• 24-08-2014, 02:28:50
    #1
    Merhaba,

    Geçen gün zaten vekalet ile ilgili bir konu açmıştım, Allah razı olsun bir arkadaş yardımcı olmaya çalışmıştı.

    Vekalet vs. işini hallettik, mirastan abim ve bana düşen payı aldık.

    Lâkin şöyle bir problem var. Bilen arkadaşlar yardımcı olabilirse çok sevinirim.

    ---

    Dedem yaklaşık 20 küsür sene önce vefat etti. Daha sonra babam vefat etti.
    Dedemin üzerine bazı şeyler vardı.
    Mirasçılar (annem, ben, abim - 2 amcam ve 2 halam ayrıca babaannem)

    Biz kendi hakkımızı istedik. Bir amcamda "tamam" dedi.
    Bizim bu isteğimiz üzerine bu amcam, 2 halamdan ve diğer amcamdan vekaletlerini alarak vekaletlerini babaannemin üzerine yaptırmış.
    Bu zaten bizi ilgilendirmiyor ama babaannemin üzerine yapıp, daha sonra kendi üzerine yaptırma gibi bir düşüncesi var sanırım.
    Neyse dediğim gibi biz vekaleti verdik, verirken de dedik zaten annem de vekaletini versin diye.
    Oda annene gerek yok dedi.

    Şimdi anlamadığım şey şu;
    Dedemden kalan miras doğal olarak babaanneme, babama, 2 amcama ve 2 halama kalıyor.
    Bunların içerisinde babam olmadığı, vefat ettiği için amcamın dediğine göre sadece abim ve ben mirasçıymışız.
    Nasıl oluyor da anneme hiç bir hak düşmeden biz hak sahibi oluyoruz?
    Tamam biz hak sahibi olabiliriz, doğaldır ama anneme nasıl hak düşmedi?

    Gerçekten konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olsun.

    Unutmadan...
    Bir avukata sorduğum da o bana;
    "Annenin mutlaka hakkı var.
    İleride gayrimenkulleri satacakları zaman annenin imzası olmadan satamazlar" dedi.
  • 24-08-2014, 02:43:02
    #2
    Babam babaannemden sonra vefat ettiği için babaannemin üzerine olan mal varlıkları sadece torunları olan bize kaldı. Annem hak alamadı. Kanunen baba vefat etmişse, baba tarafından kalan mirası sadece torunlar alıyor. Bizde de böyle oldu. Yani anneye kaynana-kayınbabadan miras düşmüyor. Babanın hakkını çocukları alıyor.
  • 24-08-2014, 02:46:34
    #3
    Annene kalmaz hocam. Babanızın hiç çocuğu olmasaydı annenize kalırdı.
    Babadan oğullara geçiyor miras.
    Amcanızın çocuklarına geçer, yengenize geçmez.
    Halanızın çocuklarına geçer, eniştenize geçmez.
    Böyle bakın.
  • 24-08-2014, 02:49:52
    #4
    Babanın çocuğu olmazsa miras tüm aileye dağılıyor. Yani diğer kardeş ve torunlar alıyor ama yine eş bir hak alamıyor. Çocuk olmayınca durum daha vahim yani.

    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Annene kalmaz hocam. Babanızın hiç çocuğu olmasaydı annenize kalırdı.
    Babadan oğullara geçiyor miras.
    Amcanızın çocuklarına geçer, yengenize geçmez.
    Halanızın çocuklarına geçer, eniştenize geçmez.
    Böyle bakın.
  • 24-08-2014, 03:00:02
    #5
    teknohaberci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Babanın çocuğu olmazsa miras tüm aileye dağılıyor. Yani diğer kardeş ve torunlar alıyor ama yine eş bir hak alamıyor. Çocuk olmayınca durum daha vahim yani.
    Ben anneye kalıyor diye biliyorum fakat öyleyse evet vahim gerçekten
  • 24-08-2014, 03:24:57
    #6
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Annene kalmaz hocam. Babanızın hiç çocuğu olmasaydı annenize kalırdı.
    Babadan oğullara geçiyor miras.
    Amcanızın çocuklarına geçer, yengenize geçmez.
    Halanızın çocuklarına geçer, eniştenize geçmez.
    Böyle bakın.
    İyi de hocam peki avukat neden böyle bir şey dedi?
  • 24-08-2014, 03:52:07
    #7
    Anneye kalır çünkü eşi öldümü bir bayana yüzde 25 kalıyor diğer yüzde 75 de çocuklara pay ediliyor öncelikle mirasdan babanıza kalan pay belirlenir babanıza kalan pay sizler arasında paylaştırılır.
  • 24-08-2014, 08:28:06
    #8
    Babaanne babadan önce öldüyse burada babaya miras kalmış demek olmuyor mu e o zaman o ölünce eşine de geçmez mi ben böyle biliyorum. Eğer Baba babaanne den önce vefat etseydi kalmazdı. Ama bu durumda anne de hak sahibi yine de bir avukata daha sormanız yararınıza olacaktır.
  • 24-08-2014, 11:06:28
    #9
    Konuyla ilgili bilgiyi yolladım.