor ve çöp oluyor.

    bak insan sadece ufak bir entegreye neler yaptırıyor. Düşün bize bunları yapabilmeyi bahşesen Allah bizi nasıl yarattı ve nerede nasıl haraket edeceğimizi biliyor.
    Hocam videoyuda izlemeni tavsiye ederim.
    Adam çok güzel bir şekilde anlatmış gerçekten.
    Örneğiniz de gayet yerinde ve açıklayıcı